Gå til innhold

Tzunami's e39 *solgt*


Tzunami
 Share

Anbefalte innlegg

Meguiars er show off, Swissvax er pro bilpleie.

Forskjellen er ganske stor, Meguiars sine produkter legger bare en vax hinne utenpå lakken, ja du for scratch remover osv. Men dette var kanskje i 2-3mnd, det gjelder alle produkter.

Swissvax har satt steget innenfor care delen av lakkrens/beskyttelse av lakk, produktet jobbes fint og dypt ned i klarlakken, og er i egen klasse når det kommer til bilpleie, det koster, men er det som fungerer!

Du er klar over at meguiars har en professional serie også? Bare ser det eneste konkrete du nevner er "Scratch remover" som er et produkt i forbruker ("vanlig mann i gata") serien...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:lol:

Skjønner ikke helt hva du ler av, men mulig det er jeg som er dum. :? Kanskje formulerte jeg meg litt uklart?

Du skriver: "Meguiars sine produkter legger bare en vax hinne utenpå lakken, ja du for scratch remover osv. Men dette var kanskje i 2-3mnd, det gjelder alle produkter."

Da nekter jeg å tro at du prøvd noen av proff produktene til meguiars. F.eks. MG #105, som er en lakkrens som inneholder slipemidler for å fjerne riper, skjolder og hologrammer bl.a.. Etter fulgt av MG #205 som er en polish som gjenoppfrisker lakken og gir en dyp glans. Den fjerner også kjørespor og eventuelle skjolder som ble gjenværende etter MG #105. Disse to produktene sammen med en god voks, gir et speilblankt resultat som varer godt over 2-3 mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gidder ikke og ødelegge tråden til Tzunami med en bilpleiediskusjon,

Bare spør bilpleie gutta her inne, så for du et svar fra den kanten også ;) så kanskje du skjønner :)

Den der var meget lik ja! :shock:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der var det mye likheter ja! :o de eneste forskjellene jeg ser er vel soting av ruter(som kommer når jeg får lønn) og det ovale innerspeilet (misunnerlig!!)

Jeg får meguiars til en meget god pris på jobben, pluss at jeg får litt prøveprodukter i ny og ne, så kommer til å bruke dette til å begynne med, for å komme meg litt inn i lakkbehandlingsverden først ;)

Kommer nok til å prøve swisswax etterhvert også, men vil lære meg litt med "billigere" produkter først ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meguiar's er absolutt ikke dårlige produkter. Skjønner ikke helt hva Zhillen vil fram til, det er mange flere på dcn som bruker meguiar's proffserie framfor swissvax sine cleaner fluids for å maskinpolere og korrigere, dog bruker mange SV Cleaner fluid proff som "pre-vax" for å klargjøre lakk for voks og fjerne de siste hologrammene. Og Meguiar's sin #16 wax blir skrytt opp i skyene mtp glans og holdbarhet.

Det er stor forskjell på forbruker- og proffserien til meguiar's, den 1-2-3 step serien som man legger for hånd er vel den du tenker på ZhilleN, siden du sier den legger en hinne som blir borte etter 2-3 mnd? Og den er vel den beste man får om man skal polere en hel bil for hånd.

Jeg har mange produkter fra både swissvax og meguiar's og må si jeg er veldig fornøyd med begge! Men polerer med scholl serien, så kan ikke snakke av erfaring når det gjelder Meguiar's, men det er nok akkurat det samme.. Du har også mange andre konkurrenter innenfor dette som absolutt også måler seg med swissvax som Chemical Guys, 3M osv.

Tzunami, husk å sjekk at produktene du polerer med er beregnet for maskin hvis du skal maskinpolere, hvis ikke vil du få et rent helvete med å tørke av polishen igjen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer til å ta med prick bort, quik clay kit og ultimate compound hjem i dag eller i morgen.

Så da tenker jeg følgende rekkefølge:

Prick bort

Grundig vask med bilshampo og meguiars vaskesvamp

Quik clay

Ultimate Compound

NXT Tech Wax 2.0

Endurance Tyre Gel på dekk

All Metal Polish på felger

Her er det kun Ultimate Compound som er egnet for maskin(og for hånd foråvidt). Høres dette ut som en grei behandling?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meguiars er show off, Swissvax er pro bilpleie.

Forskjellen er ganske stor, Meguiars sine produkter legger bare en vax hinne utenpå lakken, ja du for scratch remover osv. Men dette var kanskje i 2-3mnd, det gjelder alle produkter.

Swissvax har satt steget innenfor care delen av lakkrens/beskyttelse av lakk, produktet jobbes fint og dypt ned i klarlakken, og er i egen klasse når det kommer til bilpleie, det koster, men er det som fungerer!

Jeg tror helt ærlig dersom jeg hadde tatt en jobb på min og din bil, hvor en var med Swisswax og en med Meguiars produkter at du ikke hadde merket forskjell. Jeg bruker ikke noe som helst fra Swisswax sine produkter(med unntak av leathercare kit) og du kan jo se resultatet i tråden om E39'en jeg har. Ja, Swisswax er veldig bra på veldig mye, men det finnes også andre aktører på markedet som er like bra, om ikke bedre på bilpleie, hvis man tenker litt på pris kontra ytelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan slenge inn en ting og på jobben bruker vi Meguiars på noen biler og Swisswax på dem det er nøye med han ditailern vi har er helt sykt god.(autostradasport)

men Meguiars er veldig bra det å men trur swisswax er for de kresene hehe.

trur ikke man ser forskjell når man ikke er sinsyk.

grom e39 by the way stå på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tipset ChristerM! ;) fungerer det som en avfetting? Bare etter vask? Får se om jeg kan få kjøpt inn en sånn, tror ikke jeg får begynt med detailing før neste helg uansett:/ men da har jeg jo bare bedre tid til å sette meg inn i produktene og lese mer så;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...