Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
154826_10150347367255341_801705340_16456432_3335985_n.jpg

Kult at du har kosta på jobb-bilen din gule lys :D Mine kamerater med firmabil koster knapt på dem bilvask!

Selv om jeg ikke liker gule lykter og særlig ikke på nye biler så synes jeg ikke Connecten så gal ut med dette:wink:

• Svar 147
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet
154826_10150347367255341_801705340_16456432_3335985_n.jpg

Kult at du har kosta på jobb-bilen din gule lys :D Mine kamerater med firmabil koster knapt på dem bilvask!

Selv om jeg ikke liker gule lykter og særlig ikke på nye biler så synes jeg ikke Connecten så gal ut med dette:wink:

Er vel gul film dette, om jeg ikke husker helt feil.

Skrevet
Det virker her som at det er et stort marked for vaskehaller her i Norge. Her i Oslo har vi konows bilpleie som vasker bil utvendig og innvendig for hånd, samt tørker bilen før du får den tilbake.. Pris på denne er jeg usikker på, men sikkert alt for mye :)

Fint å få den tilbake full av riper da...

Skrevet
Det virker her som at det er et stort marked for vaskehaller her i Norge. Her i Oslo har vi konows bilpleie som vasker bil utvendig og innvendig for hånd, samt tørker bilen før du får den tilbake.. Pris på denne er jeg usikker på, men sikkert alt for mye :)

Viktig å forstå forskjellen på vaskehall og vaskemaskin :) I en vaskehall vasker du vell bilen for hånd, iallefall slik jeg ser det ..

Skrevet

Vaska min idag, men jeg må si at det er ... "kult" med møkkete bil. Gjerne nyere biler som viser at de blir brukt for hva de er.

Som tidligere idag da jeg lå bak en X5, som var så bedriten bak. Jeg så at det var ikke møkk som har kommet den siste uka. Det har ligget det LENGE.

Og så passerte en annen X5 oss, som var skinnende ren. Må si jeg liker begge deler. Ren bil, eller en skikkelig bedriten bil. Er noe "sjarm" i at bilen er så møkkete at du ikke engang vil åpne den, fordi du blir møkkete på henda.

Skrevet
Vaska min idag, men jeg må si at det er ... "kult" med møkkete bil. Gjerne nyere biler som viser at de blir brukt for hva de er.

Som tidligere idag da jeg lå bak en X5, som var så bedriten bak. Jeg så at det var ikke møkk som har kommet den siste uka. Det har ligget det LENGE.

Og så passerte en annen X5 oss, som var skinnende ren. Må si jeg liker begge deler. Ren bil, eller en skikkelig bedriten bil. Er noe "sjarm" i at bilen er så møkkete at du ikke engang vil åpne den, fordi du blir møkkete på henda.

haha, stemmer det du sier der ! Egentlig hater jeg at bilen min er litt møkkete, men når den er skikkelig møkkete (kjørt i heftig møkkavær) er det jo nesten litt fett på en måte :D

Skrevet

Nå skal det sies at jeg kun kjører firmabilen på vaskemaskinen på nye statoilen på Økern, der har de microfiberbørster! :D Ikke en eneste vaskeripe på den enda :)

Skrevet

Viktig å forstå forskjellen på vaskehall og vaskemaskin :) I en vaskehall vasker du vell bilen for hånd, iallefall slik jeg ser det ..

Ja, jeg siktet til Konows bilpleie nå, som jeg vet vasker for hånd, og det gjør de ganske så rævva. Dette er selverfart da jeg fikk tilbake en M3 med 150% mer riper enn før de "vasket" den med det møkkete vannet sitt

Skrevet
Nå skal det sies at jeg kun kjører firmabilen på vaskemaskinen på nye statoilen på Økern, der har de microfiberbørster! :D Ikke en eneste vaskeripe på den enda :)

Dummeste jeg har hørt.

Skrevet

Dummeste jeg har hørt.

Om det er det dummeste du har lest, lar du være å kommentere. Det er bare unødvendig..

Skrevet

Dummeste jeg har hørt.

Hvorfor det da du? :)

Var snill mot bilen idag!

163616_10150356041600341_801705340_16607609_7663450_n.jpg

Nå må vel jeg være AndreasDG sin yndling :)

Skrevet

Jeg var kanskje en smule direkte i innlegget over, men det er praktisk talt umulig å unngå vaskeriper. Og spesielt ved bruk av maskinvask.

Ta med deg lommelykta ut, og jeg kan garantere at du finner vaskeriper/swirls.

Skrevet

Noe av det sykeste jeg har sett ang mishandling av bil så jeg på shell bilbyn i Trondheim for noen år siden..

De har gds/vaskehall der. så jeg hadde bilen min på bukk og tok service.

Etter en liten stund kom det inn en rimelig ny svart Porsche 911-997

Bilen hadde takstativer som han hadde skiene sine på og bilen var totalt.

JEG MENER TOTALT dekket med sand og dritt. sikkert etter en lang kjøretur så bilen var rett og slett brun med tørket sand.

Det fyren gjør er å parkere bilen.. så kommer han ut med ett håndkle som han har litt vann på også hiver han seg i vasking. Han tørker over hele bilen med samme kluten... jeg ble bare stående å se på hake slepp..

Etterpå spyler han over bilen med en hageslange også tar han frem ett gammelt pusseskinn...

Hørte fra andre siden av hallen at det knittret i lakken av sand som ble gnidd inn.

Så går fyren inn for å betale og jeg måtte bare bort å se hvordan bilen ble..

Joda,,, tydeligvis ikke første gang han gjorde det der for på mange plass var lakken slipet ned til grunningen... hele bilen var totalt nedmattet.

Ble nesten på gråten der jeg sto, men, men...

Har man for mye penger så er det vel slik det skal gjøres...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...