Jump to content

Noen Big Brake kit som er TUV godkjente ?


BD Racing
 Share

Recommended Posts

Hei :)

Som dere sikkert vet holder jeg på med et rimelig groomt E36 M3 prosjekt, og i den annledning har jeg lyst på noen store bremser som ser gromt ut på baksiden av felgen men som samtidig er godkjent i vognkortet :)

Vet noen sier man får TUV papirer på K-Sport, men holder disse papirene til godkjennelse hos biltilsynet og få det i vognkortet ? :)

Hva med D2 Brakes ? :)

Takker for svar, mvh Nicolai :D :D

01wchphvcck6xwa0o9hr.jpg

xzgy2jpmag75xpqipuu1.jpg

Link to comment
Share on other sites

så ikke så værst ut de :) 6stempla?

Du kødder nå?

Se hva det står på den lilla kalippern.

Hei :)

Takker for svar, mvh Nicolai :D :D

01wchphvcck6xwa0o9hr.jpg

xzgy2jpmag75xpqipuu1.jpg

EDIT: Jeg ser nå at du prater om K-sport sine, men jeg antar at de har 8 stempel, da det ser slik ut på designet.

Link to comment
Share on other sites

så ikke så værst ut de :) 6stempla?

Du kødder nå?

Se hva det står på den lilla kalippern.

Hei :)

Takker for svar, mvh Nicolai :D :D

01wchphvcck6xwa0o9hr.jpg

xzgy2jpmag75xpqipuu1.jpg

EDIT: Jeg ser nå at du prater om K-sport sine, men jeg antar at de har 8 stempel, da det ser slik ut på designet.

hehe nei mente de andre, men er de 12stempla ? :o

Link to comment
Share on other sites

det er bra å se at folk vurderer bremser etter utseendet...

også tror de kanskje bilen stopper fortere med større bremser foran?

Du tror ikke D2 bremsene eller K-Sport bremsene er bra du eller? Vil nå tro de er bedre enn orginalt. Men en må jo selvsagt ha tilsvarende bremser bak.

Hvis jeg har valget mellom 2 relativt like bra bremser, så er det galt av meg å velge de jeg syns ser best/kulest ut?

Link to comment
Share on other sites

ja det er klart har man 12 stempel til å stoppe hvert av fremhjulene halveres bremselengden..eller kanskje man må ha like mange stempel bak.. men da halveres bremselengden garantert...

eller..

hva med å lære seg litt om bremser og kjøretøydynamikk, for deretter å vurdere hvilket oppsett du vil ha?

såvidt jeg vet er det ingen av disse produsentene som oppgir hvor mange nm de retarderer på et gitt bremsetrykk (med et gitt sett klosser skiver natuligvis). da er det ganske vanskelig å vurdere hvor bra et komplett oppsett vil bli.

jeg la ned ganske mye arbeid i oppsettet på gamle bilen, og det betalte seg. eller, kanskje det ikke var noe bra siden det ikke hadde 12 stempel, knasj farge og var produsert i kina?

skal det bare se kult ut, så trenger man natuligvis ikke bry seg om dette, og hva er vel bedre en knash oransj og lilla?

Link to comment
Share on other sites

ja det er klart har man 12 stempel til å stoppe hvert av fremhjulene halveres bremselengden..eller kanskje man må ha like mange stempel bak.. men da halveres bremselengden garantert...

eller..

hva med å lære seg litt om bremser og kjøretøydynamikk, for deretter å vurdere hvilket oppsett du vil ha?

såvidt jeg vet er det ingen av disse produsentene som oppgir hvor mange nm de retarderer på et gitt bremsetrykk (med et gitt sett klosser skiver natuligvis). da er det ganske vanskelig å vurdere hvor bra et komplett oppsett vil bli.

jeg la ned ganske mye arbeid i oppsettet på gamle bilen, og det betalte seg. eller, kanskje det ikke var noe bra siden det ikke hadde 12 stempel, knasj farge og var produsert i kina?

skal det bare se kult ut, så trenger man natuligvis ikke bry seg om dette, og hva er vel bedre en knash oransj og lilla?

Var jo ikke det jeg sa. Jeg sa, hvis jeg hadde 2 relativt like bra å velge mellom, så ville det da vært galt av meg å velge den som så kulest ut?

Jeg ville aldri kjøpt et kina sett. Men jeg regner med at store navn (Brembo, osv.) blir bedre enn standard omtrent uansett så lenge du styrer unna kina skiver og klosser.

Link to comment
Share on other sites

det var ikke det jeg sa i utgangspunktet.. jeg bare svarte deg på samme nivå som tiltalen.

og hvorfor er brembo så mye bedre? nå var det brembo jeg havnee på, men de færreste vet vel at på bremsetrykk X så retarderer disse mye mindre enn mindre originale bremser fra samme bil.

Link to comment
Share on other sites

man kan stoppe like raskt med feks org m3 bremser, om man vet å bremse skikkelig.

12 stempla kaliptre og store skiver, kan være bedre om man kjører hardt veldig lenge, men kraftige nedbremsinger på gang på gang, for de kjøler jo bedre, og griper bedre,med riktige klosser og div

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...