Gå til innhold

Tzunami's e39 *solgt*


Tzunami
 Share

Anbefalte innlegg

Pkgrette: takk for det! ;) skal nok fortsette å holde den grom;) om ikke gjøre den enda grommere med tiden;)

Tror jeg forholder meg til de produktene jeg har for nå iallefall, så får vi se etterhvert:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tipset ChristerM! ;) fungerer det som en avfetting? Bare etter vask? Får se om jeg kan få kjøpt inn en sånn, tror ikke jeg får begynt med detailing før neste helg uansett:/ men da har jeg jo bare bedre tid til å sette meg inn i produktene og lese mer så;)

Mja, ville ikke brukt det som avfetting siden den er sterk(lukter skikkelig fjøs) og tar mye av LSP'en(voks) ved bruk.

Sprayer du på felger etter en sesong f.eks er det blodbad. Reagerer med å bli rød når den virker.

I all hovedsak bruker jeg den kun før jeg polerer, eller eventuellt skal legge på et nytt lag med voks.

Som avfettingsprodukter er IronX, Surfex HD og Prickbort helt fantastisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer til å ta med prick bort, quik clay kit og ultimate compound hjem i dag eller i morgen.

Så da tenker jeg følgende rekkefølge:

Prick bort

Grundig vask med bilshampo og meguiars vaskesvamp

Quik clay

Ultimate Compound

NXT Tech Wax 2.0

Endurance Tyre Gel på dekk

All Metal Polish på felger

Her er det kun Ultimate Compound som er egnet for maskin(og for hånd foråvidt). Høres dette ut som en grei behandling?

Ville først om fremst aldri gått direkte fra Ultimate Compound til NXT 2.0. Min er erfaring er at UC ikke avslutter pent nok. Så ville godt over med hvertfall 1 mellomledd.

UC er IKKE laget for roterende maskin, den er laget for DA maskiner. (DA = Dual action, den roterer, men beveger seg også i lengderetningene samtidig). Om du kjører UC med roterende, så er sannsyneligheten stor for at du blir skuffet over resultatet, da denne ikke tåler varmen som blir skapt av en roterende.

Min anbefaling ville nok vært å brukt Scholl Concepts sine produkter (henholdsvis S03, S17, S30/S40) deretter en forsegling av eget ønske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får se om jeg får tak i ultimate Polish eller noe lignende som mellomsteg da, står på flasken at man kan gå rett fra UC til NXT 2.0, men hører heller på folk med erfaring der ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, skal sjekke hvordan maskinen jeg kunne låne er, hvis ikke tar jeg det hele for hånd bare, noe mer slitsomt, og får kanskje ikke jobbet det ordentlig inn i lakken på samme måte, men blir vel ikke dårlig resultat av den grunn ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, skal sjekke hvordan maskinen jeg kunne låne er, hvis ikke tar jeg det hele for hånd bare, noe mer slitsomt, og får kanskje ikke jobbet det ordentlig inn i lakken på samme måte, men blir vel ikke dårlig resultat av den grunn ;)

Polere for hånd er relativt bortkastet tid, du vil ikke komme i nærheten av det samme resultatet som ved maskin. Håndpolering er i mine øyne bare for å bedre samvittigheten, slik at man hvertfall føler at man tar vare på bilen :P

Hvis det derimot er en DA maskin, så er det bare å kjøre på til krampa tar deg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, hvis du ikke har de rette produktene og/eller maskin tilgjengelig ville jeg droppet det Joachim. Mye tid for ingen nytte er ikke morsomt. Jeg ville definitivt gått til investering av Scholl S03 Gold, S17+ og S40. Disse produktene bruker du jo også med roterende maskin.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.. Jeg som tenkte jeg skulle prøve meg litt i morgen.. :P får bare ta en god gammeldags vask istedet da:p får gå til innkjøp maskin etterhvert, koster vel ikke så mye for en på Biltema, og tror den skal være grei for "opplæring"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God tenkt, biltema funker som opplæring. Kjedelig å ha brukt masse penger på utstyr om du finner ut at bilshine ikke er noe du ønsker å holde på med :P

Maskinen du viser til er nok dessverre roterende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du skal kjøpe maskin på biltema, så har jeg sett at folk har blitt anbefalt å kjøpe den 2 hodete DA maskina de har der i stedet. Skulle visst fungere helt fint sammen med sonax pads (som man får kjøpt på Clas Ohlson) og Meguiars UC :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som 740AV nevner så har jeg også hørt mye bra om DA maskinen fra Biltema, pris tatt i betraktning :P

Hvis du er ute etter produkter til roterende så er som tidligere nevnt Scholl på anbefalingslista fra meg.

Voks legges stort sett for hånd. Nye Chemical Guys Lava kan visstnok legges med maskin uten problemer, men personlig foretrekker jeg å gjøre det for hånd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...