Gå til innhold

Anbefalte innlegg

• Svar 37
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Skrevet

At det saltes i Nord-Norge er helt idiotisk. Her er det vinter 8 måneder av året, noe folk venner seg fort til. Man bruker piggdekk og har bra feste.

Det blir bare gris med salt.

Skrevet

Forbanna tosk, naturligvis måtte det vere en byråkrat som kommer med tilbakestående uttalelser..

for en møkkagjeng, er jo bare et tegn på at demokratiet ikke funker.. når så mange ikke vil ha salting og det saltes som aldri før..

Skrevet

Tenker dere mer på de stakkars bilene deres enn at salting faktisk redder menneskeliv?

Har dere et bedre alternativ enn salt?

Hva skjer når det fryser på våt vei?

Og hva er det som funker på is? salt, salt, salt...

Skrevet

kjører drittbiler om vinteren, orker ikke kjøre i stykker m3n, så for meg er salt helt topp. når det fryser på våt vei er salt genialt. da er det bare å trø :D

Skrevet

T.H.O:

Ja bilene er en ting, saltet ødelegger de totalt! MEN, det ødelegger naturen også.

Der er og bevist at det har oppstått fler dødsulykker på saltete veier.

På snødekket vei føles sikkerheten lav og farten senkes. Da er sikkerheten høy.

På saltet vei føles sikkerheten høy og farten økes! Da er sikkerheten lav.

Et bedre alternativ vil være varm sand/grus som vil trenge seg inn i is/snø.

Merkelig at saltingen øker voldsomt samtidig som kjøreegenskapene til bilene på glatt føre blir forbedret..

Skrevet

vis de ikke salter er det SPEIL is, og da skal jeg love deg folk ligger i heia, vær gang det har fryst på og ingen har salta, ligger det jo biler overalt i grøfta :D

Skrevet
vis de ikke salter er det SPEIL is, og da skal jeg love deg folk ligger i heia, vær gang det har fryst på og ingen har salta, ligger det jo biler overalt i grøfta :D

det sier jo bare litt om dagens sjåfører :roll: Men ang denne salt-diskusjonen så er det jo det samma hvert år.. var det i sverige dem prøvde å strø sukker(?) på veiene?

Salt er nødvendig i dagens trafikk! Det virker som om dagens sjåfører ikke kan ta egne avgjørelser når det skal kjøres saktere, og være litt mer observang! Se f.eks på ulykkesbelastede strekninger, der settes jo fartsgrensene ned og det er snart ikke lenge før det bare er 60 og 70 sone omtrent i hele landet foruten der hvor det er 4-felt motorvei med midtdeler...

Hva har egentlig skjedd??

For 10-15år siden var det 80sone utenfor huset mitt, (vanlig riksveg tror jeg det er) og nå er det satt ned til 40 sone! Snart kan selv di hjernedøde ta bil-lappen for det hviler snart ikke mer ansvar på sjåføren lengre... Den eneste oppgaven til sjåføren er å følge fartsgrensa så går alt bra :applause:

Skrevet

nå er det greit med salting på motorveger, men på distrikstveger bør det IKKE saltes..

Skrevet
Jeg kan vel skjønne hvorfor de salter, men det er jo mye bedre å kjøre på ordentlige vinterveier slik som dette:

dxgsogljbmlz6d0iq8y3.jpg

såklart, men må ikke tro det er slikt føre i byene :P

Skrevet

Bor rett ved riksveien inn til byen her og det er heelt vanlig at jeg våkner om natta av at det dundrer etpar brøytebiler forbi som pløyer og salter tørr asfalt.. Hva er greia med det liksom..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...