Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Standard veihjelp gjennom forsikringsselskap er vel 500 i egenandel. Som NAF medlem har man vel også noe, uten at jeg helt vet hvordan det fungerer.

Ellers så har han over et veldig godt poeng.. Så lenge det ikke er automatgir, eller bilen er avskiltet. Er nemlig ulovlig å taue biler som er avskiltet :P Om politiet bryr seg så mye om akkurat det er vel en annen sak..

Skrevet

Man kan jo taue en bil selv om det er automat. Det er bare å sette den i N. :)

Og utover det, så er det ikke lov å privat-taue en avregistrert bil. Man må ha skilter eller prøveskilt på bilen som blir tauet.

Skrevet

^^ Det er ikke bare å sette i N. Det blir varme i kassen og ingen oljesirkulasjon.

Det står til og med i håndboka. Helst skal man unngå å taue automat i det hele tatt.

Skrevet
Det har jeg aldri hørt om før. Men ok, kjekt å vite! ;)

edit: Googlet litt, og leste at det er ok å taue i N hvis det ikke er langt.

Har man motoren i gang går det brått mye bedre.

Mener det står i instruksjonsboka på min 300'n at man kan taue den 2mil eller så om farten ikke overstiger 50km\t.

Den kunne man også trille i gang til tross for at det er automat...

Skrevet

Hvordan triller man igang en automat?

Dytter den igang i N og skifter til D?

Forresten, jeg mener å ha lest et sted at man ikke skal taue biler i fri, men at man skal ha i 3. gir.

Stemmer dette? Hvorfor det isåfall?

Skrevet

Hvor i all verden har du fått det fra? Du drar motoren rundt om du har den igår, ser ikke på det som gunstig.. Neutral som gjelder, da triller bilen fritt..

Såvidt meg bekjent så er det kun Merc som kan bakkestartes med automatkasse, dog trengs det mye fart!

Taue automatbil er ikkeno problem sålenge du får oljetrykk på kassa.

Skrevet

i boka i bilen står det maks 70km/t og 60km eller noe om jeg ikke husker feil (ikke skyt meg, mulig feil) så det går helt fint å taue en automat bil så kort. bare sett den i n.. og kan man ha motoren på, så kan man jo slepe i det uendelige. da har kassa smørningen sin.

de gamle mercene kunne trillstartes ja, men var ikke lett :P

Skrevet

Prisen på å taue bilen dein kjem allt ann på kas km pris berging's selskapa går ut i fra . men den prisen eg veit om der eg holder til er 1450 m.mav

Men de enklaste er å ta tauinga på forsikringa om du har delkasko eller kasko - da har du ein eigenandel på 500 som de blir sagt.

er du medlem i Falck for ex er vell all tauing gratis

i Naf har du vel 2 beginger gratis i året ?

å hos Viking har du vel 500 i eigenandel om eg ikkej tart heilt feil :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...