Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er egentlig e38 jeg vil ha. Har drømt om den bilen siden den kom på midten av 90tallet. Fordi om totalkosten blir den samme, så føles det bedre når du kjører økonomisk og ikke trenger å fylle så ofte. Jeg har 2,6 mil en vei til jobb, så er det endel kjøring ellers. Så det går litt suppe.

Prisen er 140k, men her er det rom for pruting. Er ikke noe i veien for å ta en som er to år eldre og kjørt det halve heller. Men en taxi er somregel varm hele veien, og derfor mindre motorslitasje.

Satser på å få prøvekjørt en Merce 220CDI i dag eller i morgen før jeg endelig bestemmer meg hva jeg skal gå for.

Har noen ting å fikse på e39'en før jeg selger den. Satser på å få endel for den siden det er byttet så mye på den i det siste. Bilen er jo snart ny ;-)

Skrevet

140k for en E39 520dT med nærmere 500000 km er ran. Den burde vært priset til maks 80-90000. Reelt burde den kostet rundt 75000. Av disse bilene er jeg overhodet ikke i tvil om at E38 er det beste valget. Mulig litt mer eletriske komfort-dupeditter på E38 som kan ryke, men i forhold til slitedeler skal den ikke være noe verre enn E39. Og M52B28 motoren er en fin og solid motor til den bilen, selv om det er innstegsmotoren. Jeg tror den vil bli den billigste bilen totalt sett, men ville også valgt den om den viste seg å være dyrere.

Mercedes sin W210 får enhver BMW til å fremstå som rustfri. Da hjelper det ikke så mye at det mekaniske er holdbart. W211 skal visstnok være en del bedre.

Skrevet

cosmo, helt enig i det du sier mtp. pris.

dog ikke enig i at e38 er like billig på slitedeler.

Skrevet

e38 er ikke like billige på slitedeler som e39 nei. har hatt begge deler så det vet jeg. desuten er det myye større utvalg av uoriginale deler på e39n. menmen. jeg gir fan, vil ha e38 jeg:P

kjør på med e38 sier nå jeg. blir det allt for galt, kan du jo vurdere ett gassanlegg. da kjører du på 5kr literen :D synes ikke 75k hørtes så avskrekkende ut. solgte min 94 730 med 260 på telleren for 90k i sommer. dog i ganske god stand.

Skrevet

Aldri eid E38 selv så jeg antok. Men legger meg flat. :)

Måtte sjekke litt nå: Ser type bærearmer og foringer var forholdsvis likt priset, men dempere var DYRE til E38.

Skrevet

Ville helt klart gått for 728en.. Ville ikke tenkt tanken på e39en da den er kjørt så lang pluss taxikjørt..

Fadern min er drosjeeier og jeg blir helt satt ut mtp hvordan sjåførerene hans behandler bilen hans.

Hadde en episode ifor da bilen hans hadde stått stille over natten. Var i januar. Så sjåføren kom å satte seg i bilen, omtrent før lysa hadde slått seg på var bilen i Drive og 4000 omdr. Med 4hjulssladd ut av parkeringsplassen. Så jeg prøvde å holde følge. Men er måte på at en 528 skal greie å holde følge med en XC70 på vinterføre. Så ble en kvass telefon til sjåføre så til fadern.

Skrevet

e39 er ute av bildet nå. Var kanskje dumt å prøvekjøre en Merce 220CDI. Veldig bra bil å kjøre. Kjørte 220 med 110000km på telleren for å ha en referanse til en bil som ikke er kjørt mye. Merket ikke forskjell på en med 400000 på telleren. Motor, drivverk, komfort var på topp. Ble egentlig veldig "betatt" av bilen, så nå er jeg enda mer i tvil på hva jeg skal gjøre.

Skrevet

Lurer på å kjøpe e60 eller e39 om litt, så da er det jo tillitsvekkende at de går 450000 uten problemer. Taxikjørt er jo ikke akkurat noe positivt.

Men jeg ville aldri kjøpt en bil som har gått så langt. Det er å be om problemer. Sjeldent man ser biler som er gått så langt i grunn.

Skrevet

Si ifra dersom du vil ha en e39. Jeg skal selge min om jeg får det jeg vil ha.

Kommer til å være litt dyrere enn de fleste andre som ligger på finn.no (tror jeg), men så er det byttet MYE på den i d siste.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...