Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenker på å importere en 06-07mod 320 med det meste av utstyr, og vil gjerne ha tilbakemelding fra dere BMW-kjennere, bør jeg gå for 320 SI med 170hk, eller 320D med 163hk?

Tenker da på effekt, hvor lett det er å selge den til en senere anledning osv...

Skrevet

No brainer: 320Si er det du vil ha.

Eller kanskje en 325i, så du får 6-sylindret motor.

Det kommer alltid en tid for familie, stasjonsvogn og diesel...

Skrevet

Bensinsekser er selvfølgelig det som gir mest kjøreglede, moro og lyd for pengene. Men på en annen side, så er det kanskje litt lettere å selge en diesel.

Skrevet
":2bn72e5d]No brainer: 320Si er det du vil ha.

Eller kanskje en 325i, så du får 6-sylindret motor.

Det kommer alltid en tid for familie, stasjonsvogn og diesel...

Problemet er egentlig bare at man ikke har penger nok. Jeg kan ikke se annet enn at en Porsche Cayenne Turbo eller en Panamera Turbo er ganske fabelaktige familiebiler... :roll:

Skrevet

Jeg har en 07 320d, da en E91, men er meget fornøyd med dieselmotoren :) Min har M-pakke, så den er egentlig ganske "sportslig" å kjøre, i den grad man kan kalle det det.. Greit forbruk har den også, og kjører ca 90mil på en tank, alt etter hvilken kjøring det der.. I snitt bruker jeg ca 0,66l/km.

På slutten i 07 kom jo 320d med 177hk, noe som jeg vil tro er noe sterkere enn 163hk..

Alt i alt er det vel kanskje en smakssak. Jeg for min del trives i diesel-bilen fordi jeg har draget der jeg trenger det, og slipper å dra turtall opp til rødt for at ting skjer. Nå har jeg ingen erfaring med nyere 6`er bensin i E90, så der skal jeg ikke uttale meg.

Løsningen din kan kanskje være å finne to alternativer av disse til salgs rundt ditt område, og evt ta en prøvetur? :)

Lykke til med leting alle fall !

Skrevet

Jeg synes 320si (2l 173hk) er altfor tørst i forhold til effekt og ytelse. Den bruker 1.28l per mil i bytrafikk og 0.89 på blandet. Til en sammenligning er det ca det samme som min gamle 325 (2.5l 192hk) som er oppgitt til 1.28l i by og 0.9l på blandet. Med tanke på forbruk mener jeg en vanlig 320i med 170hk er ett bedre valg. Kom med 170hk i 2007 en gang. Da er du nede i 0.84 på by og 0.61 blandet. På en annen side er det alltid litt morro med en spesiell bil som ikke alle andre har.

Når det gjelder diesel eller bensin. Er det en samk sak. Selv kjøpt ny diesel bil nå. Prøvekjørte bensin 170hk og diesel 177hk. Dieslen føles mye sprekere og er også sprekere på papiret. Bensinsekser hadde vært det optimale.

Ikke lett og velge ny bil, lykke til :D

Skrevet

Det viktigste er kanskje å prøve de modellene man interesserer seg for. Det er ikke den samme saken å kjøre dieselbil og bensinbil. Jeg er faktisk litt overrasket over hvor få som fokuserer på dette faktum. Det burde jo ringe i noen bjeller når den ene modellen har maksimal effekt ved 7000 rpm og den andre har maksimal effekt ved 4000 rpm... :roll:

Skrevet

320si er en skikkelig "go kart" å kjøre, stiv og direkte, gøy bil.

Men, den er ikke vanvittig sprek om noen tror det. Den er turtallsvillig og snerrer fint. Siste modellen av 320i hadde jo "samme" effekt som si. Carbontoppdeksel ser jo også litt stilig ut.

Det eneste negative jeg har å si om 320si på kjøreoppplevelse er at jeg synes kanskje den grensa mot å være litt tydelig undermotorisert.

ellers er en 320d med m pakke også et meget godt alternativ, men er jo en helt annen motor. på alle områder.

316: til opplysning så er 320si en firer.

og ja, jeg har prøvekjørt 320si.

Skrevet
320si er en skikkelig "go kart" å kjøre, stiv og direkte, gøy bil.

Men, den er ikke vanvittig sprek om noen tror det. Den er turtallsvillig og snerrer fint. Siste modellen av 320i hadde jo "samme" effekt som si. Carbontoppdeksel ser jo også litt stilig ut.

Det eneste negative jeg har å si om 320si på kjøreoppplevelse er at jeg synes kanskje den grensa mot å være litt tydelig undermotorisert.

ellers er en 320d med m pakke også et meget godt alternativ, men er jo en helt annen motor. på alle områder.

316: til opplysning så er 320si en firer.

og ja, jeg har prøvekjørt 320si.

Jeg vet. Jeg svarte på det Space skrev.

Skrevet

nja.. man mister lyden, men får litt mer kjørbarhet. er ikke mye positivt rykte rundt 2,0 sekseren.

den beste grunnen jeg ser til å ha sekser var vel at de brukte denne i noe racing greier, og dro ut over 300 hk på tidlig 90 tallet.

men prinsipielt helt enig med deg.

Skrevet

Bortsett fra lyd, hva gjør egentlig en 2-liters sekser så mye bedre enn en 2-liters firer?

Dessuten... de har jo ikke gått bort fra sekser i 320.. de har gått tilbake til firer! :)

Skrevet
Bortsett fra lyd, hva gjør egentlig en 2-liters sekser så mye bedre enn en 2-liters firer?

Dessuten... de har jo ikke gått bort fra sekser i 320.. de har gått tilbake til firer! :)

Ene og alene lyden Hagenisse. :) 6'r lyden er bare grom.

Skrevet
Bortsett fra lyd, hva gjør egentlig en 2-liters sekser så mye bedre enn en 2-liters firer?

Dessuten... de har jo ikke gått bort fra sekser i 320.. de har gått tilbake til firer! :)

Ene og alene lyden Hagenisse. :) 6'r lyden er bare grom.

Men i dette tilfellet som trådstarter snakker om, gå for 320si...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...