Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

å kjøpe vag til arbeidsbil er i hvertfall galskap, søppel hva gjelder kvalitet. Gå for noe japansk trådstarter..

Kjøpe en slik bil du har linket til lenger opp her er i hvertfall bare tull som arbeidsbil. Alt for gammel. En arbeidsbil skal være nyest mulig, og gi minst mulig problemer. Jeg er enig at vag ikke har vært blant de beste når det gjelder driftstabiletet. Spesielt passat som har hatt mye problemer. Kjøper man en 2010 modell har man også nybilgaranti, da koster i hvertfall ikke problemene noe :wink:

Du får jo ikke noe bedre bil uansett prisklasse enn den type patrol, så å begynne å anbefale noe triste vag er i hvertfall latterlig. Kan ikke sammenliknes... Kan dra henger med den, god fremkommelighet, fin i terrenget, ser helt rå ut og holdbar..

Jeg veit ikke åssen det er med deg, men jeg vil helst ha litt igjen for det jeg betaler for biler, det får du ikke med en touran, for makan til drittbil skal du leite lenge etter.

Men folk skal få velge akkurat det dem vil, for min del hadde det aldri vært tvil.

Får uansett ikke bedre bil en patrol?? Den syns jeg var drøy .... Hvis man ikke skal kjøre i terrenget er det ikke noe fett å vagge rundt i en diger 4x4, ei heller langkjøring?

Slår et slag for touran jeg! Ble litt frelst i sommer, og det var etter å ha kjørt ny pajero en del tusen km, da ble touran en våt drøm. Med DSG og diesel er den relativt kjapp også. (Kanskje ikke den mest macho bilen da, hvis man treng lengere tiss ....)

EDIT: 525`n min slår begge, men sedan som arbeidsbil fungerer ikke.

• Svar 32
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Vi har litt flere biler på jobben som firma biler. 2 nye caddy med DSG, ford transit 2007, peugeot partner(verste dritbil)...

Syns de caddyene er alt for stive og knotete å kjøre, DSG kassa kan være litt treg når man skal slenge seg inni rundkjøring og sånn syns jeg...men av alle de liker jeg best forden selv om den er litt tregere ,1.8diesel men meget behagelig bil i forhold til caddyene....

Skrevet

Kjørt masse Transit Connect 2004-2010 modeller. Gode å kjøre 2010 modellen har en mye mer eksklusiv og kulere look. Noen langtur bil for meg som er 192 høy og lang i lortfallet er det ikke, kjørt en 3 timers langkjøringstur her for noen måneder siden, og det var rett og slett en plage. Ingen andre enn meg som syter over akkurat det.

Caddy har jeg sittet på med et par ganger og prøvekjørt en gang, jeg opplever den som stiv og litt stumpete. Kjørestillingen er dog bedre, men får ikke den koslige personbilfølelsen som i transiten. Webasto er standard på Ford og det er et STORT pluss.

Skrevet

Har sett at noen VW Touran har hatt trøbbel i tårnet med DSG-automatkassene, så for å safe den ville jeg i såfall kjøpt Touran med manuell.

Et annet kult alternativ er Jeep Grand Cherokee 2.7 CRD (pre 2005)...

Skrevet

Har hatt en Touran uten noe problemer, jeg hadde uten tvil gått for denne bilen. Med 170 hester og DSG er det absolutt en sprek og gøy bil å kjøre ;)

Kan selvfølgelig ikke måle seg med BMW og bakhjulsdrift, men som arbeidsbil til det bruket du beskriver hadde ikke jeg kjøpt noe annet enn en Touran =)

Lykke til

Skrevet

juhu, den beste bilen i verden er den jeg har nå, touran er en helvetes dritbil, trøbbel med dsg-kassene, vidus heiser osvosv, i følge det tyske bladet Autobild oxo så er det den bilen med mest feil med 100,000km bak seg, driver med mye bil og har meget godt kjennskap til vag, caddyn er grei den men klem til med en transit, den er pålitelig og god å kjøre, men en ting jeg har lært meg at det er farlig og klage på en vag eller audi for de som eier de har ofte ikke gangsyn og store problemer med og inrømme at det er noe feil på bilene demmes å reagerer med usakligheter og sinne, men en ting kan jeg stå for det er at vag og audi har veldig pent design ofte, sku gjerne hatt audi men tør ikke

Skrevet

Fine biler, men veldig vanskelige å selge igjen. Sjefen min hadde en slik, og han hadde den til salgs i mange mange måneder.

Men utseende er det ikke noe å si på og de er gode å kjøre.

Skrevet

Med dine kreterier så ville jeg uten tvil ha kikket på disse:

http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=25104661

Varebil med masse plass, firehjulstrekk og en kraftig motor! Med gass så fyller du også for 5 kroner litern, også er det den amerikanske kjørekomforen da!

http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=23646198

Luksus SUV og luksus følelse! Faktisk ganske ok biler hva angår driftsikkerhet og med firehjulstrekk så kommer disse utrolig bra fram! En kompis har en sånn og er veldig fornøyd, har bestillt seg ny! Denne er bilen jeg ville valgt tror jeg :wink:

http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=25398112

Varebil med fortsatt mye plass men greit forbruk og går bra! Firehjulstrekk og kraftig diesel gjør at denne kan man ha det ganske gøy med på vintern! En kompis har en sånn og er veldig fornøyd, kan ikke måles mot en Hiace med 102 daue hester og kjørekomfor som en Trabant

http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=25533116

Varebil med personbil komfor og eksklusivt inntrykk! Går bra og ser bra ut. VW er blant de som har skjønt at kassebiler og varebiler ikke behøver å være kjedelig

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...