KalleCow Skrevet November 29, 2010 Skrevet November 29, 2010 Hei hei Dette har sikkert vert det tema før, men jeg lurer litt... Jeg har en bmw 320D 2000 mordell. Jeg har en ASC brytter i bilen. Jeg vet at den hjelper meg vist jeg spinner med dekkene. Men fungere den som antiskrenns også? Lure litt på dette grunnet at jeg kan ta det med på Forsikringen på bilen. Litt dumt og si at jeg har det når jeg f.eks ikke har det
KalleCow Skrevet Desember 2, 2010 Forfatter Skrevet Desember 2, 2010 Det er jo litt rart vist det bare er antispinn da. Siden ASC står for "Automatic Stability Control". Fant dette på en side, tenke jeg kunne poste det for de som lurte http://www.bmw.com/com/en/insights/tech ... ntrol.html Etter jeg har leste dette tolker jeg som om det er begge deler på den.
Otis Skrevet Desember 2, 2010 Skrevet Desember 2, 2010 Du har ikke stabilitetskontroll. Men om bakhjulene slipper før foran så prøver den å korrigere sladden, men ikke om forhjulene slipper.
///Naitsirk Skrevet Desember 2, 2010 Skrevet Desember 2, 2010 Helt riktig otis! Hvorfor er det rart at Asc kun er antispinn? At det heter "Automatic stability control" er da helt naturlig da Antispinn nettopp er et slikt system. Asc kom i 2 forskjellig utgaver som Ellingsen nevner over her, ASC og ASC+T, førstnevnte bruker kun abs-pumpe til å bremse kraften på det bakhjulet som har minst grep, mens sistnevnte har i tillegg kutt i motorkraft. Begge systemene har kun tilknyttning til bakhjulene. Antiskrens (DSC) derimot " Dynamic stability control" fungerer på alle 4 hjulene.
2000Touring Skrevet Desember 2, 2010 Skrevet Desember 2, 2010 Jeg har 1999mod 320d og har ASC. Det som står i linken stemmer. Men det er, som nevnt, ikke antiskrens. ASC'en på bilen gjør to ting: 1)bremser det hjulet som har minst grep 2)Motorstyringen reduserer kraften ut til hjula når begge hjula spinner
Otis Skrevet Desember 2, 2010 Skrevet Desember 2, 2010 Både ///Naitsirk og 2000Touring har helt rett. Må i tillegg nevned at jeg tror ikke at noen faktisk har den knappen med merket ASC+T, men derimot ASC.
///Naitsirk Skrevet Desember 2, 2010 Skrevet Desember 2, 2010 Både ///Naitsirk og 2000Touring har helt rett.Må i tillegg nevned at jeg tror ikke at noen faktisk har den knappen med merket ASC+T, men derimot ASC. Ja, både ASC og ASC+T er merket med knappen ASC Til trådstarter: Du kan ta en elgtest på glatt underlag i stor fart og se om ASC hjelper deg noe særlig. Noe den ikke vil. DSC derimot vil være gull verdt i den situsjonen
2000Touring Skrevet Desember 2, 2010 Skrevet Desember 2, 2010 Dersom du har nok motorkraft til å spinne når du begynner å skrense så hjelper den noe Da vil det hjulet som spinner mest bremses. Det fungerer... Men om det skulle oppstå en panikksituasjon ville DSC fungert veeeldig mye bedre.
KalleCow Skrevet Desember 2, 2010 Forfatter Skrevet Desember 2, 2010 Oki. Tusen takk for gode svar Men hvordan kan jeg finne ut om det er ASC eller ASC+T? vist knappene er helt like. Eller er det sånn man bare må prøve ut på glatten?
///Naitsirk Skrevet Desember 2, 2010 Skrevet Desember 2, 2010 Ville ikke merket forskjell. E46 kom kun med asc+t og dsc
The Marlboro Man Skrevet Desember 2, 2010 Skrevet Desember 2, 2010 har ASC på min 2000 BMW 320DT også, og synes det er en genial ekstrating... selvfølgelig er sikkert DSG bedre, men da hadde jeg nok hatt lån på bilen...
Otis Skrevet Desember 2, 2010 Skrevet Desember 2, 2010 Tror du blander TBF veldig her nå. ASC har med traksjon å gjøre, mens DSG har med automatisering å gjøre. Kanskje det var en spøk?
2000Touring Skrevet Desember 2, 2010 Skrevet Desember 2, 2010 Tror du blander TBF veldig her nå.ASC har med traksjon å gjøre, mens DSG har med automatisering å gjøre. Kanskje det var en spøk? Mente sikkert DSC
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå