[space] Skrevet Oktober 29, 2010 Skrevet Oktober 29, 2010 Z4 og e46 vel like når det gjelder deler og metoder for stramming av håndbrekket. Jeg har funnet et par guider: http://www.pelicanparts.com/bmw/techart ... stment.htm http://www.pelicanparts.com/bmw/techart ... e-Shoe.htm Jeg regner med en som har litt peil klarer å se om ting trengs å byttes eller om det holder å stramme, eller pusse litt på bremseskoen/sylinderen. Husker mekanikeren tok det fra hverandre og pusset det rent når jeg hadde samme problem på e46'en. Det er vel ikke nødvendigvis en dyr "reparasjon" dette? Skulle gjerne ha fikset det skikkelig før salg. Fant deler på GS: Er det noe annet som kan være gåent også?
wabby Skrevet Oktober 29, 2010 Skrevet Oktober 29, 2010 Jeg byttet nettopp på min E39, siden den er automat har jeg ikke brukt brekket på 2 år... Visste også at det var dårlig fra før. Her viste det seg at det hadde kommet fukt i strømpene som hadde resultert i rust på wire. Så disse bør kanskje byttes, men det merker du ikke før du har av hjulene. Men nei, bytte håndbrekk, uavhengig om du tar alt eller kun sko er ingen dyr affære Jeg betalte 350,- for bremsebåndene på bil xtra med VAG rabatter.
[space] Skrevet Oktober 29, 2010 Forfatter Skrevet Oktober 29, 2010 jeg bruker også håndbrekket ekstremt sjeldent. Brukes mer flittig på FWD biler, dog ikke for parkering Skal se om jeg får gjort noe med det da. (Rettere sagt får NOEN til å få gjort noe med det)
Hansh Skrevet Oktober 29, 2010 Skrevet Oktober 29, 2010 Tydelig at dere ikke bor på vestlandet ihvertfall, skummelt å mangle håndbrekket her! De gangene jeg har hatt problemer med brekket har det vært pga. mekanikken i navet har blitt treg, men har måttet skiftet bremsebånd hver gang i tillegg fordi de enten har vært utslitt eller blitt ødelagt under demontering. Uansett fort og greit å fikse.
Lars89 Skrevet Oktober 29, 2010 Skrevet Oktober 29, 2010 Veldig ofte sitter overføringa mellom vaier og sko (nr 3) fast og må løses opp. Problemet er dårlig håndbrekk? Lang vandring?
Glenno Skrevet Oktober 29, 2010 Skrevet Oktober 29, 2010 Løsne og juster på den skruen for hvor bremseskiva sitter. Skal være et lite hull rundt der boltene sitter. Drei denne til du finner et slags tannhjul. Husker aldri om det er mot eller med klokka. Så skal det gå greit ta av skiva og bytte bånda for de som kan det. Skal være grei og rimlig jobb utført egentlig. Hør med Kim . Edit:Dritt opp i den justeringen for vaieren som kan justeres innen fra.
[space] Skrevet Oktober 29, 2010 Forfatter Skrevet Oktober 29, 2010 Høres ut som gode tips. Problemet er at brekket rett og slett ikke tar tak. Må dra til skikkelig for å få bilen til å stå stille, og det er umulig å låse hjula om en triller bortover. Bremser så vidt farten bare. Kim kan jeg selvfølgelig høre med! Skal bytte tilbake til orginalfjærene også, så han kunne jo gjort det i samme slengen. Eventuelt Kjetil, som bor LITT nærmere. Men begge to har jo alltid nok å drive med
Hansh Skrevet November 2, 2010 Skrevet November 2, 2010 ":ozqu3kbm]Høres ut som gode tips. Problemet er at brekket rett og slett ikke tar tak. Må dra til skikkelig for å få bilen til å stå stille, og det er umulig å låse hjula om en triller bortover. Bremser så vidt farten bare.Kim kan jeg selvfølgelig høre med! Skal bytte tilbake til orginalfjærene også, så han kunne jo gjort det i samme slengen. Eventuelt Kjetil, som bor LITT nærmere. Men begge to har jo alltid nok å drive med Høres ut som tidligere nevnte overføring mellom kabel og sko da..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå