Gå til innhold

denne kan slettes


Julian Sommer
 Share

Anbefalte innlegg

1991 BMW 5-serie 520i

SOLGT! 25.000,-

Salgsoppgave Kontakt selger

BeskrivelseDet er litt slakk i styresnekka som gjør at det rister litt når man bremser. Det skal være mulig å stramme denne snekka.

Det rister også litt over 70 fordi det er en foring på girkassa som er gåen.

Noen følere er også gåene. Luftmenge måler, lambda og abs sensor.

Utenom dette er dette en veldig god bil.

Felgene på bildet følger ikke med

Ring for mere info

UtstyrABS Midtarmlene

Airbag Rails

EU-godkjent Sentrallås

El. just.speil Servo

El. vinduer x 2 Soltak

Just. ratt Utetemp.

Kjørecomputer Varmeseter

Klima

KontaktNavn: Jørgen Fauchald

Telefon: 922 42 995

Fylke: Akershus

Poststed: KOLBOTN

E-post: Send e-post

Reaktiver annonse PrisinformasjonPris: 25.000,-

FinansieringBilenKjøretøygruppe: Personbil

Merke: BMW

Modell: 5-serie

Årsmodell: 1991

Betegnelse: 520i

Chassistype: Sedan

Utvendig farge: Blå

Ant. dører: 5

Ant. seter: 5

Kilometerstand: 220.000 km

Regnr: vf13665

MotorMotoreffekt: 150 hk

Motorvolum: 2000 ccm

Girkasse: Manuell

Drivstoff: Bensin

Hjuldrift: Bakhjulsdrift

TjenesterSjekk heftelser på vf13665

Radarvarsling

Finansiering

Gratis NAF test - TV & nettauksjoner

Vi Menn - Bil

Eiker Motorshop, dekk/felg-salg-fraktfritt

Tips en venn Del på Facebook Legg til på Nettby

AnnonsørerBilder

Tilbake

Tok meg den friheten å legge det ut her. Kjekt å ha om den skulle bli borte. Kanskje dere skulle skrive den ut for å ha en kopi av annonsen også.

Blir nok litt mer plundrete nå når den er solgt videre. Ennå en som ikke er helt smart og har kjøpt en bil som ikke kan registreres. Men med en ny motor og noen utslitte dekk blir den nok å se på en bane til sommeren. 8)

Hadde jeg vært dere nå, ville jeg ha meldt bilen stjålet/ svindlet. Snakket med forsikringsselskapet og bedt dem sende melding til biltilsynet at trafikkforsikringen er sagt opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men dette kan jo være en advarsel til andre; ikke kjøp biler med kappa fjærer.. Det er vel neppe et sikkert tegn på at eieren behandler bilen pent..

Slett ikke den dummeste generaliseringen jeg har hørt.

Vedr. hvorvidt clutchen bør byttes før bilen kreves tilbakelevert, heller jeg mot at den ikke bør byttes. I stedet bør den sees på som en del av totalbildet av en bil som var i mye mindre stand enn det selger forespeilte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

få ut et bilde av denna ixen og da:)

qewk09msi8d6igpp6vz8.jpg

ikke kom og fortell gamle onkel berge at du ikke får en jekk under der!

og sånn som jeg ser det er det vell hun mor som er sjefen for bilene i gården. så da burde vell hu vert med ned og sett på den med en gang:) så du slapp og ta den med hjem for at hu skulle si du ikke fikk lov til og bytte:)

og hva får dere egentlig ut av og legge ut sånt her? trenger dere virklig tips så ringer dere forbruker rådet eller en advokat. og dere har jo heller ikke fulgt et av de tipsa som har blitt gitt her så vidt jeg har sett:)

dette føler jeg blir rett og slett litt for teit:) ikke får jeg med meg hvem som egentlig eier bilen heller? er det sønn eller mor? og hvor gammel er egentlig denna sønnen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som blir for teit er vel heller at du ikke har giddet lese såpass av tråden til å få med deg at vi har kontakt med egen advokat, forsikringsselskapet's jurist, og politiet.

Du som er så klok, hvilke råd gitt i denne tråden burde vi, etter din mening, følge?

Og ja, jeg skal legge ut en kopi av tilstandsrapporten jeg fikk pr mail vedr ix'en sin tilstand.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Subject: BMW KF80255

Vedr.teknisk kontroll BMW,KF 80255

Bilen har utslitt clutch,avkappede fjærer,oljelekkasje støtdemper høyre

foran og høyre side bak.

Omfattende rustskader på understell og innerskjermer.Der er også

rustskader på bremsrørene.

På grunn av bilens tilstand er en fullstendig kontroll ikke mulig.

Autoservice Gjøvik AS.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er både hva som er bra og dårlig med vårt opplysningssamfunn. Man kan finne vanvittig mye på kort tid. Så er det opp til en selv hva en bruker det til. Jeg ler nesten av folk som tror de kan snakke og bortforklare, mens svarene på at alt det de sier er løgn ligger bare et google eller facebook-søk unna.

Just. Jeg bruker www.pipl.com når jeg skal søke opp enkeltpersoner. Da finner jeg alt som er lagt ut på nett om vedkommende jeg ønsker å vite mer om. Både Facebook profil og andre steder.

Dette hjalp meg engang i søk av leilighet, fant en som jeg trodde var bra, søkte opp utleier og kom opp flere nyhetssaker med problemer fra han tidligere angående diverse brannsikkerhet. Leiligheten var helt klart utelukket.

Beklager OT.

Håper alt ordner seg fort vedrørende bilen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du gamle onkel Berge, grunnen til at jeg legger ut en slik tråd som dette er for å få synspunkter på saken fra uavhengige privatpersoner. Har du noen jekk som er lavere enn 7cm på det laveste? Hadde jeg uansett prøvd, hadde jo jekken tydeligvis forsvunnet oppi bilen. Det er MITT valg om jeg vil se over bilen selv, eller ha den på en eu-kontroll slik jeg og min mor ble enige om før jeg reiste nedover. Har du et problem med dette?

Fra nå av kan du enten komme med saklige innlegg rettet til førstepost, eller stoppe "spammingen" din av tråden min. Dette er et åpent forum, men man skal holde seg til emnet, og utsagnene dine blir bare mer og mer usaklige. Slikt har man kladde-ark og blyant til, ellers får du tulle litt rundt på bimmers.no sin offisielle tulletråd.

Jeg er forøvrig 20 år gammel, vil du spørre min mor hvor gammel hun er også? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just. Jeg bruker www.pipl.com når jeg skal søke opp enkeltpersoner. Da finner jeg alt som er lagt ut på nett om vedkommende jeg ønsker å vite mer om. Både Facebook profil og andre steder.

Dette hjalp meg engang i søk av leilighet, fant en som jeg trodde var bra, søkte opp utleier og kom opp flere nyhetssaker med problemer fra han tidligere angående diverse brannsikkerhet. Leiligheten var helt klart utelukket.

Beklager OT.

Håper alt ordner seg fort vedrørende bilen!

Takk for det, og takk for info! Dette kan komme meget godt med senere, så ser på dette som et meget godt råd til alle som vil gjøre litt lett personlig gransking før man handler med feil folk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok. og hvor gammal er han sønnen din? og hvem eier denne bilen? deg eller han?:)

jo jeg har lest hele tråden. og er jo bare en syte tråd fra en part? få han andre inn her så han kan forsvare seg! selv om dere sikkert ikke hadde "planer" om og henge ut en persjon så tenker jeg dere viste godt det ville skje:) vill tørre og påstå denne tråden er laget ene og alene for og få sympati:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok. og hvor gammal er han sønnen din? og hvem eier denne bilen? deg eller han?:)

jo jeg har lest hele tråden. og er jo bare en syte tråd fra en part? få han andre inn her så han kan forsvare seg! selv om dere sikkert ikke hadde "planer" om og henge ut en persjon så tenker jeg dere viste godt det ville skje:) vill tørre og påstå denne tråden er laget ene og alene for og få sympati:)

Igjen, nok et svar uten å ha lest nok til å få meg seg nødvendig info før innlegg blir skrevet. Jeg har svart på deler av dette lenger opp ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er forøvrig 20 år gammel, vil du spørre min mor hvor gammel hun er også? ;)

Nei, det får da være måte på frekkhet....

Har du noen jekk som er lavere enn 7cm på det laveste? Hadde jeg uansett prøvd, hadde jo jekken tydeligvis forsvunnet oppi bilen.

I ettertid ser det vel derfor ut som om du absolutt skulle prøvd. ;)

Det er MITT valg om jeg vil se over bilen selv, eller ha den på en eu-kontroll slik jeg og min mor ble enige om før jeg reiste nedover. Har du et problem med dette?

Dette er et poeng jeg synes mange farer litt lett over - dvs. at det i saksframstillingen deres framgår at bilen skulle kontrolleres/EU-godkjennes i forkant av en endelig avtale om et bytte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er forøvrig 20 år gammel, vil du spørre min mor hvor gammel hun er også? ;)

Nei, det får da være måte på frekkhet....

Alder osv er helt uvesentlig i denne saken, og vil han være frekk og usaklig er frekkhet og usaklighet hva han får til svar.

Har du noen jekk som er lavere enn 7cm på det laveste? Hadde jeg uansett prøvd, hadde jo jekken tydeligvis forsvunnet oppi bilen.

I ettertid ser det vel derfor ut som om du absolutt skulle prøvd. ;)

Nettopp pga risikoer som dette, ble det, som sagt mange ganger, på forhånd avtalt at bilen skulle eu-kontrolleres før et eventuelt endelig bytte fant sted.

Det er MITT valg om jeg vil se over bilen selv, eller ha den på en eu-kontroll slik jeg og min mor ble enige om før jeg reiste nedover. Har du et problem med dette?

Dette er et poeng jeg synes mange farer litt lett over - dvs. at det i saksframstillingen deres framgår at bilen skulle kontrolleres/EU-godkjennes i forkant av en endelig avtale om et bytte.

Stemmer, og også du selv har oversett dette frem til nå, som jeg har kommentert lenger opp i dette sitatet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...