Gå til innhold

530 dat rykker,hva kan være årsaken?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har nå forska litt,bytta filter uten at det har noe å si.. Kobla fra pumpa under bil,da stopper den tvert. Kommer ikke diesel frem om jeg prøver å kinne uten pumpa under bil tilkobla. Betyr dette at det er pumpa i tank som er gåen??? Kan den forårsake slike feil? Har tatt ut feilkoder ved hjelp av carsoft,men fant ingenting der...

• Svar 33
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Den ryker ikke,den rykker/napper og henger igjen...

Når den går på tomgang ei stund går det og gi på litt, men etter kort tids kjøring slutter den å dra.

Skrevet

Vil tro at pumpa i tanken skal gå uavhengig av pumpa under bilen.

Isåfall så vil jo da pumpa i tanken være defekt.

Skrevet

Ja hadde og trodd det. Har fått bestilt begge pumpene,bytter den i tanken først,får sende tilbake den under bilen om jeg ikke trenger den..:) Gs yter glimrende service...:)

Skrevet

Pumpa i tanken er bare en "løftepumpe" som får drivstoff ut av tanken. Skal etter hva jeg har lest være fullt mulig å kjøre UTEN denne pumpa så lenge det er minst 15 liter diesel på tanken.

Bytt den midtre pumpa du, så skal du få se...

Skrevet

Regner med pumpene dukker opp mandag/tirsdag,så da håper jeg å finne svaret..:) men vet du om den bakre pumpa aleine vil få diesel frem til filteret?

Skrevet

Når den pumpa svikta på min gamle 530d så var det momentant dødt. Tvert. Og eksakt 15 liter igjen på tanken.

Skrevet

Jeg skal ta det helt fra begynnelsen.. :)

Først ble jeg plaget med at bilen fusket. Ville ikke gå med litt pådrag eller belastning. Ble stadig verre. En tur på verksted og feil med fødepumpa under bilen ble konstatert. Pumpa ble byttet (forøvrig mye billigere å bestille den som "uoriginal" fra Bosch) og bil friskmeldt.

Et par uker etterpå stoppa den helt. Ved langkjøring i 100-110 km/t kutta motoren tvert av og døde. Ingen forvarsel i form av fusking etc. Det var da eksakt 15 liter drivstoff på tanken. Fikk taua bilen til verksted for det ble konstatert at pumpa i tanken ikke gikk. Pumpa ble byttet og bil atter en gang friskmeldt.

Skrevet

Hei,

Jeg hadde akkurat samme symptomer da pumpa under førersetet var gåen.

Det starta med ulyder og during, etter hvert merket jeg at den rykkte ved 3-5000 med litt gass.

Bytta pumpa, og alt var gullje igjen :) Så om den durer og lager unormale lyder tror jeg nok det er den som er synderen :)

Skrevet

Min lager ikke noen ulyder,men kan vel være gåen likevel..:)

Nå starter ikke bilen heller,så håper pumpene dukker opp rett over helga...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...