Gå til innhold

Helt død.. :S

MonsterE46
 Share

Anbefalte innlegg

• Svar 59
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Har du i det hele tatt prøvd å bytte dieselfilter?

Er rimelig sikker på at det ligger svært lett tilgjengelig hos deg. Nærmere bestemt rett under panseret..

Det koster rundt 200-lappen og tar 2 minutter å skifte.

Bare bytt filter, skru igjen og vri tenningen av og på 2-3 ganger, så den får diesel inn i filteret..

Dette burde funke i det tilfelle vann er årsaken til startproblemer. Vannet legger seg i bunn av tanken, og det de ingen myte at vann ikke antenner :o

Fyll gjerne opp tanken helt også.. Har du hatt lite diesel? Kondens er lett å skape i disse kalde tider :)

Prøv dette før du tar til drastiske løsninger. Er verdt de 200 kronene. Ingen vil ha et skittent dieselfilter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den har vært hos en bilmekaniker, men han haddde ikke den gamle typen kontakter til å ta diagnose.. men han feilsøkte litt og han fant ut at det kom diesel fra tanken og gjennom filteret..

Uansett så skader det ikke å bytte filteret anyway bare for å ha gjort det.

Men eg skal ta noen nye tester siden diagnosen eg tok kunne inneholde gamle feilmeldinger. (er bare pissekaldt ute nå, så må manne meg opp til å reise ut til den).

Det som er drit er at nå er jeg så lei at jeg har lyst å bare sende den på BMW verksted men jeg vet at jeg må betale dyredommer uansett da.. og visst det er elektronikken i dieselpumpen som er gåen, så har jeg snakket med ett firma som heter EDV og de sa de kunne skaffe nye komponenter til elektronikken slik at jeg slapp å bytte hele pumpen..

Derfor jeg ikke har sendt den på noe dyrt verksted :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres rart ut at de bare kan bytte komponenter i pumpa, da nesten ingen vil selge løse deler.

Men pumpa må vel ut uansett, da rotasjonssensoren sitter i bakkant av pumpa, mener jeg. Så det blir jo syrt uansett.

De fleste verkstedene tar jo 8000,- for skifte av pumpa, bare arbeid altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dieselpumpa er jo helt sikkert ikke noe tema her uansett .. Ville prøvd alt før jeg tok for gitt at pumpa eller deler av pumpa hadde tatt kvelden .

Enig her.

Skader i vertfall ikke å skifte filter. Det er jo litt mistenkelig at detter skjer når det er så kaldt.

Skall veldig lite til for å komme over terskelen der diesel blir for tykk i kulda.

Det finnes også kondensfjerner for dieselmotorer. Prøv dette sammen med filter.

Har du tilgang til varm garasje så vil det også hjelpe hvis den får stå der en dag eller to.

Er litt usikker her, men mener du har en ventil som gjør at du slipper å lufte nye dieselmotorer.

Det kan jo være sjekk nummer 2.

Alt dette er jo så å si gratis. Det er også ting du helt sikker får til selv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ska prøve dette.. tusen takk folkens.

Får ett lite håp om at eg kanskje ikke trenger å blakke meg når dere sier det ikke trenger å være dieselpumpen. hehe..

Eg byttet til LED baklykter for en stund siden, det kan ikke ha vært at noe annet elektronisk i bilen har begynt å tulle på grunn av det?

Da bilen sluttet å gå prøvde jeg å rygge opp en jævlig smal,bratt bakke.. også ble det litt tungt for den og den kubbet fikk start på den igjen, men så kubbet den en gang til og da ville den ikke starte lenger..

Vet det var dumt av meg å rygge opp den bakken, men var ikke mulig å snu bilen..

Men han mekanikeren har kjekket og sa at det ikke er noe mekanisk gale i motoren..

Skjønner ikke ka som kan ha gjort det..(visst ryggingen har forårsaket det).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dieselpumpa er jo helt sikkert ikke noe tema her uansett .. Ville prøvd alt før jeg tok for gitt at pumpa eller deler av pumpa hadde tatt kvelden .

Skal ikke være så sikker på at det ikke er den.

Skjedde med en kompis av meg, kjørte på en butikk og stoppet, når han skulle kjøre igjen fikk han ikke start. Han åpnet diesel filteret og der strømmet det igjennom diesel, tok diagnose men fant ikke noe, så da prøvde han og skifte dysen, men den var det heller ikke... No har han byttet dieselpumpen og etter det funker den fint.... Har også hørt det er en svakhet på de bilene;(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Gav opp med feilsøkingen, og sendt bilen på ett BMW verksted. Viste seg å være dieselpumpen og noe greier med noe dyser..

Prisen på det kommer på 30000kr.

Syntes det var jævlig dyrt, tenkte kanskje å kjøpe ny motor fra sverige til 10000. Men då må ett verksted bytte, vill eg spare på det eller ville dere bare byttet pumpe osv?.

Er litt utafor så kunne gjerne trengt noen gode råd :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg setter en tier på død dieselpumpe.

MTkyNzlfcA==.png

Billigste for du hos dieselgrossisten(tror jeg)

Men sørg for å få tatt en skikkelig diagnose først.

Synd det ikke var noen som veddet i mot ;-)

Nå vet ikke jeg hva "noe dysegreier" er, men har den filosofien at - man vet hva man har, men ikke hva man får -

Syntes prisen du fikk virket veldig dyrt. På dieselgrossisten koster pumpa rundt noe over 10.000,- BMW tar rundt 4-5000,- for å skifte og justere. Mener det siste jeg hørte var rundt 16.000,- for pumpe med jobb(det var det samme jeg betalte for 3 år siden for denne jobben). Jeg ville fått en riktig beskrivelse av hva som må gjøres fra verkstedet du har vært hos, også hadde jeg gått til et annet og bedt om pris - fortrinnsvis originalt verksted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...