gica Skrevet November 30, 2010 Share Skrevet November 30, 2010 Hei! Bremsene mine (skriver + klosser) bak ble byttet nylig (ca 1000 km siden). De hyler som bare det, men kun når bilen har stått stille og evt bremsene er kalde / fuktige. Ellers skriker de ikke. Noen forslag til hva som kan gjøres ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet November 30, 2010 Share Skrevet November 30, 2010 Ta noen skikkelige kraftige nedbremsinger, få de varme. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HMW Skrevet November 30, 2010 Share Skrevet November 30, 2010 Pleier ikke hjelpe så ofte.. Byttet du selv? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gica Skrevet November 30, 2010 Forfatter Share Skrevet November 30, 2010 Nei, fikk ett verksted til å gjøre det for meg. Har prøvd med harde nedbremsinger og dette har fungert inntil skivene ble kalde / fuktige igjen. Så på tur igjen dagen etter eller noe timer senere og de hyler like mye inntil de blir varme. Jeg ser at kvaliteten på skivene ikke er som de originale skivene, da jeg fikk en veldig bra pris på deler og arbeid av verkstedet som fikset dette for meg. De tok 3800 kr for bytte av skiver + klosser bak med arbeid og kan heller ikke klage over kvaliteten og tiden de brukte. Kan det hende at skivene / klossene er av dårligere kvalitet eller er det noe annet ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kennethe34 Skrevet November 30, 2010 Share Skrevet November 30, 2010 Ett triks for å bli kvitt hyling: Kutt ett spor i klossen med ei jernsag, kuttet på være c.a på midten av klossen og ofc kun i belegget. Smør så opp baksiden av klossen og glidere med bremseklossepasta. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HMW Skrevet Desember 1, 2010 Share Skrevet Desember 1, 2010 Greit å smøre glidere men baksiden av klossen skal da ikke smøres... Det kan faktisk oppstå hyling pga det! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kje Skrevet Desember 1, 2010 Share Skrevet Desember 1, 2010 Eksempelvis kopperpasta der klossene glir frem og tilbake vil gjøre underverker Merkelig at det ikke ble gjort av verkstedet i første omgang. En gammel BMW-mekaniker tipset mæ om å legge på et par lag med sølvteip bakpå klossen også, men dette har æ ennå ikke prøvd... Nå har jo æ en noe eldre bil også Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kennethe34 Skrevet Desember 1, 2010 Share Skrevet Desember 1, 2010 Greit å smøre glidere men baksiden av klossen skal da ikke smøres... Det kan faktisk oppstå hyling pga det! Rart at det står i anvisningene til bmw, og at det står bakpå bremseklossepastaen levert av bmw da Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nimitz Skrevet Desember 1, 2010 Share Skrevet Desember 1, 2010 Nei, fikk ett verksted til å gjøre det for meg.Har prøvd med harde nedbremsinger og dette har fungert inntil skivene ble kalde / fuktige igjen. Så på tur igjen dagen etter eller noe timer senere og de hyler like mye inntil de blir varme. Jeg ser at kvaliteten på skivene ikke er som de originale skivene, da jeg fikk en veldig bra pris på deler og arbeid av verkstedet som fikset dette for meg. De tok 3800 kr for bytte av skiver + klosser bak med arbeid og kan heller ikke klage over kvaliteten og tiden de brukte. Kan det hende at skivene / klossene er av dårligere kvalitet eller er det noe annet ? Svaret ligger nok i det du sier her. Uorginale deler. Har selv brent meg på det en gang da jeg skulle spare penger. Kjøpte uorginalt og det hyla værre... Bytta ut dritten med orginalt og det ordna seg. En dyr lærepenge ble det, men gjør ikke den tabben en gang til. Og bremsedeler hos BMW er ikke noe dyrere en uorginalt heller. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HMW Skrevet Desember 1, 2010 Share Skrevet Desember 1, 2010 Greit å smøre glidere men baksiden av klossen skal da ikke smøres... Det kan faktisk oppstå hyling pga det! Rart at det står i anvisningene til bmw, og at det står bakpå bremseklossepastaen levert av bmw da Du er 100% sikker på at det står baksiden av klossen skal smøres?? For på de klossene jeg får så er det stort sett et stoff som tilsier at klossen skal limes litt fast i caliper. Noe som selvsagt er MYE mer sannsynlig ettersom da vil klossen slippe skiva når du slipper bremsen. Om du smører bak vil klossene ligge helt løse. Så da vil jeg tro du har lest noe rart.. evt til en gammel bil.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kennethe34 Skrevet Desember 1, 2010 Share Skrevet Desember 1, 2010 Greit å smøre glidere men baksiden av klossen skal da ikke smøres... Det kan faktisk oppstå hyling pga det! Rart at det står i anvisningene til bmw, og at det står bakpå bremseklossepastaen levert av bmw da Du er 100% sikker på at det står baksiden av klossen skal smøres?? For på de klossene jeg får så er det stort sett et stoff som tilsier at klossen skal limes litt fast i caliper. Noe som selvsagt er MYE mer sannsynlig ettersom da vil klossen slippe skiva når du slipper bremsen. Om du smører bak vil klossene ligge helt løse. Så da vil jeg tro du har lest noe rart.. evt til en gammel bil.. Ja, er det. Hva mener du med at de vil ligge løse bak? Det er da akkurat samme system bak som foran med caliper og glidere? Dette er standard prosedyre når vi bytter klosser på biler på jobb, og brukes også på bruktbiler for å få bort bremsehyling. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HMW Skrevet Desember 1, 2010 Share Skrevet Desember 1, 2010 Må du lese noe mer nøye. Jeg skrev aldri noe om bak eller foran?? Norsk er det viktigste faget, klarer du ikke kommunisere så hjelper det ikke hva annet du kan. Jeg er enig i at dette ofte ble gjort på gamle biler, har brukt trikset selv til tider. Ikke alltid det holder så lenge . Men etter de nye klossene har kommet og jeg er blitt fortalt hvordan dette egentlig skal være så har jeg sluttet med det. Det sier seg jo selv at om klossen sitter fast i caliperen vil den ikke kunne lage noe lyd. Er den løs vil den kunne være roten til både skrangling hvis klossen er uoriginal og litt for liten eller skriking om den vibrerer når du bremser bare "litt". Mulig dere bare skrur gamle biler på jobben? E36/E34 har jeg aldri sett det nye belegget på. Gamle biler.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjalle Skrevet Desember 1, 2010 Share Skrevet Desember 1, 2010 Nye klosser har en metallfjær anordning som presses inn i selve stempelet på caliperen,men likevel lønner det seg å smøre baksiden av klossene,blir vibrasjoner uansett. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kennethe34 Skrevet Desember 1, 2010 Share Skrevet Desember 1, 2010 Må du lese noe mer nøye. Jeg skrev aldri noe om bak eller foran?? Norsk er det viktigste faget, klarer du ikke kommunisere så hjelper det ikke hva annet du kan.Jeg er enig i at dette ofte ble gjort på gamle biler, har brukt trikset selv til tider. Ikke alltid det holder så lenge . Men etter de nye klossene har kommet og jeg er blitt fortalt hvordan dette egentlig skal være så har jeg sluttet med det. Det sier seg jo selv at om klossen sitter fast i caliperen vil den ikke kunne lage noe lyd. Er den løs vil den kunne være roten til både skrangling hvis klossen er uoriginal og litt for liten eller skriking om den vibrerer når du bremser bare "litt". Mulig dere bare skrur gamle biler på jobben? E36/E34 har jeg aldri sett det nye belegget på. Gamle biler.. Du trenger ikke å være frekk Om norsk er viktigste faget, så klarer du kanskje å se at du hadde skrevet det på en litt dum måte? "Om du smører bak vil klossene ligge helt løse." Hadde du skrevet; Om du smører bak KLOSSENE vil DE ligge helt løse, så hadde det vært mye enklere å skjønne hva du egentlig mener. Og nei, bmw forhandlere skrur ikke bare på E36/E34 Hva dine erfaringer og meninger er det er din sak. Nå forteller jeg hvordan JEG og de jeg jobber sammen med gjør det. Du kan gjerne ta dette opp med verksmesteren min og BMW i tyskland om du mener vi er inkompetente, og at du gjør en mye bedre jobb med ett klosseskifte. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HMW Skrevet Desember 1, 2010 Share Skrevet Desember 1, 2010 Har vært tatt opp i en tråd nylig her så tror ikke det er vits å ta diskusjonen igjen. Ettersom du er mekaniker så trodde jeg ikke du måtte ha det inn med teskje. Tror du valgte den frekke linjen Jeg er ikke så bekymret for hvordan dere gjør det. Om dere smører på klosser som er levert med belegg på baksiden så er jo det noe spesielt. Sikkert forskjellige fremgangsmåter å gjøre dette på. Bilen bremser nok like godt uansett. Så lenge det er mest mulig riktig på min bil og de jeg leverer fra meg så er jeg mer enn fornøyd. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå