Gå til innhold

Blacklight for utvendig montering...?

AndreasBr
 Share

Anbefalte innlegg

• Svar 41
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Men er det lovlig i det hele tatt?

Nei. Det er ikke lov.

Jeg var sjåfør på en 200sx da jeg var rundt 18. Veldig tøfft med neon under bilen, derfor var dem på når jeg kjørte rundt i Tromsø sentrum. Blei jo da stoppet, å i vill panikk der så fant jeg ikke bryteren til de jævla lysa. Han så under bilen å sa det var noe som lyste.

Ja det er sånne neon lys der.....sa jeg. Ok san så gikk han tilbake til politibilen med mitt førerkort, Vanlig prosedyre ellerno sikkert. 2 min etterpå så sa han bare kjør pent videre.

Sjekket dette opp, å det er vell ikke helt lovlig. Kansje han bare så imellom fingrene han politimannen som var godt oppi årene. Neonlysene syntes heller ikke fra siden. Dem lyste bare opp bakken å blendet ikke noen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er lovlig med neonlys, strober, uv-lys, whatever you want - så lenge du står i ro når det brukes. Har selv blitt stoppet av politiet med hvite flash-strobelys i frontlyktene på min gamle e36. Da sto eg i ro. Eg fortalte dei at eg har lov å bruke dei når eg står stille - de gikk i bilen sin, ringte litt og las litt, og eg hadde rett og fikk stå i fred :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er lovlig med neonlys, strober, uv-lys, whatever you want - så lenge du står i ro når det brukes. Har selv blitt stoppet av politiet med hvite flash-strobelys i frontlyktene på min gamle e36. Da sto eg i ro. Eg fortalte dei at eg har lov å bruke dei når eg står stille - de gikk i bilen sin, ringte litt og las litt, og eg hadde rett og fikk stå i fred :)

Jo, men man monterer jo ikke tinger på bilen for at den skal stå i ro? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, setter du opp lysene RIKTIG, så de ikke blender, og bruker mer "vett", altså når det ikke er regn ute, sånn at ingen blir særlig blenda, tror jeg politiet ser mellom fingrene på det. Men igjen, det hører til på over-pimpa japsebiler.

Kan klaffe fint sammen med en stor aluvinge, mega sideskjørt, frontfanger som er større enn bilen, og en bakfanger som er så lav, at det ser ut som bilen er 2 delt når du ser den bakfra. OG selvfølgelis spinners. Da skal man med glede få lov å ha lys under bilen.

Eller, hvis du bare driver med showbiler. På en "vanlig" bil fra oss på bimmers, som heller ser på cleane biler som en BIL, da hører de hjemme hos de som selger disse lysene. Men som sagt, smaken er som baken. Velg selv hva du vil ha på bilen din, og ikke hør på oss. Men ikke regn med at mange SMILER PENT når de ser bilen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, setter du opp lysene RIKTIG, så de ikke blender, og bruker mer "vett", altså når det ikke er regn ute, sånn at ingen blir særlig blenda, tror jeg politiet ser mellom fingrene på det. Men igjen, det hører til på over-pimpa japsebiler.

Din mening (siste delen). Første delen er jeg forsåvidt enig i.

Kan klaffe fint sammen med en stor aluvinge, mega sideskjørt, frontfanger som er større enn bilen, og en bakfanger som er så lav, at det ser ut som bilen er 2 delt når du ser den bakfra. OG selvfølgelis spinners. Da skal man med glede få lov å ha lys under bilen.

Det er forskjell på å barbere seg, og kappe av seg hue. Du drar jo dette så langt du kan.. Mener du så si at amerikanske lowriders ikke er pene? (De ligger faenmeg lavt de)

Tilogmed JEG synes store aluvinger er stygt. Det hører jo ikke engang hjemme i NFSU. En frontfanger som er større enn bilen tror jeg du skal lete lenge etter.

Jeg synes både bakfanger og frontfanger, samt sideskjørt burde gå relativt langt ned. Det er jo grisestygt med høye biler. (Jeg snakker om sedan, ikke SUV osv.. DET blir noe annet.) Spinners kan sikkert være pent på riktig bil, dersom man er utlending.(Ikkenoe rasistisk intention med denne, men tror det er de som bruker det.. ) Personlig erfaring tilsier at pakistanere i mercedes og bmw er jævlig glade i chrome, og tror det gjør bilen dems bling-bling.. Gud hvor feil noen kan ta ;P

Poenget ligger jo i at man behøver ikke ha en overpimpa bil for å ha lys på bilen. Jeg har sett originale biler med blått neon under dashen, og det var faktisk PENT på den bilen.

Eller, hvis du bare driver med showbiler. På en "vanlig" bil fra oss på bimmers, som heller ser på cleane biler som en BIL, da hører de hjemme hos de som selger disse lysene. Men som sagt, smaken er som baken. Velg selv hva du vil ha på bilen din, og ikke hør på oss. Men ikke regn med at mange SMILER PENT når de ser bilen. :)

Du mener vel "Enkelte på bimmers". Du insinuerer at hele bimmers.no sin brukerdatabase er originalfreaker.. Eller "cleane" som du kaller det.

Igjen så er "oss" et litt for vidt begrep til at du kan bruke det i denne sammenhengen uten å definere det nærmere.

Kort og greit er vel dette DINE meninger, og ikke "Oss" sine, selv om mange antagelig vil være enig med deg i det.

Man skal alle selvfølgelig få lov å ha meninger om biler, men jeg har sagt det før, og sier det igjen.. Har du ikke noe positivt å si, hold kjeft .. Med mindre noen spør deg hva du synes om den. Og legg gjerne da til "Men dette er min mening da.."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Din mening (siste delen). Første delen er jeg forsåvidt enig i.

Det er forskjell på å barbere seg, og kappe av seg hue. Du drar jo dette så langt du kan.. Mener du så si at amerikanske lowriders ikke er pene? (De ligger faenmeg lavt de)

Tilogmed JEG synes store aluvinger er stygt. Det hører jo ikke engang hjemme i NFSU. En frontfanger som er større enn bilen tror jeg du skal lete lenge etter.

Jeg synes både bakfanger og frontfanger, samt sideskjørt burde gå relativt langt ned. Det er jo grisestygt med høye biler. (Jeg snakker om sedan, ikke SUV osv.. DET blir noe annet.) Spinners kan sikkert være pent på riktig bil, dersom man er utlending.(Ikkenoe rasistisk intention med denne, men tror det er de som bruker det.. ) Personlig erfaring tilsier at pakistanere i mercedes og bmw er jævlig glade i chrome, og tror det gjør bilen dems bling-bling.. Gud hvor feil noen kan ta ;P

Poenget ligger jo i at man behøver ikke ha en overpimpa bil for å ha lys på bilen. Jeg har sett originale biler med blått neon under dashen, og det var faktisk PENT på den bilen.

Du mener vel "Enkelte på bimmers". Du insinuerer at hele bimmers.no sin brukerdatabase er originalfreaker.. Eller "cleane" som du kaller det.

Igjen så er "oss" et litt for vidt begrep til at du kan bruke det i denne sammenhengen uten å definere det nærmere.

Kort og greit er vel dette DINE meninger, og ikke "Oss" sine, selv om mange antagelig vil være enig med deg i det.

Man skal alle selvfølgelig få lov å ha meninger om biler, men jeg har sagt det før, og sier det igjen.. Har du ikke noe positivt å si, hold kjeft .. Med mindre noen spør deg hva du synes om den. Og legg gjerne da til "Men dette er min mening da.."

Jeg elsker lave biler, bare så det er sagt. En lowrider er ikke proppa full av plast. De er cleane. De fleste jeg har sett..

Jeg har sett biler med lys inni bilen, og ja. Det kan være flott. Mange kler det, mange gjør det FEIL.

Men nå er ikke dashen på utsiden av bilen? Altså, topicen sier jo "for UTVENDIG montering..." :) Fint med fint lys inni bilen, men lys skal være inne i bilen, i ræva, og i fronten.

Ja, jeg mener vel enkelte på bimmers. Men post et bilde av en plastrakett, så skal vi se hvor mye skryt den får.

Jeg skrev også "Men smaken er som baken", og det vil vel da si at det er delte meninger om dette? Så jeg slang inn hva akkurat JEG mener om den bilen, og det skal jeg få lov til. Du spør, du får svar. Du fikk et helt ÆRLIG svar av meg. Regn med det på et forum.

Jeg skal ikke begynne å blusse opp dette mer enn nødvendig nå, jeg har allerede klart det. Men for all del, gjør hva DU selv vil med lys osv under bilen, oppå bilen, på sidene av bilen. Det er DIN bil. Jeg gjør det jeg gjør med min bil, og liker ikke folk det, nei, da liker dem det ikke. Men JEG syntes det er fint.

Det var alt jeg hadde å tilføye. DETTE ER MINE MENINGER :) Du kan med glede ta løpefart og drite i mine meninger, sålenge du er fornøyd med din bil.

Edit; Det jeg mente med at frontfangeren er større en bilen, er såklart ikke sant. En bil skal ha en moderat frontfanger, men det finnes de som kjøper en DIGER fanger, så de slipper å senke bilen :) Det var heller det jeg mente.

Beklager alt styret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg å elsker lave biler :) Så lenge dem har felger med kant/mongo bredde. Men da skal den og være å være 100% orginal i plasten osv. Lave biler med høy vinge og masse plast ser jo bare jalla ut.

Hadde det vært veier til lave biler her oppe så hadde jeg nok stillt meg i stance klassen. Men det for holde med 40/35mm.

Ellers er jeg enig i hva Sofakingfresh skriver. Smaken er som baken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som blir feil etter min mening,er at folk slenge på neon lys også ser bilen helt jævelig (passer ikke) Blir det samme som å kjøpe styling for å montere før det er lakkert.Å man senker ikke bilen med styling,da har man senkesett..

Å ja,jeg er en av dem som kan si (Se den bilen,den var faen meg stygg) alle har hver sin smak,men alle komenterer feil styla biler :)

Hvis du syns dette er tøft/sexy/kult kjør på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes neonlys kan vere stilig eg :) F.eks lage til rundt hele bilen under. Og at fargen på lysene matcher fargen på lakken. Men det er utallige måter å montere det på ... skal det vere fint, må det gjøres skikkelig.

Såg ein e46 m3, svart, med mørkeblått neon under bilen, rundt hele - dritfett i mørket! :) Det var dog i Sverige, på et bilshow.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...