Hans Wilhelm Skrevet November 2, 2010 Skrevet November 2, 2010 Vi hadde 2004 A6 når junior var lite (mindre). Brukte både babysete og Besafe iZi blablabla bakovervendt. Det gikk helt greit, men heller ikke mer. Mitt inntrykk er at disse har GOD benplass i baksetet i forhold til mange andre, ihvertfall med tanke på pris. Som skrevet over her er nok ihvertfall Mondeo (ny) giganstisk. Helt klart en utfordring med de store barnesetene ja... Lykke til!
[space] Skrevet November 2, 2010 Forfatter Skrevet November 2, 2010 Mitt inntrykk er også at A6 er ganske romslig bak, så når det blir trangt der så begynner utvalget å bli lite i "normale" biler. Jeg tipper den nye passaten har litt bedre plass, og den klarer jeg KANSKJE snike inn under budsjettgrensa om jeg ser på de billigste på finn. Touran er en annen variant jeg har mulighet til å kjøpe. Der VET jeg det er plass, men det er jo kassebil... Kanskje jeg får teste en slik, og se hvordan den er å kjøre. Det er kanskje ikke spesielt mye verre enn en passat? Bare føler slike biler er mer bråkete...
Henrik K Skrevet November 2, 2010 Skrevet November 2, 2010 Hvis du er i ferd med å vurdere biler som feks passat og lignende, ville jeg i alle fall prøvd en Mondeo av den nye typen. Etter min oppfatning gir den en bedre kjøreopplevelse enn det Passaten gjør. I den klassen er den en av de beste.
Hans Wilhelm Skrevet November 2, 2010 Skrevet November 2, 2010 ":df626y0q]Mitt inntrykk er også at A6 er ganske romslig bak, så når det blir trangt der så begynner utvalget å bli lite i "normale" biler.Jeg tipper den nye passaten har litt bedre plass, og den klarer jeg KANSKJE snike inn under budsjettgrensa om jeg ser på de billigste på finn. Touran er en annen variant jeg har mulighet til å kjøpe. Der VET jeg det er plass, men det er jo kassebil... Kanskje jeg får teste en slik, og se hvordan den er å kjøre. Det er kanskje ikke spesielt mye verre enn en passat? Bare føler slike biler er mer bråkete... Ikke misforstå, det VAR plass i A6'en. Vet ikke hvordan en E39 er i forhold. Jeg synes A6 er en trivelig og ryddig bil til familiebruk. Avhengig av pris og behov ville jeg valgt bort quatro da jeg synes det er uforholdsmessig dyrt (vi hadde en spekket 04 mod 1.8TQ), og gått for en 1.8T med manuell. Tror det er relativt mye bil for pengene.
[space] Skrevet November 2, 2010 Forfatter Skrevet November 2, 2010 Nye Mondeo er nok for dyr. (Ser nå at noen beveger seg ned under 200.000) Skal sammenligne nærmere de nærmeste dagene, og se hvordan det ligger an. Får kjøpe noen recaro racingstoler. De bygger jo bare halvparten av vanlige seter bakover
Hansh Skrevet November 2, 2010 Skrevet November 2, 2010 E39 er en stor bil med sine 4,8 meter i lengden, men det lange panseret krever sitt! For å sette bakseteplassen litt i perspektiv var det ca. like god plass i baksetet bak meg i en Carina E som i vår E39, men til gjengjeld er Carina E romsligere enn man skulle tro. Skal nevnes at jeg er 190 cm høy, og at bakovervent barnesete akkurat gikk fint bak min kone på 180 cm i E39. Vi gikk over til forovervent stol til vår datter da babystolen var for liten, fordi hun vokser minst like fort som foreldrene gjorde og ikke ville sittet godt i bakovervente stoler, samt at det hadde blitt trangt i bilen. Forrige Mondeo er nok også større enn E39, men eneste måten å finne ut hva som er stort nok er å teste med dere + stol i bilen. Skal man ha plass til 2 stoler + voksen i bredden er jo Fiat Multipla perfekt!
[space] Skrevet November 2, 2010 Forfatter Skrevet November 2, 2010 Haha, Fiat Multipla. Verdens styggeste bil/pavebilen Tror jeg må få prøvekjørt en Touran, og se om det er en levelig bil. Er jo egentlig bare tull å ha en bil som er behagelig og deilig å kjøre, om en blir sittende kliss oppe i rattet med rett rygg. Da er det bedre med en litt tristere bil hvor en kan sitte normalt. Budsjettet er jo uansett slik at det ikke blir noen "fantastisk" bil i denne omgang.
Hansh Skrevet November 2, 2010 Skrevet November 2, 2010 Min personlige erfaring er at nyeste Passat er så trist og deprimerende at du like gjerne kan kjøpe Touran. Et vennepar kjøpte en relativt ny W210 Mercedes E270 cdi stasjonsvogn med omtrent alt utstyr og nylig fått reparert masse rust til en veldig grei pris. Den er ihvertfall litt romsligere enn en E39, og selv om de ikke tiltaler meg særlig så burde den være mye familiebil for pengene.
[space] Skrevet November 2, 2010 Forfatter Skrevet November 2, 2010 Her var det jo i utgangspunktet snakk om bakseteplassen i e39, så guider tråden over til min "HJELP-tråd" viewtopic.php?f=9&t=162373&p=1772334#p1772334 (Nå med nytt forslag i form av Lexus RX300 )
m-alpin Skrevet November 2, 2010 Skrevet November 2, 2010 Utfordringen din hvis du går for touran er vel tvillingvogna i bagasjen? Du har høyde der,men det er ikke dypt!
[space] Skrevet November 2, 2010 Forfatter Skrevet November 2, 2010 Nja, jeg har en bekjent med tvillinger som har Touran og sier det fungerer bra. En har vel ok plass så lenge en ikke bruker bakerste seterad? (altså ikke bruker den som 7-seter)
m-alpin Skrevet November 2, 2010 Skrevet November 2, 2010 Sikkert bra da,synes den er ganske digg å kjøre også med 2,0 diesel å dsg.. Dattera mi på 8 ville ikke at vi skulle levere den tilbake for hun likte at hun satt høyere å fikk mere oversikt,men det trenger du jo ikke tenke på ennå.
Stoppie_Master Skrevet November 2, 2010 Skrevet November 2, 2010 En annen ting er at Touran har høyere dører en ka en vanlig personbil har, det har litt og si når barna begynner å bli litt større, sånn i 3-4års alderen. Da slepper man å "brette" ungen uten å dunke hode til ungen i dør/tak... Når vi først er i gang, så kan man jo nevne Caravelle også, da trenger man ikke å slå sammen tvillingvognen engang
stigln Skrevet November 2, 2010 Skrevet November 2, 2010 Ja det er synd at det ikke er bedre plass i BMW stasjonsvognene. Jeg og fruen kjøpte 2007 E61 pga vi ville ha bedre plass til barnesete,men det viste seg at det ikke er mer enn noen få cm som skiller E61 fra 2000mod Subaru Impreza GT en som vi hadde.(i baksetet) Når vi brukte Besafe izi combi x3 setet vårt bakovervendt så satt ikke jeg behaglig i passasjersetet hvis fruen kjørte. Forovervendt,da er det kjempe plass! Nå vet jeg ikke hvordan E39 er i størrelse sammenlignet med E61 Mine foreldre har en Passat 2007 mod stv, den er myye større baki enn BMW`en og min søster har nye mondeo,den er også større enn min bil!! Ikke lett dette her!
Fredrik Skrevet November 2, 2010 Skrevet November 2, 2010 Ja det er synd at det ikke er bedre plass i BMW stasjonsvognene.Jeg og fruen kjøpte 2007 E61 pga vi ville ha bedre plass til barnesete,men det viste seg at det ikke er mer enn noen få cm som skiller E61 fra 2000mod Subaru Impreza GT en som vi hadde.(i baksetet) Når vi brukte Besafe izi combi x3 setet vårt bakovervendt så satt ikke jeg behaglig i passasjersetet hvis fruen kjørte. Forovervendt,da er det kjempe plass! Nå vet jeg ikke hvordan E39 er i størrelse sammenlignet med E61 Mine foreldre har en Passat 2007 mod stv, den er myye større baki enn BMW`en og min søster har nye mondeo,den er også større enn min bil!! Ikke lett dette her! Det er jo egentlig ikke så vanskelig. De første par-tre årene har man en billig Touran med den minste motoren og stålfelger... og så kjøper man en E61 530i med manuelt gear, M-Tech og gromme felger. Så går det noen år igjen og endelig kan Far vie sitt liv til en deilig Porsche med minst 385 HK...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå