Gå til innhold

Pedi's BMW E28 Alpina B7 TurboKat... Garasjeprat 18/1 s337


Pedi
 Share

Anbefalte innlegg

Nå har ikke jeg oppdatert på noen dager, og det ikke helt uten grunn.

Tidsskjemaet mitt har jo blitt "litt" forskjøvet pga den 1.5 mnd som jeg ventet på tilbakemld fra BT.

Jeg hadde jo store planer om lokalt treff 28. april, men det er jo jaggu allerede førstkommende søndag.

Men jeg vil jo ikke bare hive sammen bilen, så vi får se hva som skjer. Madammen kommer hjem igjen i kveld etter å ha vært på kurs denne uka, så litt "kos" må vel til der også...

Det lille som er blitt gjort, er en vesentlig ting, og forsåvidt tidkrevende.

Jeg har lagt til ca 15 kilo med "Hushmat". Jeg har fokusert på gulv, og jaggumeg så forsvinner det mye matter når en skal kle det nøye.

Hadde et par bilder på telefonen som jeg kan legge ut, slik at dere ser litt hva det går i...

6zhfh8lmkxoj9z8lnzny.jpg

bu18jiehyg9ye7zpqdtl.jpg

Det gikk faktisk så mye, at jeg ikke fikk nok til å legge over alt innunder baksetet:

vrwuhfyezaf8xmq7ipwv.jpg

Den pakken jeg kjøpte skulle være nok til å dekke dører, bagasjerom, kupe og tak innvendig. Men jeg har lagt inn i alle 4 dørene, og dørken innvendig. That's it. Bagasjerommet får jeg heller ta ved en annen anledning.

Teppet er også kommet inn, men det tok jeg ikke bilde av - ikke at det hadde vært så spennende heller da ;)

Tror jeg får ta meg en KRAFTIG god økt på lørdag, slik at jeg kan kjøre bilen på treff søndag.

Men slik det ser ut nå, så spøker det for at jeg får bilen ferdig slipt/polert og dermed ei heller stripene på plass. Crap, det er jo nesten grunn nok til at jeg ikke har lyst til å stille ut bilen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bedre og ikke stresse, har gått såpass lang tid på bygget ditt så er vell best og gjøre alt skikkelig og heller vise den frem når alt er på stell! :) selvom du sikkert har sykt lyst til og dra på det treffet :)

Blir ikkeno stress her i gården, nei.

Jeg får se om det blir litt garasjetid i dag og i morgen, hvis ikke så.... ;)

Bra den er på tur sammen igjen! Håper virkelig og se denne i virkeligheten en gang!

Hvor kjøpte du det du har limt i gulvet?

Joda, den kommer sammen - tilslutt. Bare sakte men sikkert.

Hushmat kjøpte jeg fra en sjappe i USA, husker ikke hva de het. Var via Ebay...

Forventer du stiller på søndag med bilen om solen skinner....

Har jo egentlig lyst, men hvis jeg skal, vil jeg jo helst stå med andre BMWer - ikke sammen med de fullkromma Yankee'ene ;)

Bare husk at biel din er ryddiger og garanter bedre i lakk enn mye annet uansett om den mangler detailingen...

At detailing mangler, er jo et definitivt faktum.

Bilen vil ikke fremstå som 100% ferdig hvis jeg skulle møte, og det suger jo litt. Klart at det er nok bare en brøkdel som vil legge merke til det, men for min egen del så suger det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vis det er gått nok å stå sammen med en E30 M3 og en heller lite oppsiktsvekkende IX så blir du ikke stående alene med BMW.

Hallo...?? :?

Hvorfor skulle det ikke være godt nok å stå med en E30 M3? En E30 M3 vekker mer oppmerksomhet enn en E28, så det er jo bare positivt for meg å stå ved siden av en E30 M3...

Hushmat er vel ca det samme som dynamat?

http://www.amazon.com/s?ie=UTF8&field-b ... %3ADynamat

Ja, det er ca samme greiene...

I går kom som tidligere nevnt madammen hjem, og det ble ikke gjort noe i det hele tatt.

Mistet litt piffen av at jeg er så sent ute før søndagens (og sesongens første) treff som jeg har gledet meg til ganske så lenge. Jeg vil jo liksom ikke kaste bilen sammen heller, bare for å nå et Yankee-treff.

Men jeg dro meg nå ut i garasjen i et par-tre timer i kveld, og klarte å draaaa meg i gang tilslutt...

Slik ser nå motorrommet ut nå. Ikke så lett å se at fronten er lettet 46,5/100 kg her, men det var nå allikevel endel småting og div som skulle tilbake... Skittent og fælt, trengs særs mye en vask her nå. Damn, hater å vaske... ;)

IMG_0002-2_zps2822deac.jpg

Fikk forresten tilbake bakhjula mine i dag, levert på døren. Super service. De Run-Flat bakdekka jeg hadde montert tidligere, hadde jo et byggemål som ikke var noe særlig. Nå er det "vanlige" dekk på, med et lavere byggemål, så kanskje de smyger seg innunder hjulbuen nå? Det hadde jo vært greit...

IMG_0001-2_zps366df5e5.jpg

Nevnte jeg forresten at jeg var på BT (igjen) i går?

IMG_2970_zps6629643b.jpg

JAL_535 sneik seg til et foto av Gammel-Smurfen, idet jeg fikk det midlertidige vognkortet i neven... Og han holder noe enda mer morro i sin hand... ;)

Og ja, jeg fikk faktisk skiltene gratis som et "plaster" på såret for det ZZ-greiene... Ikke værst å faktisk FÅ noe av BT??

Jeg hadde fra før av et KN-filter i bilen, og gudene vet hvor gammelt det er. Det er selvsagt vasket før montering, men da jeg kom over et par B7-filter i Tyskland, så måtte jeg bare få de hjem. Og satt ett i, for skams skyld ;)

IMG_0003-2_zpsa8b48c6b.jpg

Som sagt, her kastes ikke bilen sammen - men jeg fikk nå motorrommet tilbakemontert i kveld:

IMG_0004-2_zpsb4509111.jpg

Og ett fra siden, der dere kanskje ser et par små detalj-forandringer?

IMG_0005-2_zpsa852128d.jpg

"Støvsugerslangen" er vekk, den orange trykkslangen er erstattet med en svart, nytt luftfilter og deksel over høyre lykteinnsats er tilpasset og montert.

No big-deal, men viktige greier for meg...

Men noe som er riktig så morro, om det aldri så mye er Jau-jau....

IMG_0006-2_zps0c5a878b.jpg

Smokk, på plass i skiltholderen...

Foran vil jeg ikke ha skiltholder, så da ble det originale skruer med tilhørende hetter:

IMG_0007-2_zps376761c7.jpg

Og det mest positive med de nye skiltene, er jo at de er gått tilbake til aluminium... Så da kan en faktisk få montert skiltet foran med den obligatoriske bretten som en ekte "sharknose" bil hadde før i tiden... Nice....

IMG_0008-2_zpse9977f75.jpg

Det var egentlig det hele. Men når jeg gikk inn for kvelden (altfor tidlig vel å merke), så smilte jeg for meg selv... Og det er en god ting, jeg har nok fått litt av gnisten igjen. Så da er planen å gå ut i morgen på formiddagen, og mekke litt. Så da får en se hvor langt jeg kommer. Klarer jeg å få bilen sammen, og at felgene går innforbi hjulbuene bak - så kan det faktisk være at jeg må finne frem svampen tilslutt, og vaske bilen. Klar for treff på søndagen...

Så time will show, thanks for watching!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Montere stuff er jo alltid kos, men å omsider skru på skiltene på denne må ha fremkalt den beste magefølelsen ever..

Har sagt det før og gjentar gjerne, gratulerer med laangt over gjennomsnittet vel utført jobb.

Og skilt.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wiih! :D

Morro lesning Pedi! Har alle BT gått over til alu skilt? Bestillte nye skilt til min E30 i går. :)

Gnisten tilbake sa du? Ja den bør du ha fått, godkjent og greier jo, nå slipper du all det stresset igjen. Det du trenger å tenke på nå, eller egentlig ikke tenke, men nyte, det er å montere smådetaljene på plass, vaske bil og cruise 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...