Gå til innhold

tips ang godkjenning av senk.


Robin L
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 46
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

ok, da driter jeg i akkurat det. men de staga. er de de som kalles endeledd ja?

bør jeg skifte noe annet i samme slengen? tenker på paralellstag, lenkestag, styrekule indre??

tror det blir bestilt fra koed. billigst der :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger ikke skifte noen ting ekstra i forbindelse med senking, sålenge de er i orden.

Men jeg regner såklart med at du kjøper alt nytt i forbindelse med støtdempere og den sulamitten.

Såklart, om du har vanskelighet med å få tak i en plass å skru på bilen, så kan det være en fordel å bytte litt mer deler, men det er jo kanskje vanskelig å vite hvilke deler som bør skiftes da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må nok stå ute å skru, så blir sikkert drygt nok. Senkesettet sto på bilen når jeg kjøpte den.Det er 3 år gammelt. Men demperene osv er tette så skal ikke bli noe problem det. Plukker bare med lenkestag osv nå, Ikke så dyrt lell...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

delene skiftet og tatt firhjulskontroll.

kom ikke gjennom visningen. kontrolløren målte fra låsemutterene og ned til enden av gjengene. manglet 1 cm bak. forran gikk det akkurat.

avstanden fra dekk opp til hjulbue er 31 forran og 32 bak. burde løftet den litt forran for å få den i "vater" kanskje?

lite artig å holdepå med dette nå i -6".. prøvde i sta. det satt godt. prøvde avfetting og stålbørste, tannbørste, rustløser. men fikk ikke til. fingra knakk av kulde nesten. dritt ass.

mye tar ett verksted for å justere inn dette da tro?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

han målte ikke høyden under bilen nei. den var Ok sa han. de hadde en sånn bremsetester akkurat ved inngangen. klarer man å kjøre over den er høyden ok.

i tuv papirene står det:

senkesettet er mellom 45-75mm.

fra låseskruen og ned til enden av gjengene så skal det være mellom: 20-50mm forran, og bak 40-65mm.

han målte 18mm forran (det kunne han godkjenne) og 30mm bak. så må opp bak. og da må den jo opp forran for at det skal se ok ut også tror jeg. må ha ny firhjulskontroll og da.

går det an å dele fjærene fra demperene ja?? frister litt å ta av hele greia, og rengjøre skikkelig, og så justere.

ingen som kan hjelpe med dette? bor i kristiansund. kjedelig å stå ute ass. betaler seff.

bilen ser jo bra ut slik den står no, og det var ikke problem med høyden under bilen, så ser ikke problemet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei. driver på sammen med 740av her innpå nå.

vi holderpå på førersiden. har fått løstnet av låsemutteren, men justeringsmutteren vil ikke rikke seg i heletatt. har prøvd med forsiktig varme, stor rørtang, og det originale justeringsværktøyet + hammer. hatt på endel rustløser og teflonspray.

tips mottas med takk :D må egentlig få gjort dette nå så haster litt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det løste seg. all creds til 740av som hjalp til :D var masse styr for å få det til. endte med at vi tok av demperene bak, og tok av fjærene. måtte bruke en SOLID rørtang for å få dreid det rundt. var fullpakket med dritt innunder muttrene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...