Gå til innhold

Pedi's BMW E28 Alpina B7 TurboKat... Garasjeprat 18/1 s337


Pedi
 Share

Anbefalte innlegg

Gratulere Ivar!

Jeg har litt blandede følelser ang. godkjenningen og ferdigstillelse av bilen din. Jeg er veldig glad på dine vegne, men syns det er litt trist at prosjektet er ''ferdig''. Jeg har tross alt fulgt med siden 2010! Blir å savne spenningen med oppdateringer og den sinnssyke perfeksjonismen din! Lykke til videre! :D

Men nå syns jeg du skal begynne med E21 fort som fy!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulere Ivar!

Jeg har litt blandede følelser ang. godkjenningen og ferdigstillelse av bilen din. Jeg er veldig glad på dine vegne, men syns det er litt trist at prosjektet er ''ferdig''. Jeg har tross alt fulgt med siden 2010! Blir å savne spenningen med oppdateringer og den sinnssyke perfeksjonismen din! Lykke til videre! :D

Men nå syns jeg du skal begynne med E21 fort som fy!

Takk for de fine ord. Jeg kan nok forsikre deg at "ferdigstillelsen" er så som så. Det blir nok endel bilder og sider til i denne tråden før den er heeelt ferdig.

E21en satser jeg på at jeg får startet jobbinga på fra høsten av, etter at sommersesongen er over, og E28en vinterlagret. Sånn ca...

Men det må jo sies at det ike blir verdens raskeste progress, siden jeg ikke har reisejobb og fri på dagtid lenger. De mest effektive dagene blir nok når madammen er på jobb...

Men nå som E28en er godkjent, så var det på tide å få den hjem....

Og der skuffet ikke Alendal Transport denne gangen heller....

Men fikk melding av Torbjørn at det var kommet en sinnsyk fugleskit-bombe på bilen, og så kom det en MMS som såg slik ut ;)

IMG_2935_zps5b3aba05.jpg

Tror dere jaggu ikke at han vasket bilen før levering da?? :shock:

Sto på utsiden og rydda litt i Nygarasjen, og vips så kom det finfolk på besøk:

IMG_2928_zpsb36b6ca0.jpg

Alltid morro å se slike bilder syns jeg:

IMG_2929_zpsbf412bf1.jpg

Nesten hjemme igjen:

IMG_2930_zps0b9ca14f.jpg

Fantastisk tilhenger, avlasting går jo som en drøm...

IMG_2931_zps2e1460bc.jpg

Endelig fikk den Sveio-luft igjen...

IMG_2932_zps1bea7ff9.jpg

Viktig å få den i hus, så den ikke venner seg til luksus i form av fliser, spotlights og flotte sparklede vegger... 8):lol:

Her er den tilbake til slumområdet med oljelukt og trange kår, hehe...

IMG_2934_zpsd2402e5f.jpg

Mandag er det å begynne på an igjen, med montering av diverse...

Jeg skal legge Hushmat i hele kupéen innvendig, slik at den blir litt roligere inni nå.

Men jeg skulle jo hatt meg en rulle for bedre montering, noe tilsvarende denne:

images?q=tbn:ANd9GcRpnusCTkZd3cijp5ElBQ2RzN91A5jK8fXJus1dAm4ksCqVS4rf3A

Ikke tilfeldigvis noen i nærheten av Haugesund som kunne lånt meg en slik noen dager?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer masse :D Er det bare å plukke ut skiltene som var på 518, eller får du nye skilter?

Skiltene ble makulerte i 2008 de ;)

Men jeg fikk telefon fra skranke-berta hos Biltilsynet på fredag om at de nye skiltene mine (med mitt nye reg-nummer) som hun hadde bestilt til meg, var ankommet. Så nå er det bare å få på forsikring samt å få unna Eu, omreg og årsavgift... Noen som vet om det går ann å betale omreg og årsavgift direkte i skranken hos BT, eller er det bare omreg avgiften som kan betales i skranken?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du kan betale om.reg i skranken, men må i bank for å betale årsavgift mener jeg, og så tilbake til BT og vise at den er betalt før skilter kan leveres ut...

Tidligere tok de ikke imot om.reg i skranken heller.. Så da måtte alt gjøres via bank. Tungvindt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får du nytt reg nr også?

Det var jo RF skilter på den, vil ikke ha Jau-Jau skilter på den ;)

Hadde håpet på SD66666, men det var allerede vekk - så da blir det ZZ skilt på meg ;)

Skjønner:-) søkte du om og få bytte da? Trodde ikke d var mulig og bytte uten att skiltene blir stjelt jeg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...