Mariuse34 Posted October 26, 2010 Share Posted October 26, 2010 Tempmåleren på e39'en viser -40. Antar den er død. Noen som har ide om hvordan jeg fikser det? Er det en del foran i støtfangeren eller er det omfattende? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ramsen Posted October 26, 2010 Share Posted October 26, 2010 Er sikkert temp. sensoren som er gåen tenke eg.. Denne ligge framme på h.s, Mellom tåkelyse og hjulbuen håper du sjønner dette.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
LK Posted October 26, 2010 Share Posted October 26, 2010 Min viste -37,der var det brudd i kablene fram til føleren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Saltkjelen Posted October 26, 2010 Share Posted October 26, 2010 Det er brudd i kabelene eller så er temperaturføleren gåen. Føleren sitter i høyre (passasjerside) lokariskjerm så det er bare å bøye seg ned og nappe den ut av lokari. Da ser du jo også om det er brudd i kabelen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mariuse34 Posted November 1, 2010 Author Share Posted November 1, 2010 Hele temperaturmåleren mangler.Ser ut som det har vært noe inni foran hjulet i vinter eller noe. Hvor mye koster en sånn føler? Link to comment Share on other sites More sharing options...
vegard89 Posted November 1, 2010 Share Posted November 1, 2010 sjekk: http://www.gsbildeler.no eller www.bmwspesialisten.no eller eventuelt ebay, helt sikkert til rimeligere pris der Link to comment Share on other sites More sharing options...
Saltkjelen Posted November 1, 2010 Share Posted November 1, 2010 Hele temperaturmåleren mangler.Ser ut som det har vært noe inni foran hjulet i vinter eller noe. Hvor mye koster en sånn føler? Ca. 300kr hos GS... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mariuse34 Posted February 22, 2011 Author Share Posted February 22, 2011 Oppdatering. Ser ut som jeg lette på feil sted. Temperaturmåleren virket plutselig her en dag. I to timer. Så var den tilbake til minus 40 igjen. Noen som har en ide om hvordan kablene byttes? Må jeg ha noen orginale kabelsett, eller er det bare å bytte ledning for ledning? Link to comment Share on other sites More sharing options...
egilkv Posted February 22, 2011 Share Posted February 22, 2011 Du kan jo begynne med å ta ut føleren og kikke nøye på kontakten som sitter på føleren. Det er vel en pakning der, men kommer det salttåke til, begynner det fort å korrodere. Avlesing -40 elns indikerer dårlig kontakt eller brudd på ledningen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Reodor Posted February 22, 2011 Share Posted February 22, 2011 Er jo vinter nå da Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts