Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Ja det er synd at det ikke er bedre plass i BMW stasjonsvognene.

Jeg og fruen kjøpte 2007 E61 pga vi ville ha bedre plass til barnesete,men det viste seg at det ikke er mer enn noen få cm som skiller E61 fra 2000mod Subaru Impreza GT en som vi hadde.(i baksetet)

Når vi brukte Besafe izi combi x3 setet vårt bakovervendt så satt ikke jeg behaglig i passasjersetet hvis fruen kjørte. Forovervendt,da er det kjempe plass!

Nå vet jeg ikke hvordan E39 er i størrelse sammenlignet med E61

Mine foreldre har en Passat 2007 mod stv, den er myye større baki enn BMW`en og min søster har nye mondeo,den er også større enn min bil!!

Ikke lett dette her!

Det er jo egentlig ikke så vanskelig. De første par-tre årene har man en billig Touran med den minste motoren og stålfelger... og så kjøper man en E61 530i med manuelt gear, M-Tech og gromme felger. Så går det noen år igjen og endelig kan Far vie sitt liv til en deilig Porsche med minst 385 HK... 8)

Ja men det synd det er so far away :D
  • Svar 98
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Hadde Mondeo 08 og den kan jeg si meg enig i at den er svær. Og den er meget behagelig å kjøre, nå hadde jeg maks utstyr på min og sportsunderstell men de er generelt gode de nye.

jeg kjøpte min helt ny for 397.000 + 98.000 i ekstra utstyr og var meget fornøyd. men det burde jeg jo for 495.000 kr's bil.

Men når jeg solgte den etter 6 mnd så fikk jeg 387.000 for den, så det jeg skal frem til er at de finnes jo til en billig penge nå, da de ikke er så nye nå. Men S-max og galaxy derimot er mye dyrere, og egentlig ikke så mye større, bare høyre.

Har E39 nå med Maxi Cosi baby sete, bakovervendt og det funker helt utmerket. Barnevogna går i bagasjen enkelt også. Og vannvittig komfort i bilen :)

Bilder av Mondeo'n

På dette bildet er sete stilt langt bak, og lent bakover.

zuydfjpodf155fxk1xi9.jpg

q267q8zsw6ct59z2svcb.jpg

er5d4hx6ztrkn9j3nrg1.jpg

l4wxc8la48rnssnraiqb.jpg

q27kbsbk1bpglphv9ds1.jpg

Sorry for mange bilder, men vil bare vise at mondeo kan være tøff og stor bil :)

Skrevet

Du har ikke tenkt tanken på å lease en ny Mondeo med "standard" motor og utstyr da? Disse er store, relativt rimelige å lease, vistnok fine å kjøre samt enkelt og forutsigbart bilhold. Du har vel igrunn innfunnet deg med at det ikke blir de store bilopplevelser de nærmeste årene likevel. Fullsendig klar over at det nok ikke vil lønne seg rent økonomisk, men NY bil da! Det er også en betryggende følelse når man skal ha med småttisene på tur. Du skrev vel også i den andre tråden at dere strengt tatt kommer til å bruke bil i helger og ferier, og dermed vil helt sikkert 15000km i året holde fint for dere. I tillegg er det lavt innskud, lave mnd. kostnader, og ikke minst som skrevet før, forutsigbart! DETTE er ting du kommer til å sette pris på når dere blir 4!

Skrevet

Ja... det er noen klare fordeler ved å lease hvis antall kjørte kilometer pr. år er relativt lavt. Forutsigbarhet er nevnt... intet verditap, lavt krav til egenkapital, intet bryderi med kjøp & salg, høy sikkerhet (les: ny bil) og høy driftsikkerhet (les: ny bil og erstatningsbil er alltid mulig). Det kan imidlertid være en utfordring å få plass til evt. leasingkostnader i et allerede stramt husholdningsbudsjett når alle andre kostnader er betalt. Her i Danmark kan man derfor bl.a lease 2-3 år gamle BMW´er som allerede har vært leaset ut i en periode. Man sparer 25-30% i måneden dette nummeret og en "loaded" tre år gammel E61 530d med 45000 Km på telleren kan være helt grei den også... :)

Skrevet

Hmm, det er jo en tanke det også, men hvordan er de månedlige prisene osv? Med bilene jeg ser på nå betaler jeg i cash. Altså 0 i utgifter til lån. Tapet når jeg selger den blir da kun mellomlegget + eventuelle driftskostnader/service osv.

Hva skjer ved endt leasingavtale?

Skrevet

Ta kontakt med Ford og hør, er det rette og kjipe svaret :-)

Har flere kompiser som har gjort dette uten at jeg husker beløpene eksakt, men er ganske sikker på at det er relativt hyggelige priser så lenge man nøyer seg med "norges"-motor og utstyr.

Hvis det at man leaser bil betyr at man kan ha noen titusener i reserve til uforutsette utgifter, istedenfor å kjøre en halvgammel, ikke altfor sikker, bil må jo det være bra ;-) Tro meg, med barn trenger man det..

Skrevet

BMW har et konsept de i Norge kaller "BMW Privatleie"... som på mange måter er et bedre uttrykk enn privatleasing som egentlig er litt kryptisk. Leasing er i utgangspunktet ganske bekymringsløst. Jeg vet ikke om det er spesielle prosedyrer i Norge, men her i Danmark er billeasing for privatpersoner en regulert og moden bransje. Det er normalt at man bruker standardkontrakter og felles prosedyrer ved ut/innlevering av biler. Godt og vel 40% av alle nye biler i Danmark er nå leasingbiler. En Citroën C1 koster typisk rundt 1000 kroner i måneden å lease og en BMW E91 320d koster typisk rundt 4000 kroner i måneden. Det kontante innskuddet er som regel rundt 30000 kroner for en 3-serie. Dette innskuddet er en del av kostnaden ved å lease bilen og således ikke noe man får tilbake ved leasingperiodens slutt. Leasingperioden er typisk 2-3 år og maksimalt 60000 Km.

FDM (tilsvarende NAF i Norge) har forøvrig gjort undersøkelser når det gjelder i hva slags stand brukte leasingbiler er etter en tre års leasingperiode i forhold til tilsvarende gamle privateide biler og alt tyder på at leasingbilene faktisk er bedre tatt vare på enn privatbilene.

Jeg har skrevet ganske mye om leasing i denne tråden:

viewtopic.php?f=9&t=59440

Skrevet

Så en leasingannonse på finn for en Ford Mondeo i går.

50.000 i innskudd og 2995,-/mnd. 3 års leasingtid.

Jeg har 130.000 å bruke på bil. Altså dekker disse denne bilen i 3 år. Spørsmålet er da hva en får igjen etter disse 3 årene.

Kjøper jeg en bil til 130.000 vil jeg vel muligens få 80-100.000 igjen om 3 år. Uten å ha undersøkt noe nærmere tror jeg ikke en sitter igjen med like mye penger etter 3 år med leasing. (Bonusen er selvfølgelig som nevnt at en kjører ny bil disse 3 årene, uten spesielle vedlikeholdskostnader)

Skrevet

En annen tanke:

Jeg har 130.000 i cash.

Jeg kjøper bil til 200.000 med et slikt lån:

50.000 i innskudd

150.000 i lån over 7 år.

Dette gir et månedlig avdrag på 2300,-

2300x36mnd (3 år) = 82800

Etter 3 år har jeg da brukt 50.000 + 82.800 = 132.800. (Bilen har da ikke kostet meg noe (fra lønnsutgiftene) de første 3 årene fordi lånet blir trukket fra mine oppsparte midler)

Jeg har da igjen 67.200 i lån.

Om jeg da selger bilen for 160.000 sitter jeg igjen med 160.000 - 67.200 = 92800 i egenkapital til ny bil.

Kanskje ikke det mest økonomiske det heller, da egenkapitalen synker og ikke øker ved salg, men har jo "gratis" bil i 3 år...

Men i forhold til å kjøpe en bil til 130.000 og selge den for 80-100.000 om 3 år kommer en jo faktisk ut likt, eller bedre. (pluss skattefradrag pga innbetalte renter)

Hmmm...

Skrevet

Barnestoler er jo helt håpløse om dagen. Satt på i en F11(det er vel det den nye 5-touring heter?) med bakovervendt barnesete bak meg og der satt jeg ikke godt. Ble sittende veldig klemt og med bøyde bein. Er 185cm så skulle tro den bilen var stor nok..

Finn deg en fin gammel Suburban personbil :mrgreen:

Skrevet
":14gpifzd]Så en leasingannonse på finn for en Ford Mondeo i går.

50.000 i innskudd og 2995,-/mnd. 3 års leasingtid.

Jeg har 130.000 å bruke på bil. Altså dekker disse denne bilen i 3 år. Spørsmålet er da hva en får igjen etter disse 3 årene.

Kjøper jeg en bil til 130.000 vil jeg vel muligens få 80-100.000 igjen om 3 år. Uten å ha undersøkt noe nærmere tror jeg ikke en sitter igjen med like mye penger etter 3 år med leasing. (Bonusen er selvfølgelig som nevnt at en kjører ny bil disse 3 årene, uten spesielle vedlikeholdskostnader)

Leasing er vel først og fremst et poeng hvis man ikke har en stor egenkapital eller ønsker å bruke egenkapitalen til andre ting som f.eks å redusere et huslån. Har man relativt mye i egenkapital blir et alminnelig banklån fort billigere. Jeg har drøftet enkelte sider ved leasing som er mindre bra i enkelte bestemte situasjoner. Du kommer inn på noe av dette i dine to siste innlegg.

Skrevet

men jeg må si det siste regnestykket overrasket meg. Kan det virkelig stemme at det er hipp som happ om jeg casher inn en bil til 130.000, eller kjøper en bil til 200.000 med 50.000 i egenkapital?

Det høres egentlig ikke logisk ut :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...