Gå til innhold

Rygget på av trailer


316
 Share

Anbefalte innlegg

Sto parkert med bakluka åpen i dag da jeg plutselig hører et brak. Jeg ser denne svære traileren flytte firmabilen min nesten en meter sideveis. Jeg løp bort til lastebilen og rev opp døra, spurte hva i helvete han drev med. Så helt jævli ut, synes det er merkelig at han ikke kjente at det gikk litt tungt? Skyve 3 tonn sideveis? Sto også parkert en bil rett ved siden av, klarte akkurat å få han til å stoppe før han traff neste bil...

Han klarte å treffe ytterst på bakluka, slik at denne vridde seg så voldtsomt at det var umulig å få den igjen. Samme med hengerkontakt, bakfanger fikk seg også en trøkk. Usikker på om hele taket er skeivt egentlig. Måtte skru av hengslene på begge sider av lokket, samt fore ut hengsel på midten med skiver for å få den til å gå lavt nok ned slik at vi fikk igjen bakluka. I tillegg ble det sparket for harde livet i den for å få den igjen... Kan ikke kjøre rundt med luka åpen! :lol:

mvn5o6bf6815q5kaw0ub.jpg

dvc2ucqtn29ueguyvy15.jpg

j3ie56fwvb1bli008xpo.jpg

77ho3ffedzgv6ht1augr.jpg

fm7aat3d8r10kwmql2b4.jpg

Ble "bra" etter litt modifikasjoner, pluss iherdig sparking. :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 59
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Bakfanger henger på begge sider, bakluke er vridd og kanskje innfestninger i tak? Ser bedre ut enn det er. Det lukter penger. Men i og med at ingen kjørte bilen vår er det ikke så mye tvil om hvem sin feil det er :P!

Han hadde litt flaks at han traff der, og ikke midt i siden på bilen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt kjedelig da jeg og han til høyre i bilde har(dde) den eneste bilen uten alt for mange bulker, riper. Vi er også de eneste som vasker og rydder i bilen... Så måtte det skje, liksom...

Ballder: Tenkte på hva som hadde skjedd hvis han hadde rygga på en unge, ei gammal dame etc... :shock:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anmeld idioten for å rygge uten sikker sikt!!

Ellers er det jo planke kjøring resten av saken.

Smart å si.. Det er jo ikke menneskelig å feile... :roll:

Tufs..

Mao så vil du anmelde alle som rygger med personbil og kolliderer også da eller?!? Er ikkje påbudt med hjelpemann på tunge kjøretøy ved rygging.

Forsvarer ikkje uhellet og sjåførens manglende observasjon,men å anmelde på et sånt grunnlag som du sikter til vil bare bli henlagt,og med god grunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tullinger.. :P dette ser man hver gang noen som aldri har kjørt tungbil uttaler seg.. Om det er lastebilen på bildet som rygget på deg så er denne temmeli tung.. Og en lastebil som veier litt har stort sett å helt ok størrelse på motorene.. fra 2500 nm og oppover.. så om man har tatt løs og gjir på bare litt så merker man ingenting om man rygger på noe.. Og stol på meg det er utroli vanskelig og se bak bilen.. Men vil ikke forsvare han dersom han hadde en mann i bilen som kunne gått bak.. da blir det for dumt..

Selv sto jeg i et byggefelt i bergen og leverte sundolitt.. var ferdig og levere igjenom sideåpningen på hengeren og gikk bak for og se om det var klar bane.. gikk frem og satte meg i bilen.. klina i revers og skulle rygge bak mot en betongkant vel 10 meter lenger bak med sving på hengeren for og kunne knekke meg rundt og vidre ut av byggefeltet..

Det jeg da ikke så var et fruentimmer i 40 åra som hadde kjørt helt opp i hengeren og ventet på jeg skulle kjøre.. Trykte iallefall bilen bak i betongen og korta den vel inn med litt over meteren.. 4 uker gammel mondeo.. Surt.. Men dama tok det med et smil og skjønte at hun var litt dum som hadde plassert seg der..

Er fort gjort med store og tunge kjøretøy.. Ofte er vi stresset.. mye som skal gjøres og lange distanser man skal komme seg igjenom på en dag..

Selv sluttet jeg i den bransjen siden det aldri var fri og få.. men turnerer en å annen helgetur for og holde rattet vedlike..

Tenk over plasseringene deres når dere samhandler med større kjøretøy.. Matrielle skader dekkes lett.. verre med menneskeskader.. noe som fort kan oppstå..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...