Gå til innhold

Er ikke dette fryktelig billig?


BMW-vet
 Share

Anbefalte innlegg

Det må om mulig være en av de første som oppgir for lite effekt :lol:

Prisen er uansett lite å utsette på.

Ser også at det er byttemotor, men å bytte til pre face?

Hadde jeg ikke nettopp kjøpt BMW igjen, så kunne jeg fort funnet på å sett på denne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes ikke prisen var fryktelig billig med tanke på at selve bilen snart har gått 250 000km, motoren 180 000km, lakken er dårlig, rust på bakluka og at det ikke er air condition i bilen og den skal på EU kontroll til sommeren.

Og ikke minst at det er heftelse i bilen på 253 410 kroner per 28.10.10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og ikke minst at det er heftelse i bilen på 253 410 kroner per 28.10.10

Det er det opprinnelige beløpet som ble lånt når bilen ble kjøpt. Må jo anta at det er betalt ned slik at det er betydelig mindre enn dette. Brønnøysund oppdaterer jo ikke slikt fortløpende.

Heftelse eller ei har jo fint lite å si når man kjøper bil, så lenge man passer på at det går riktig for seg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og ikke minst at det er heftelse i bilen på 253 410 kroner per 28.10.10

Det er det opprinnelige beløpet som ble lånt når bilen ble kjøpt. Må jo anta at det er betalt ned slik at det er betydelig mindre enn dette. Brønnøysund oppdaterer jo ikke slikt fortløpende.

Heftelse eller ei har jo fint lite å si når man kjøper bil, så lenge man passer på at det går riktig for seg...

Det sto jo at det var per 28.10.10 men. Det kan sikkert hende det er litt mindre nå.

Uansett så HAR heftelse absolutt mye å si ved en handel.

Heftelsen følger bilen, så om du kjøper en bil med heftelse så er det du som overtar gjelda om ikke selgeren betaler den.

Da må mann være nøye med å få dette med i en kjøpskontrakt og ha med en person som kan være vitne, ellers blir det ord mot ord om ting skulle gå skeis. Få gjerne med vitnes underskrift i kontrakten, så står du sterkere.

Har selv en kamerat som kjøpte bil men heftelse på litt over 30 tusen. Selgeren lovet å betale ned etter han hadde solgt bilen og fått penger. Dette skedde ikke før min kamerat måtte kontakte advokat. Da kom han med masse unskyldninger før han til slutt (lite villig) betalte ned gjelda på bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og ikke minst at det er heftelse i bilen på 253 410 kroner per 28.10.10

Det er det opprinnelige beløpet som ble lånt når bilen ble kjøpt. Må jo anta at det er betalt ned slik at det er betydelig mindre enn dette. Brønnøysund oppdaterer jo ikke slikt fortløpende.

Heftelse eller ei har jo fint lite å si når man kjøper bil, så lenge man passer på at det går riktig for seg...

Det sto jo at det var per 28.10.10 men. Det kan sikkert hende det er litt mindre nå.

Uansett så HAR heftelse absolutt mye å si ved en handel.

Heftelsen følger bilen, så om du kjøper en bil med heftelse så er det du som overtar gjelda om ikke selgeren betaler den.

Da må mann være nøye med å få dette med i en kjøpskontrakt og ha med en person som kan være vitne, ellers blir det ord mot ord om ting skulle gå skeis. Få gjerne med vitnes underskrift i kontrakten, så står du sterkere.

Har selv en kamerat som kjøpte bil men heftelse på litt over 30 tusen. Selgeren lovet å betale ned etter han hadde solgt bilen og fått penger. Dette skedde ikke før min kamerat måtte kontakte advokat. Da kom han med masse unskyldninger før han til slutt (lite villig) betalte ned gjelda på bilen.

Dette er det beløpet som ble lånt når bilen ble kjøpt.

Ikke aktuell heftelses verdi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fryktelig billig er det ikke med tanke på bilen ikke fremstår som strøken også har den gått 250 000km, motoren er byttet.

Heftelser har da ingenting og si så lenge selger opplyser om det så kan dere bli enige om at feks kjøper betaler ned lånet, Skriver jo kontrakt på det så det blir bindende :)

Lurer man på og kjøpe den så bør man ringe inn til banken der bil lånet står men først så må vel selger ringe og si i fra at banken får lov og opplyse om det til den som er kjøperen av bilen.

Dem fleste har jo billån når det er snakk om mye penger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er mange som går glipp av gode kjøp fordi de er redd for heftelser tror jeg.

Det er en filleting å fikse.

Betal det utestående beløpet rett til banken som har heftelsen, ikke selger.

Da slettes heftelsen, og ikke noe problem.

Dette er jo helt vanlig.

Tenk på hvor mange som selger hus med heftelser da. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes ikke dette var billig i det heletatt jeg! Elendig lakk og som anonnsen sier, bilen trenger stell for å bli fin igjen! Gått jæklig langt har den også pluss at det er skummelt med motorbytte med hensyn til arbeide som er gjort!

Når det gjelder heftelser så er det meget viktig å få med i kjøpskontrakten at disse slettes av selger ved salg! Ut over det så synes jeg det ikke er noe problem å kjøpe en bil med heftelser på, bare det går riktig for seg! Men synes nå det var en voldsom sum på denna da, og til og med for under en måned siden! Sånt får varsel lampene mine til å lyse litt :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...