Gå til innhold

Gjelder E30 320 og 325 motor, hva skal jeg gjøre?! HASTER


Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei hei!

Driver og bytter motor, så fant jeg ut at det gikk et plastrør med fjær på, som går opp og inn til innsuget på 320 motoren, på 325 motoren var det hullet i innsuget sveisa igjen, er dette orginalt? Hva må jeg evt. Gjøre?

Mvh Sindre.

Skrevet

Innsugene er ikke like nei, det innsugshullet er større på 325 enn 320, det vil da si at med 320 innsug går den ikke ordentlig.. Det som er problemet er at der det røret skal inn på innsuget, er det sveisa. Skjønner ikke hvorfor det er sveisa igjen, når det røret er meget viktig og ha der, pga. Olje.

Mvh Sindre.

Skrevet

Røret er til veivhusventilasjonen. Oljedamp går inn i innsuget og forbrennes sammen med luft/bensin pga "miljø"

Innsuget du har som er sveist igjen er sikkert brukt på en motor med ettermontert turbo. Da lar du veivhusventilasjonen gå til en catchtank med filter.

Skrevet

Hehe, mye rare forslag her ja.. Men fant ut hva jeg skal gjøre, så problemet er løst! :) er på bilder/filmer sitter en 325i motor i den nå som vi fikk oppi, satt en 320 der ;)

Skrevet
Hehe, mye rare forslag her ja.. Men fant ut hva jeg skal gjøre, så problemet er løst! :) er på bilder/filmer sitter en 325i motor i den nå som vi fikk oppi, satt en 320 der ;)

hva gjorde du a?

Skrevet

Først kappa jeg stålrøret så det ble kortere, sveisa fast et feste på røret, og festa det til motoren, satt på en silikonslange fra en radiator, og inn på en kjølevæskebeholder :-)

Skrevet

Veivhus ventilasjonen inn på en kjøleveske beholder som er blindet eller? Sier som i Flåklypa Fiffig.

Håper det funker på "varv".

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...