BD Racing Posted November 7, 2010 Share Posted November 7, 2010 Hei Som dere sikkert vet holder jeg på med et rimelig groomt E36 M3 prosjekt, og i den annledning har jeg lyst på noen store bremser som ser gromt ut på baksiden av felgen men som samtidig er godkjent i vognkortet Vet noen sier man får TUV papirer på K-Sport, men holder disse papirene til godkjennelse hos biltilsynet og få det i vognkortet ? Hva med D2 Brakes ? Takker for svar, mvh Nicolai :D Link to comment Share on other sites More sharing options...
LinkE34 Posted November 7, 2010 Share Posted November 7, 2010 eg har lest her på forumet om folk som har fått de godkjente i vognkort. bla en kompis av meg fikk godkjent K-sport i vognkort, og de fylte ut 18Tommerene Link to comment Share on other sites More sharing options...
BD Racing Posted November 7, 2010 Author Share Posted November 7, 2010 eg har lest her på forumet om folk som har fått de godkjente i vognkort.bla en kompis av meg fikk godkjent K-sport i vognkort, og de fylte ut 18Tommerene Okei Takk for svar, men synes også D2 bremsene er tøffe Link to comment Share on other sites More sharing options...
LinkE34 Posted November 7, 2010 Share Posted November 7, 2010 så ikke så værst ut de 6stempla? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Otis Posted November 7, 2010 Share Posted November 7, 2010 så ikke så værst ut de 6stempla? Du kødder nå? Se hva det står på den lilla kalippern. Hei Takker for svar, mvh Nicolai :D EDIT: Jeg ser nå at du prater om K-sport sine, men jeg antar at de har 8 stempel, da det ser slik ut på designet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted November 7, 2010 Share Posted November 7, 2010 det er bra å se at folk vurderer bremser etter utseendet... også tror de kanskje bilen stopper fortere med større bremser foran? Link to comment Share on other sites More sharing options...
hagenisse Posted November 7, 2010 Share Posted November 7, 2010 Er vel helt greit det hvis det er en showbil han bygger. Finnes tuv på endel kit - f.eks movit har, men det blir jo veldig dyrt da.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
BD Racing Posted November 7, 2010 Author Share Posted November 7, 2010 Ingen som vet noe ? Bilen skal brukes på bane og Link to comment Share on other sites More sharing options...
LinkE34 Posted November 7, 2010 Share Posted November 7, 2010 så ikke så værst ut de 6stempla? Du kødder nå? Se hva det står på den lilla kalippern. Hei Takker for svar, mvh Nicolai :D EDIT: Jeg ser nå at du prater om K-sport sine, men jeg antar at de har 8 stempel, da det ser slik ut på designet. hehe nei mente de andre, men er de 12stempla ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
S.Arnesen Posted November 7, 2010 Share Posted November 7, 2010 det er bra å se at folk vurderer bremser etter utseendet... Godt det ikke bare var jeg som reagerte på det Link to comment Share on other sites More sharing options...
Capoldriahn Posted November 7, 2010 Share Posted November 7, 2010 det er bra å se at folk vurderer bremser etter utseendet...også tror de kanskje bilen stopper fortere med større bremser foran? Du tror ikke D2 bremsene eller K-Sport bremsene er bra du eller? Vil nå tro de er bedre enn orginalt. Men en må jo selvsagt ha tilsvarende bremser bak. Hvis jeg har valget mellom 2 relativt like bra bremser, så er det galt av meg å velge de jeg syns ser best/kulest ut? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted November 7, 2010 Share Posted November 7, 2010 ja det er klart har man 12 stempel til å stoppe hvert av fremhjulene halveres bremselengden..eller kanskje man må ha like mange stempel bak.. men da halveres bremselengden garantert... eller.. hva med å lære seg litt om bremser og kjøretøydynamikk, for deretter å vurdere hvilket oppsett du vil ha? såvidt jeg vet er det ingen av disse produsentene som oppgir hvor mange nm de retarderer på et gitt bremsetrykk (med et gitt sett klosser skiver natuligvis). da er det ganske vanskelig å vurdere hvor bra et komplett oppsett vil bli. jeg la ned ganske mye arbeid i oppsettet på gamle bilen, og det betalte seg. eller, kanskje det ikke var noe bra siden det ikke hadde 12 stempel, knasj farge og var produsert i kina? skal det bare se kult ut, så trenger man natuligvis ikke bry seg om dette, og hva er vel bedre en knash oransj og lilla? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Capoldriahn Posted November 7, 2010 Share Posted November 7, 2010 ja det er klart har man 12 stempel til å stoppe hvert av fremhjulene halveres bremselengden..eller kanskje man må ha like mange stempel bak.. men da halveres bremselengden garantert... eller.. hva med å lære seg litt om bremser og kjøretøydynamikk, for deretter å vurdere hvilket oppsett du vil ha? såvidt jeg vet er det ingen av disse produsentene som oppgir hvor mange nm de retarderer på et gitt bremsetrykk (med et gitt sett klosser skiver natuligvis). da er det ganske vanskelig å vurdere hvor bra et komplett oppsett vil bli. jeg la ned ganske mye arbeid i oppsettet på gamle bilen, og det betalte seg. eller, kanskje det ikke var noe bra siden det ikke hadde 12 stempel, knasj farge og var produsert i kina? skal det bare se kult ut, så trenger man natuligvis ikke bry seg om dette, og hva er vel bedre en knash oransj og lilla? Var jo ikke det jeg sa. Jeg sa, hvis jeg hadde 2 relativt like bra å velge mellom, så ville det da vært galt av meg å velge den som så kulest ut? Jeg ville aldri kjøpt et kina sett. Men jeg regner med at store navn (Brembo, osv.) blir bedre enn standard omtrent uansett så lenge du styrer unna kina skiver og klosser. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted November 7, 2010 Share Posted November 7, 2010 det var ikke det jeg sa i utgangspunktet.. jeg bare svarte deg på samme nivå som tiltalen. og hvorfor er brembo så mye bedre? nå var det brembo jeg havnee på, men de færreste vet vel at på bremsetrykk X så retarderer disse mye mindre enn mindre originale bremser fra samme bil. Link to comment Share on other sites More sharing options...
LinkE34 Posted November 7, 2010 Share Posted November 7, 2010 man kan stoppe like raskt med feks org m3 bremser, om man vet å bremse skikkelig. 12 stempla kaliptre og store skiver, kan være bedre om man kjører hardt veldig lenge, men kraftige nedbremsinger på gang på gang, for de kjøler jo bedre, og griper bedre,med riktige klosser og div Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now