Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, dere.

Driver å skal anskaffe oss en E61, og har funnet ut at 525ia ser ut til å være de rimeligste.

Også hørt det er noe småtterier med disse bilene, men er det noen her som har erfaring med denne 192hk modellen? Hva er bra og hva er dårlig..

Takk for alle svar fra dem som kan disse bilene :)

Skrevet

M54B25 samme motorn som i E46 325 coupe. Fin og sterk motor.

Bilene har hatt noen småproblemer med vinduer og elektronikk feil på de tidligste bilene. Ellers ingen store problemer som jeg kan komme på. Fattern solgte akkurat sin 520i E60. Fryd og kjøre.

Eneste problemet ang girkasse siden jeg ser du skal ha deg automat er jo det at de pleier å ryke fra tid til annen. Reversen går som oftest først, men om du ikke grisekjører konstant så gårn nok mange tusen km til.

Anbefales et olje og filterskift på kasse :)

Lykke til med bilkjøp

Skrevet

Jeg får litt klump i magen av dette girkassehavarigreiene, men er det vi kaller "havari" fulstendige knuste drev ol, eller at gammel olje forårsaker systemsvikt? Har lest mye om bla Voyagernes "girkassehavarier" uten sammenlikning forsåvidt, men her er det i de fleste tilfellene brukt feil olje, som fororsaker funksjonssvikt pga at de girkassene er veldig kresne på oljetype. Undersøkelser av produsent viste her at det i mange tilfeller ikke var tatt hensyn til type olje i girkassene selv hos merkeverksteder.

Skrevet

Tror nok ikke at du skal bekymre deg for mye mht girkasse havari.

Såklart det skjer, men overhodet ikke så ofte som det kan høres ut som.

Det kan være veldig greit å få skiftet olje på hver 100000km feks for å forebygge en evt girkasse havari. Jeg vet at veldig mange som har e39 gjør dette, med stort hell. Det koster noen kroner for et oljeskift, men er verdt det i lengden.

Skrevet

E60/E61 har ikke vært kjent for girkassehavari (det er i så tilfellet med biler som er chippet). Som nevnt har det vært enkelte elektronikkfeil som gjerne går i forbindelse med software. Luftfjæring (nivåreg) på bakakselen har vært en svakhet på enkelte modeller hvor det da først og fremst er kompressoren som tuller. Ellers har biler med panoramaglasstak hatt problemer med tilt og lekkasje, samt ledningsbrudd på bakluke. Foruten om dette er det flotte biler med gjennomført god kvalitet - foruten noen småting til ende og annen, men ikke noe som bør skremme deg.. :-)

Skrevet

Det høres betryggende ut. Det er ikke panorama på den, liker tett tak, jeg, da :)

Dette er en bil hovedsaklig kjerringa skal bruke, så det skal helst ikke bryte sammen på en øde landevei. Er ganske ny i dette BMW greiene.

Et par bilder av en vi har kikket litt på:

ucam929imzdbj5y0uefi.jpg

1oz8t758tqcmxwtsn98x.jpg

xqgnsr10xywn0rzo2y8j.jpg

v5rqayw8ud57zyxmrnvb.jpg

Fin fargekombinasjon. 17" på sommer og 16" vinter

• 5 months later...
Skrevet

Er det noe forskjell på 2004 og 2005 modellene når det gjelder problemer?

Lurer på en juli registrert 2004 mod 530dat og en 2005 530dat.

Rundt 100000km på begge.

Kjøper jeg meg dyre problemer nå? Har ikke hatt BMW før..

Skrevet

Finn en som ikke er chippet, på 530d har det løsnet noen swirlflaps som kan resultere i motorhavari. Men dette er meget sjelden egentlig, kan også være oljelekkasje fra innsuget. Men egentlig en ganske bra motor, bare pass på at den har vært jevnlig på oljeskift, og oljeavskiller også er byttet.

Skrevet

Hadde styrt unna diesel. Mer driftsikkert med bensin.

Av feil på tidlige E60 kan det dukke opp elektronikk"feil" med jevne mellomrom. Den sier ifra om ting som ikke virker. Tenning av/på, så er det i orden igjen.

Dørlister knirker i visse temperaturer.

Dugg i hovedlamper.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...