320Schanke Skrevet November 7, 2010 Share Skrevet November 7, 2010 Hei godtfolk Jeg var på verksted og fikk en tilbudslapp på ting som burde skiftes før jeg kunne fåreta en 4hjuls kontroll... Men prisen dems synes jeg var i drøyeste laget, så tengte jeg skulle kjøpe og montere delene selv Delelisten sto på svensk da men: *Gummilager för båda länkarmarna *Parallellstag, vänster och höger *Hållare *Styrstag *Mutter Problemet sådan er at jeg ikke vet hva de forskjellige delene heter/ ser ut Det er her jeg trenger deres hjelp, så jeg legger ut et bilde med tall på slik at dere kan navngi dem Er det noen detaljer som mangler så skrik ut, tegnet bare det jeg så da jeg lå under bilen Skal også bytte spiralfjærene bak, er det noe spesielt jeg må ta hensyn til da ? På forhånd takk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reset Skrevet November 8, 2010 Share Skrevet November 8, 2010 Paralellstag er nr 6. Styrestag er nr 3. Mutter er vell mutter på styrestag, nr 3. som skal byttes når du bytter styrestag. Er det jeg kommer på ifarta. er ikke akuratt det beste bildet og gå utifra! hehe. Når du skal bytte fjærer bak, er en enkel sak. jekk opp bilen, skru løs skruen på demperen, den i bunn. Så kan du bare ta å presse ned bærearmen med foten, imens en anna en tar ut fjæra! Enkel sak. Kan jo feks gjøre det selv med fjærklemme etc. men blir jo litt mer jobb. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Erik- Skrevet November 8, 2010 Share Skrevet November 8, 2010 nr 4 er tanstanga nr 5 er stabstaget nr 7 er bærearmen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Michael Skrevet November 8, 2010 Share Skrevet November 8, 2010 Ville vel ikke kalt nr 6 for paralellstag, men kanskje en lenkearm eller kyllingbein som mange kaller det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
320Schanke Skrevet November 9, 2010 Forfatter Share Skrevet November 9, 2010 Ville vel ikke kalt nr 6 for paralellstag, men kanskje en lenkearm eller kyllingbein som mange kaller det. Ja var det jeg også trodde den het! Okei, men da skal ikke fjærene være noe problem ivertfall Hehe, det er ikke så enkelt å tegne da ;P hehe... Ingen som veit hva paralellstaget er ? Misstenker at jeg har glemt det på tegninga ? Eller er det noe i bakstillinga kanskje ? Og hva er "hållare" ?? Føler meg smart med alle disse spørsmålene ja, men alle har vel vært her hehe... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
320Schanke Skrevet November 9, 2010 Forfatter Share Skrevet November 9, 2010 http://www.schmiedmann.no/32211096057/p ... ummer.aspx Okei her fant jeg noe som het parallellstag, så hvor er denne festet ?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Erik- Skrevet November 9, 2010 Share Skrevet November 9, 2010 Tror ikke det der er til e36... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
320Schanke Skrevet November 9, 2010 Forfatter Share Skrevet November 9, 2010 Bump Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mexos Skrevet November 9, 2010 Share Skrevet November 9, 2010 Jeg lurer nesten på om paralellstaget er det samme som lenkearmene/kyllingbein, og at gummilager for lenkearmene kan være foringene til stabstaget. Kan du ikke ta en titt på alt av gummi i forstillingen og se om det er sprekker eller skader. Da ser du fort selv hva som må byttes. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
320Schanke Skrevet November 9, 2010 Forfatter Share Skrevet November 9, 2010 Ja jeg har tatt en titt, og eneste foringen jeg forstod måtte skiftes var de på stabstaget... Men kan jo skifte i lenkearmene og holderen på bærebroa da... Kanskje det de mente med "hållare" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
320Schanke Skrevet November 15, 2010 Forfatter Share Skrevet November 15, 2010 En ting jeg lurer på i forbindelse med Koed.no Hva er det som er Sedan ?? Ser d står cupe. cabrio, limosine, compact, touring osv... men ingen SEDAN Hjelp takk ?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kai-P. Skrevet November 15, 2010 Share Skrevet November 15, 2010 Limousine = sedan. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
320Schanke Skrevet November 16, 2010 Forfatter Share Skrevet November 16, 2010 Takk Nå blir det delebestilling! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
*MrB* Skrevet November 16, 2010 Share Skrevet November 16, 2010 Ikke den letteste tegningen å tyde, men følgende er bankers: 7 = Bærearm eller bærebro. Denne får du kjøpt komplett med 2 kuler og 1 foring. 2 = Spindel 3 = Endeledd (ytre + indre) 4 = Tannstang (evt så er 3 ytre endeledd og 4 indre endeledd. Ikke så godt å se der). 5 = Stabstag. Dette har også 2 foringer. 6 = Støttestag/lenkearm. Forbinder stabstag med bærearm. Styrestag er det samme som endeledd. Paralellstag skjønner jeg ikke noe av. E34 har dette (har snekke og ikke tannstang), men ikke E36. Jeg setter penger på at det er endeleddene som må byttes før hjulstilling, for det er her man justerer spissing. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
320Schanke Skrevet November 21, 2010 Forfatter Share Skrevet November 21, 2010 Får ikke ut den knekte fjæra bak... Det er ikke plass til fjærklemmene/ får dem ikke på... + at fjæra sitter fast oppe i toppen :S Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå