Gå til innhold

Tzunami's e39 *solgt*


Tzunami
 Share

Anbefalte innlegg

Dette er slik jeg gjorde det..

1. Jekk opp fronten 2. Start motor og la gå til den legger seg på drifttemp 3. Skru ut lufteskruen og la bilen putre å gå i 5min 4. Skru inn lufteskruen og la den stå i et par minutter så trykket bygger seg opp igjen..

Etter bare en lufting merket jeg betydelig forskjell på motortemp :) Gjentok prosedyren til motoren holdt driftstemp kontsant.. U got it? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg bruker og gjekke opp fronten, løyse ut lufteskruen og så fyller jeg bare vann i ekspansjonstanken helt til det renner fint ut av luftehullet, blir litt for mye veske i tanken men de er jo bare og starte opp motoren og opne litt på lufteskruen så vannet får renne ut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har lekkasje i termostathus (trenger bare å være en bitteliten boble inni mellom), så får du aldri lufta den helt ordentlig. M52 er vrange sånn sett :)

Men du kan prøve å løfte opp fronten litt ekstra først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvde å sjekke opp om det termostathuset i alu, men fant ingenting? Når var nettbutikken til GS nede i går også da men..

Får prøve å lufte mer til helgen, hvis ikke blir det nytt termostathus og termostat til uka;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bytta jo termostathus på min for et år siden, tenkte på at jeg kanskje burde ha noe annet enn plast, men det ble plast igjen og har ikke hatt problemer med det, men det er jo bedre å skaffe f.eks alu ellerno hvis den koker på nytt av en eller annen grunn :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angående lufting av kjølesystemet så gikk dette smertefritt for min del hvertfall, jeg åpnet de 2 lufteskruene på radiatoren og etterfylte kjølevæske mens bilen stod og gikk.. deretter ventet jeg til kjølevæsken begynte å renne ut lufteskruene og stengte igjen. Lot bilen stå på tomgang til den var skikkelig varm og etterfylte underveis. Deretter en god prøvetur og etterfylte de siste dråpene :) så forresten bilen din i GS katalogen idag! Meget pen :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk lufta motoren i dag, og den går ganske greit nå, til tross for at den svinger endel mellom driftstemp og øvre streken :S lufteskrua tok kvelden også, så må få tak i ny, den er jo såklart ikke lik i gjengene som fra gamle radiatoren :S

Uansett, har fått testa den litt mtp. høyden, og den er fullt brukanes, både over fartsdumper og bakker! overraskende men gledelig :D her er noen bilder ;)

bilde%25202.JPG

bilde%25203.JPG

bilde%25204.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...