BRIO Skrevet November 6, 2010 Skrevet November 6, 2010 Hva er ca serviceintervall på en 525d? I min nyinnkjøpte 2006 modell er siste service notert i heftet i 2008 på 29000km. Bilen har nå gått 56000. Må sjekke med forhandler om de har glemt å stemple boken. I iDrive ser alt fint ut i forhold til neste service. Er det noen sikker måte å sjekke om forhandler har gjort service? Luftfilter, farge på olje mm??
Otis Skrevet November 6, 2010 Skrevet November 6, 2010 Den burde nok ha hatt service mellom 29kkm og 56kkm, vil jeg tro. Men hvor lang tid er det til nesten service i følge iDrive da? Kan godt hende at forrige eier ikke har tatt service på bilen, men bare nullstilt servicetelleren, det er jo billigst. Forhandlere bruker ikke å oppgi data om bilen til de som ikke eier bilen, men du kan vel prøve deg fordè? Oljen kan du ikke gå etter, da den vil bli veldig sort rimelig fort på en diesel bil. Luftfilter er en mulighet, men det trenger ikke å bety noe at det er fint/møkkete, det indikerer bare hvor bilen er brukt.
Forbiss Skrevet November 6, 2010 Skrevet November 6, 2010 Er ikkje intervallet på desse 30000 km? Eller er eg heilt på jordet?
Otis Skrevet November 6, 2010 Skrevet November 6, 2010 Skal være service utifra bruksmønster/antall starter/forbrukt liter drivstoff.
BRIO Skrevet November 6, 2010 Forfatter Skrevet November 6, 2010 iDrive sier service juni 2011. Trodde det var standard at forhandlere kjørte service før de videresolgte såpass nye biler.
Reef89 Skrevet November 6, 2010 Skrevet November 6, 2010 Jeg følger no bare idriven min, olje skift hver 25.000. Helt perfekt det. Andre ting som plugger, bremser, eksos osv da gir idriven beskjed når det skal ha service/byttes:)
BRIO Skrevet November 7, 2010 Forfatter Skrevet November 7, 2010 Oppsummert: 2,5 år og 27.000km siden sist service i følge serviceheftet. Neste service juni 2011. Da blir det 3 år og 35.000-40.000km mellom servicene. Synes dette virker vel lenge. En ting kan være at de har glemt å fylle i serviceheftet, men hva skjer hvis de bare nullstiller indikatorer uten å ta servicen? Fant en PDF som forklarer litt generellt om hvordan dette virker. Hva tror/vet dere? http://www.autodiagnos.com/fileadmin/as ... lletin.pdf
Otis Skrevet November 7, 2010 Skrevet November 7, 2010 Det er for lenge uten service på 2,5 år. Mener at det skal være kilometer eller 2 år. Har ikke hørt om at noen biler skal gå over 2 år på samme olje, uansett hvor lite de har kjørt... 35000-400000 kan vel teoretisk sett gå an, da det går utifra antall liter forbrukt i hovedsak. Om man nullstiller service indikator uten å faktisk ta service, har du blitt lurt. Ikke bra.
Werther Skrevet November 7, 2010 Skrevet November 7, 2010 Her må du prøve å tenke selv istedenfor å lese i displayet... Jeg håper ikke du kjører rundt med god samvittighet, for det er helt på vidda og kjøre 2.5 år på samme olja, og ihvertfall 3 år mellom hver service. Ta oljebytte oftere enn idriven sier hvis dette er tilfellet. Hvis ikke har du bare deg selv å skylde på hvis noe ryker.
BRIO Skrevet November 7, 2010 Forfatter Skrevet November 7, 2010 Her må du prøve å tenke selv istedenfor å lese i displayet...Jeg håper ikke du kjører rundt med god samvittighet, for det er helt på vidda og kjøre 2.5 år på samme olja, og ihvertfall 3 år mellom hver service. Ta oljebytte oftere enn idriven sier hvis dette er tilfellet. Hvis ikke har du bare deg selv å skylde på hvis noe ryker. Såså! Jeg overtok bilen for mindre en en uke siden og prøver å finne ut om ikke det burde være tatt service på den. Så ta ikke den tonen til meg
BRIO Skrevet November 7, 2010 Forfatter Skrevet November 7, 2010 En tanke til. Hvis forhandler har utført service, er det ikke litt kort med 8-9 mnd før neste service?
Otis Skrevet November 8, 2010 Skrevet November 8, 2010 Skal være service utifra bruksmønster/antall starter/forbrukt liter drivstoff. Les hele tråden. Tidsintervall teller ikke, før etter 2 år. Man klarer stort sett å oppnå maks kilometer før det er gått 2 år. Da har 8 mnd ingenting å si.
BRIO Skrevet November 8, 2010 Forfatter Skrevet November 8, 2010 Det kan se ut til at en service gjort i tyskland for ca ett år siden ikke er ført i boken. Forhandler skal forsøke å få bekreftet dette, og forhåpentligvis kunne dokumentere dette for meg. 20-25.000km er ca intervall for oljeskift ifølge forhandler, men som andre her har vært inne på og som det står i PDFen jeg linket til er det mange kriterier som ligger til grunn for serviceintervall. Stemmer det at vehickle inspection er det samme som en EU-kontroll her hjemme? Da er det vel ikke noe i veien for å stille dato i iDrive for dette til det som er reell EU for bilen i Norge.
HMW Skrevet November 9, 2010 Skrevet November 9, 2010 Det kan du bruke til pkk ja.. ikke noe problem.
BRIO Skrevet November 9, 2010 Forfatter Skrevet November 9, 2010 Det kan du bruke til pkk ja.. ikke noe problem. Det er ikke dumt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå