Gå til innhold

denne kan slettes


Julian Sommer
 Share

Anbefalte innlegg

Og etter fire fulle sider (på under seks og en halv time :shock: ) synes jeg trådens første svar også er det beste og mest fornuftige. (Og det mener jeg.) :)
Tror det ordner seg enklest om din mor ringer hans mor :lol:

Dette er som sagt gjort, men hun bare slang på røret og fikk faren til Jørgen til å ringe, som ikke har noe som helst med denne saken å gjøre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ville jeg gjort det slik om han har den på AutoDB.

Få en kompis til å ringe på den for å så se på bilen. Han prøvekjører den, men da prøvekjører den hjem til deg. Hva skal Jørgen gjøre, melde DIN bil stjelt?

Han vet jo forsåvidt hvor sin egen bil er, han har jo bare ikke lyst på den....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De du bør gjere er å reparere clutchen hans. sette bilen på tunet og forlange bilen din tilbake.

om ikkje så melder du han for tjuveri av bilen din. og da har du alt på de reine. Han har sinn bil på sitt tun og din. og kan dermed ikkje annmelde deg for nåkke som helst.

du har fult rett på å få bilen din i gjenn, siden den er registrert på mora di / deg. og dermed tilhører deg juridisk og i virkeligheten !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tror ikke det er noen vei utenom clutchbytte hvis du vil ha bilen din tilbake nogenlunde hel, jeg hadde heller ikke vært særlig fornøyd hvis noen skulle bytte bil med meg for så å komme tilbake etter at clutchen var deffekt, sikker på at clutchen må byttes da ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har ikke jeg lest igjennom hele tråden, men slik jeg forstår det så har ikke dere skrevet kontrakt eller noe. Bare "byttelånt" bil. Er det ikke bare å levere bilen og melden din stjålet om du ikke får den tilbake?

Ang clutchen så tror jeg nok "selgeren" må bite i det sure eple. Når det gjelder kjøp så skal ihvertfall tidspunktet du overtok bilen legges vekt på. Selvom en mangel viser seg seinere kan han ikke blindt skylde på deg... det står ganske fint "Hvis ikke noe annet bevises, skal en mangel som viser seg innen seks måneder etter risikoens overgang, formodes å ha eksistert ved risikoens overgang"

Dette er dog forbrukerkjøpsloven... så de 6 månedene gjelder vel ikke for privatpersoner. En clutch skal vare lenge, så her stiller du nok sterkt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir litt feil å komme med forbrukerlov og kjøpsloven her....det har jo ikke foregått noen handel...lever tilbake ix`n du og forlang å få tilbake din bil, nekter han så ringer du politiet og sier at han har stjålet nøklene dine, noen han da faktisk har gjort

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reiste nedover i natt for å lete etter bilen. Fant ut hvor den var, selvsagt innelåst i garasje, tilhørende leiligheten de bor i på Kolbotn. Skulle gjerne ventet på at han kom ut, men uten å ane hva han jobber med eller når kan kom til å forflytte seg utenfor døren så reiste vi hjem igjen.

Vi fikk med andre ord ikke noe særlig ut av turen, annet enn at vi fant ut hvilken garasje bilen står i. Men det er bedre enn ingenting, og kan hjelpe mye.

To be continued... 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og etter fire fulle sider (på under seks og en halv time :shock: ) synes jeg trådens første svar også er det beste og mest fornuftige. (Og det mener jeg.) :)
Tror det ordner seg enklest om din mor ringer hans mor :lol:

Evt må man finne ut av hvem som har den sterkeste pappaen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og etter fire fulle sider (på under seks og en halv time :shock: ) synes jeg trådens første svar også er det beste og mest fornuftige. (Og det mener jeg.) :)
Tror det ordner seg enklest om din mor ringer hans mor :lol:

Evt må man finne ut av hvem som har den sterkeste pappaen ;)

In the end tror jeg det havner om hvem som har den smarteste pappaen, ikke nødvendigvis den sterkeste.. Jo større de er, jo hardere faller dem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...