Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Fredrik 90.

Hvorfor ikke børsteløs engang?

Ja viss du er så heldig at den børsteløse faktisk funker som den skal. 90% av gangene jeg har prøvd så har det vært en dyse som har vært tett, å da blir det jo en møkkete stripe over hele bilen :(

Men pleier som regel å få vasken til halv pris. Skulle jo bare mangle da halve bilen fortsatt er møkkete :evil:

Kjedelig det ja, skjønner hva du tenker på, derfor jeg bruker å gå inn og klage hvis det ikke blir bra nok :)

Den børsteløse vasken på Shell værnes vasker nu helt utmerked da, du får ta turen hehe :)

• Svar 147
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet
For de som er så glade i å vaske biler så kan jeg stille min til disp..

Hva betaler du for det? ;P (arb + materiell)

Trur han tenkte han skulle få bilen sin vasket gratis hehe :)

Hvorfor skal han få det, når ikke andre får det? Selv betalte jeg 100 spenn :P

Skrevet

-6 her, og idag fikk bilen seg avfetting, vask med meguiars nxt tech shampoo og et godt lag med meguiars voks. :D 1 og 1/2 veke siden den blei vasket sist (men har vert ca -15 siste vekene)..

Skrevet

hmm...jeg vasker bilen hver dag nå i vinterhalvåret.. men kun spyling! Den har sånn såkalt lakkforsegling, så det holder faktisk...

Vaskemaskiner og sånne koster er noe skikkelig ræl...!

Møtte en dame idag som parkerte på tvers mellom bensinpumpene (som jeg skulle bruke), for å vaske rutene, lyktene, skiltet foran og litt på forskjermene med det sølevannet som Statoil serverer sammen med diesel og bensin..

Skrevet

Det er tullprat at man ikke kan vaske bilen utendørs i kulde.

Jeg vasker bilen ukentlig utendørs i selvaskhall, nå sist var det minus 16 og bilen ble ren og pen. Kjører aldri med saltsøl på bilen mer enn maks tre dager, men hittil i vinter har det vært så kaldt at saltingen har vært minimal. Folk som kjører i ukesvis med bilen full av salt og skitt viser jo klart at de gir totalt faen uansett hva de babler om på internett.

Og winchester, du burde skaffe deg et liv og slutte å spamme...

Skrevet

Hadde en vask idag forresten, takket være en voksen trengte jeg faktisk ikke tørke en gang :D

Går som regel i avfetting med 1:20 Surfex HD (event. Prickbort hvis det er mye asfalt), skylle, bøttevask med 2BM, ullmitt og CG CW&W/Maxisuds/Glossworkz, skylle og tørke de få dråpene som er igjen. Bare morsomheten å vaske når vannet beader og sheeter fantastisk :D

Skrevet
Hadde en vask idag forresten, takket være en voksen trengte jeg faktisk ikke tørke en gang :D

Går som regel i avfetting med 1:20 Surfex HD (event. Prickbort hvis det er mye asfalt), skylle, bøttevask med 2BM, ullmitt og CG CW&W/Maxisuds/Glossworkz, skylle og tørke de få dråpene som er igjen. Bare morsomheten å vaske når vannet beader og sheeter fantastisk :D

Det funker dårlig på selvvasken.. Tror de blir litt sure om man har med egen shit..

Ganske latterlig egentlig.. Så lenge jeg brukes dems ting til å fylle bøtta, og ikke er i veien (Lite kø) så burde det da ha 0 å si?

Tror egentlig bilen min kunne trengt en GOD vask, en GOD lakkrans, og en seriøs poleringsjobb..

Ulempen er at jeg evnt må vaske bilen på storo, kjøre hjem til hasle, og så surre på i garasjen der.. Da havner det skitt på lakken, og det vil jeg jo ikke gni inn i lakken :P

Noen som vet hva det koster å få et firma til å polere/vokse bilen?

Skrevet

Vasker bilen min ett par ganger i uka jeg, selvom den blir like fort skitten med de ihjel-salta veiene her..

Fint å jobbe på bensinstasjon med en vaskehall der jeg kan stenge porten og nyte varmen en halvtimes tid :) Tørking må naturligvis til, men med lufttrykk får jeg bort det meste i døråpninger osv..

Skrevet

Jobber som bilklargjører og dere hadde blitt overrasket hvis dere hadde sett hvordan folk behandler bilene sine. Det er helt SJUKT. Forsåvidt splitter nye biler der interiøret er fylt med matrester, en halv bøtte med sand (kødder ikke) hull etter røyking, riper og skader etter unger på dørtrekk/taktrekk, hundesikkel i seter, hundehår i seter, tomgods, papiravfall og godteri. Dere aaaaner ikke hvor mye greier jeg kommer over når jeg får inn en bruktbil. Vanlige folk bryr seg ikke en dritt om bilene sine. Det er iallefall mer sjeldent å finne en bil som er tatt vare på, enn en som ikke er det.. Når det gjelder utvendig, altså vasking utvendig så er dette noe som sjeldent skjer. Jeg ser av og til personer som er veldig nøye med bilene sine, deriblant meg. Men dæven det er mye rare folk ute i går i to sko..

Skrevet
Jobber som bilklargjører og dere hadde blitt overrasket hvis dere hadde sett hvordan folk behandler bilene sine. Det er helt SJUKT. Forsåvidt splitter nye biler der interiøret er fylt med matrester, en halv bøtte med sand (kødder ikke) hull etter røyking, riper og skader etter unger på dørtrekk/taktrekk, hundesikkel i seter, hundehår i seter, tomgods, papiravfall og godteri. Dere aaaaner ikke hvor mye greier jeg kommer over når jeg får inn en bruktbil. Vanlige folk bryr seg ikke en dritt om bilene sine. Det er iallefall mer sjeldent å finne en bil som er tatt vare på, enn en som ikke er det.. Når det gjelder utvendig, altså vasking utvendig så er dette noe som sjeldent skjer. Jeg ser av og til personer som er veldig nøye med bilene sine, deriblant meg. Men dæven det er mye rare folk ute i går i to sko..

Som tidligere billakkerer så kan jeg bekrefte det du sier, helt utrolig for et forfall på bilene til folk.

Skrevet

Det hele handler jo om interesse .. Folk med toyota, honda, huyndai +++ mange andre "lavklasse billige"-modeller, bryr seg sjelden om bilene sine. Det er kjøp og brukt - og kjøpt kun for det. Motoren skal gå og starte til alle tider, om ikkje den starter blir de forbanna (men de tenker aldri på å vaske motorrommet, sånn at motoren har det bra).

...men det skal jo litt til å holde bilen 100% rein innvendig til alle tider. Det havner alltid litt papir, poser og flasker rundtom på gulvet. Iallefall hos meg. Men tar ein runde ca 1 gong i måneden og hiver ut alt og vasker.

(men eg er dårlig på å vaske innvendig...Men utvendig er lakken glatt og fin som glass :) )

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...