Jump to content

Gjelder E30 320 og 325 motor, hva skal jeg gjøre?! HASTER


ZhilleN
 Share

Recommended Posts

Hei hei!

Driver og bytter motor, så fant jeg ut at det gikk et plastrør med fjær på, som går opp og inn til innsuget på 320 motoren, på 325 motoren var det hullet i innsuget sveisa igjen, er dette orginalt? Hva må jeg evt. Gjøre?

Mvh Sindre.

Link to comment
Share on other sites

Innsugene er ikke like nei, det innsugshullet er større på 325 enn 320, det vil da si at med 320 innsug går den ikke ordentlig.. Det som er problemet er at der det røret skal inn på innsuget, er det sveisa. Skjønner ikke hvorfor det er sveisa igjen, når det røret er meget viktig og ha der, pga. Olje.

Mvh Sindre.

Link to comment
Share on other sites

Røret er til veivhusventilasjonen. Oljedamp går inn i innsuget og forbrennes sammen med luft/bensin pga "miljø"

Innsuget du har som er sveist igjen er sikkert brukt på en motor med ettermontert turbo. Da lar du veivhusventilasjonen gå til en catchtank med filter.

Link to comment
Share on other sites

Først kappa jeg stålrøret så det ble kortere, sveisa fast et feste på røret, og festa det til motoren, satt på en silikonslange fra en radiator, og inn på en kjølevæskebeholder :-)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...