Kobar Skrevet November 17, 2010 Forfatter Skrevet November 17, 2010 Men nå kom det faktisk ett nytt problem! Vinduheis på førerdør går veeldig tregt! Det er el.vindu. Den går tregt, og det kan komme ulyder mens heisen er i bruk..
Bjorni92 Skrevet November 17, 2010 Skrevet November 17, 2010 Sikkert samme som jeg hadde da... Var vindusheismekanismen som var ødelagt. Bytta den og den ble i orden igjen. Jeg har syyyke problemer med bilen akkuratt nå :S Hviiiner i takt med motor og fjusker/ryker blått :S
Kobar Skrevet November 17, 2010 Forfatter Skrevet November 17, 2010 Sikkert samme som jeg hadde da... Var vindusheismekanismen som var ødelagt. Bytta den og den ble i orden igjen. Jeg har syyyke problemer med bilen akkuratt nå :S Hviiiner i takt med motor og fjusker/ryker blått :S Bytta du hele heisen da? hva koster slikt? går det an å skifte selv?
DJ RS2 Matrix Skrevet November 17, 2010 Skrevet November 17, 2010 å bytte vindusheis er ikkje så vanskelig, går fint å gjere det sjøl så lenge ein er to. trenger berre å passe på at vinduet ikkje faller ned når dere holder på så skal det meste gå greit. på e46en var det 5 skruer for å løsne heisen ifra døra og to skruer til vinduet, pris til e46 er ca 1500 trur eg
Gjest Skrevet November 19, 2010 Skrevet November 19, 2010 løs fuktsperre, sjokk bra du fant ut av det. Ang vindussheis, vanlig problem, ok jobb å gjøre om du skrur litt selv. Husk nytt lim (originalt), og ny fuktsperre. Ingen skjøter i limpølsa, og masser limet godt inn etterpå. Kan være en fordel med varmpistol og varme plata i døra før du legger på.
Kobar Skrevet November 19, 2010 Forfatter Skrevet November 19, 2010 løs fuktsperre, sjokk bra du fant ut av det. Ang vindussheis, vanlig problem, ok jobb å gjøre om du skrur litt selv. Husk nytt lim (originalt), og ny fuktsperre. Ingen skjøter i limpølsa, og masser limet godt inn etterpå. Kan være en fordel med varmpistol og varme plata i døra før du legger på. Du mener lim i i fuksperra? når jeg fiksa ny fuktsperre på bakdøra brukte jeg bare tec7, må være godt nok det vel?
Gjest Skrevet November 19, 2010 Skrevet November 19, 2010 den runden har blitt tatt her før. det er en original "lim" (eller "limpølse") til dette formålet. Jeg går ikke god for tec7, og hvertfall ikke på brukt fuktsperre... jeg har skiftet mange slike (hverfall et 20 talls dører) og det kan være vanskelig å få 100% tett selv om du gjør alt riktig. helt klinisk ren overflate, derettetter varme opp denne, deretter legge på lim i EN bit, ingen skjøter el. deretter på med ny fuktsperre, og massere dette godt inn i limet. Dette er hvordan jeg gjør det, etter noen triste runder hvor jeg har sett at det pipler gjennom limen om ikke en gjør dette nøye.
Kennethe34 Skrevet November 19, 2010 Skrevet November 19, 2010 Den "gugga" som brukes originalt heter butyl tape De har det på würth blant annet.
Gjest Skrevet November 19, 2010 Skrevet November 19, 2010 ja, men de har ikke fuktsperre der. og du må ha begge deler. derfor, få begge samtidig hos bmw.
Kobar Skrevet November 19, 2010 Forfatter Skrevet November 19, 2010 Jeg har ihvertfall brukt tec7, så får vi se hvor lenge bilen forblir tørr på gulvet
Gjest Skrevet November 20, 2010 Skrevet November 20, 2010 Du blir nok fornøyd, men har mine tvil til at det er tett om du hadde testa dette ordentlig.
Kobar Skrevet November 21, 2010 Forfatter Skrevet November 21, 2010 Guess what! Nå har kalipperen på venstre framhjul hengt seg Har oppdaga det tidlig, så bremseklossene er ikke slitt ut! Men vil en kalipper fra en 98mod 520i passe over?
Kobar Skrevet November 23, 2010 Forfatter Skrevet November 23, 2010 luka til sigarettenner har gått i vranglås.. den skal normalt bare trykkes ned,så skal den gå opp av seg selv! Har vell trykket en plass mellom 100-200ganger nå Noen lur måte å få denne opp på annet vis?
Lars89 Skrevet November 23, 2010 Skrevet November 23, 2010 Her er liste over biler du kan ta caliper fra. Men koster jo ikke stort ny på Koed f.eks http://bmwfans.info/parts/catalog/34116758113/ Sigarettenner foran eller bak?
pedro Skrevet November 23, 2010 Skrevet November 23, 2010 Dette med hvilke kaliptere som passer om hverandre er Eirik Viste 92226544 god på. Han har fysisk prøvd endel bytter. Verd å høre med ham, men dette er vel ikke det største problemet ditt vel? Kan du ikke prøve å rengjøre og smøre rundt stempelet og presse det litt inn og ut og movere det opp? Verdt ett forsøk. Er redd Tech 7 blir endel stivere enn originalmassen. Det er lenge igjen til sommeren og greit å få det tett nå. Holder på med det samme selv på B3en etter en tur til lakkereren Tok fire dager med 1500watts vifte på døgnet rundt for å få det tørt. Nå har jeg rustrøde striper langs kanten på forsterkningene i gulvet! Sigaretttenneren når du vel fra girvelgeren? Får mulighetre forå rikle med noe slik at det løsner. Jeg fikk opp min ved å støvsuge Det er utrolig hvor mye vann som renner inn fra døra når pakningen er dårlig eller sperren løsner eller er revnet. Sitter det en motstand til regulatoren til coupeviften på E46? Den har på min 99m E39 530 drittat gitt meg samme utladnings symptom. Jeg slet ut 3 batterier a 1500kr før jeg byttet formotstanden. Nå har jeg topp batteri her i kulden i Asker og batteriet er ett år gammelt. P
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå