Gå til innhold

Pedi's BMW E28 Alpina B7 TurboKat... Garasjeprat 18/1 s337


Pedi
 Share

Anbefalte innlegg

Herlig, herlig, herlig! :applause:

Fullverdig start på dagen å lese dette ja!

Skulle forøvrig hilse fra en herr Adam Dalgliesh, da jeg snakket såvidt med han i går. Han hørtes meget fornøyd ut med at bilen er såpass nærme komplettering, og at det ikke har vært noen større problem etter at oljetrykkstyven ble tatt! Ga meg et beskjedent nikk, før han måtte videre på ferden! ;)

lltk61.jpg

Thumbs up! :applause:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, morro type det ja :)

Bilen ser unektelig bedre ut nå med fanger på. Men steike meg så jeg irriterte meg over de tyske ingeniørers resultat/løsning på design av støtfanger-vinger. Elendige greier, men nå er det justert optimalt for at det skal se best ut...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

trokke jeg hadde giddi å stressa så mye med fangeren menne :P

Klaringer er jo fantastisk mye av helhetsinntrykket, bommer en der - så viser det med en eneste gang...

Jeg har jo for det meste nye kaross-deler/detaljer originalt fra BMW, og det er skremmende hvor mange kompromisser jeg har måtte inngå for at det skal se sånn noenlunde ut.

Støtfangeren foran måtte jeg bare bruke tid på, kunne ikke montere den i originale innfestninger. Det ble bare for mange klaringer som så helt på trynet ut - syns jeg da... Fangeren foran er også en del som viser mye igjen, kan ikke kødde med den.

Det morsomste av alt, er at det er jaggu ikke godt å justere fangeren foran på E28. Jeg har aldri justert fanger foran på E28 der resultatet skulle bli 100% før, så jeg ble lettere sjokkert over at det skulle være såpass dårlig designet hele støtfanger-greiene der foran. Men nå er midtre delen 100%, vingene er tilnærmet optimale og inn/ut er makset for å få en slags "trapp" mellom Alpinaspoiler/fanger/hjulbuelist.

For en som ikke har studert E28 og dens karosseri-linjer, så er det interessant å se klaringer og visuelle effekter. Jeg angrep jo fangeren min i går med tommestokk, kamera og menneskeblikk. Mørke farger, skygger og 2 flater/linjer som har forskjellig utforming gjør at Per Øivind måtte komme med kamera og Blits fra div vinkler for å ikke la oss lure. Tommestokken sa at fanger var ok, men øynene sa nei. Osv...

Morro, men tidkrevende. Det ser gjerne feil ut nå også, men jeg kan garantere dere - bedre passform enn det som er nå, tror jeg det ikke lar seg gjøre å få på min bil. Klaringene er tilnærmet perfekt, men jaggu kan skygger og kameravinkel lure en kraftig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var helt sikker på att du skulle ta etpar solide hopp på den støtfangeren jeg nå, slik som Chip Foose gjør for å få ting til å passe :lol: Tror kansje din løsning ble vel så bra :P Gleder meg mer og mer til å se denne bilen live! Nydelig skute =P~

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...