leif harald Skrevet Desember 12, 2010 Forfatter Skrevet Desember 12, 2010 stor og brei port ser jo mye grommere ut hehe.. hvorfor skal alt se å være så gromt?.. du må tenke litt smart også.. jeg syns min port på 4m brei er alt for stor.. slipper ut alt for mye varme.. du holder på varmen myyye bedre me to "små" porter. For det skal jo stå i stil med hus osv. Vil heller ha en stor en to små. Det med at den slipper ut mye varme er ikke så nøye da denne ikke skal bli åpna hver dag får å ta ut bruksbilen.
StigJ Skrevet Desember 12, 2010 Skrevet Desember 12, 2010 Første jeg tenkte på da jeg så alt. nr. 2,: Hvordan vil det gå med garasjeporten hvis løftebukk skal stå så langt ute?
Østgaard Skrevet Desember 12, 2010 Skrevet Desember 12, 2010 Du har ikke tenkt på å ha en kanalløfter nedfelt i gulvet på en av plassene da? Veldig greit å ha egentlig http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs ... e=17033780 http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs ... e=14579040 Noe sånt kansje?
leif harald Skrevet Desember 12, 2010 Forfatter Skrevet Desember 12, 2010 Du har ikke tenkt på å ha en kanalløfter nedfelt i gulvet på en av plassene da? Veldig greit å ha egentlig http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs ... e=17033780 http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs ... e=14579040 Noe sånt kansje? Det hadde nokk vert bra. Men må ha 2 søyler. takler ikke å ikke komme te mellomaksling, eksos osv. Kan lage til noe vis jeg skal ha ekstremt lave biler oppå Første jeg tenkte på da jeg så alt. nr. 2,: Hvordan vil det gå med garasjeporten hvis løftebukk skal stå så langt ute? Har tegna det om litt nå de siste 2 dagene å kommet fram til den løsningen det blir. blir 74 m2. kansje noen kvadrat til. Men bukken kommer innforbi dobbelporten, men ikke så nære.
ZhilleN Skrevet Desember 12, 2010 Skrevet Desember 12, 2010 Jeg og en kamerat la brostein i garasjen, fytti katta det ble stilig! ellers så har jeg tips angående lys på vegger osv. Tegning ; Bare et lite forslag
Der Barockengel Skrevet Desember 12, 2010 Skrevet Desember 12, 2010 Jeg og en kamerat la brostein i garasjen, fytti katta det ble stilig! Tenker du ordentlig brostein (dvs. hogget stein), eller belegningsstein laget av betong? Begge ser svært bra ut, men brostein er dyrt, og belegningsstein er ikke det letteste å holde rent.
ZhilleN Skrevet Desember 12, 2010 Skrevet Desember 12, 2010 Dette er brostein lagd av betong, meget solid, bruktes til øvelse med tanks faktisk, fikk det gratis, så da ble det brostein Tror dem er 8-10 cm breie, ble knalltøft! kommer en tråd om garasjen snart Det med renhold er ikke noe problem! spyler det rent, eller koster ut småstein og dritt når det er vinter, like rent og fint igjen, er også et pluss at steinen er ganske mørk, så hvis det blir sølt med f.eks olje, så synes det ikke i det hele tatt
leif harald Skrevet Desember 13, 2010 Forfatter Skrevet Desember 13, 2010 Se der ja, takk. lys er viktig, tror jeg kom fram til 16lysamaturer jeg skulle bruke. Blir fliser på meg, vet akuratt hvordan det skal være Er mye att og frem. Har ikke tegningene her, men her er et paint bilde av det siste forslaget. Bilde er jo ikke helt korekt da om man ser på innkjøringen til løftebukken, den var ikke så bra på bildet
Østgaard Skrevet Desember 13, 2010 Skrevet Desember 13, 2010 Du har ikke tenkt på å ha en kanalløfter nedfelt i gulvet på en av plassene da? Veldig greit å ha egentlig http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs ... e=17033780 http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs ... e=14579040 Noe sånt kansje? Det hadde nokk vert bra. Men må ha 2 søyler. takler ikke å ikke komme te mellomaksling, eksos osv. Kan lage til noe vis jeg skal ha ekstremt lave biler oppå Første jeg tenkte på da jeg så alt. nr. 2,: Hvordan vil det gå med garasjeporten hvis løftebukk skal stå så langt ute? Har tegna det om litt nå de siste 2 dagene å kommet fram til den løsningen det blir. blir 74 m2. kansje noen kvadrat til. Men bukken kommer innforbi dobbelporten, men ikke så nære. Nei 2-søyleren er et must. Kanalløfter må komme i tillegg. Kan vere greit ved polering feks, for å få litt bedre arbeidshøgd. Eller sveising av kanaler osv
ZhilleN Skrevet Desember 13, 2010 Skrevet Desember 13, 2010 Se der ja, takk. lys er viktig, tror jeg kom fram til 16lysamaturer jeg skulle bruke. Blir fliser på meg, vet akuratt hvordan det skal være Er mye att og frem. Har ikke tegningene her, men her er et paint bilde av det siste forslaget. Bilde er jo ikke helt korekt da om man ser på innkjøringen til løftebukken, den var ikke så bra på bildet Bare hyggelig! Men den løsningen du har her, hadde jeg ikke brukt, ikke ha verktøysbenk helt ved inngangen, dummeste du kan gjøre er og ha det der, på grunn av oljesøl og div, hvis du ikke har dør i garasjen, kan jeg anbefale dette på det sterkeste! slipper du og slippe ut mye varmluft om vinteren, åpner du en garasjeport, lar den stå oppe i 10 sek, blir det kaldt med engang..
BMWPower Skrevet Mars 21, 2011 Skrevet Mars 21, 2011 Bumper denne jeg. Er spent på hvilken løsning du har kommet frem til? Jeg har nettopp kjøpt hus og skal til å bygge "drømme garasjen", så er ute etter gode tips selv. Men blir det ikke veldig dyrt å bygge over 50kvm? Såfall over 70kvm. Iht byggforeskriftene til Karmøy kommune.
bmwrasaren Skrevet Mars 21, 2011 Skrevet Mars 21, 2011 Se der ja, hvor brei er den garasjen da? 6-7m eller? Den garasjen er 7,2 x 7,2. Men, bygget totalt er 90kvm siden alt henger sammen. Noe som gjorde reglene for å bygge 10 ganger strengere. Måtte ha brannsikre vinduer, gips på alle vegger (innvendig og utvendig) osv osv. Men men, er vel verdt alt slitet til slutt
leif harald Skrevet Mars 21, 2011 Forfatter Skrevet Mars 21, 2011 Kjøpt i haugesund da rekner jeg med? Er ikke sikker enda, er enda i tegneprosessen. Men lurer på å gå for noe alla denne løsningen. plass til 2 biler på venstresiden etter hverandre, løftebukk til høyre. med hems over å H-bjelke i take så jeg bare kan løfte feks en motor rett ut av bilen og opp på hemsen å stable det bort. Men da må det bli 4m høyt innvendig så vet ikke helt enda, er i tegneprosessen enda får å si det sånn. Blir dyrt ja, men skal forhåpentligvis bo der en stund så vil ha drømmegarasjen som du sier
BMWPower Skrevet Mars 21, 2011 Skrevet Mars 21, 2011 Har kjøpt på Spanne som er i Karmøy kommune, men på rett side sundet hehe... Liker løsningen din og str, skulle gjerne gått for det samme men blir for dyrt tror jeg. Tror det må bli 50-70kvm på meg. Om det ikke blir alt for dyrt å bygge 70kvm så går jeg for det + evnt carport itillegg. Noen som vet om carport kan bygges sammen med garasje uten at det trenger å være en del av totalt kvm plass?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå