Gå til innhold

Pedi's BMW E28 Alpina B7 TurboKat... Garasjeprat 18/1 s337


Pedi
 Share

Anbefalte innlegg

Synes han prata om shadowline, men jeg er for chrome på denne.

Brunfarger av diverse slag er usansynlig kledelig på E28, og sepang skuffer ikke :)

Fulgt med lenge og morro å se at ting virkelig tar form!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med fiiin farge på bilen. Regner med at du finner motivasjon til det meste du trenger og gjøre på bilen nå.

Jeg tror nok at det blir meget bra med sorte lister på denne fargen. Blir mye ryddigere en med blanke lister. "Det er nå min smak/mening"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med lakk, det ser bra ut! Husk at farger som ved første øyekast kan se litt "kjedelige" ut, er de fargene som er mest eksklusive, samt nøytrale farger som kler de fleste biler:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt ærlig gutter, fra dag én jeg såg denne fargen live (i motorrommet mitt) så har jeg vært i tvil om det var dumt å gå vekk fra Marrakesh.

Når jeg såg bilen i dag, gikk jeg en runde og to rundt bilen. Lyssettingen var elendig (mye av belysning var av) så fargen forandret seg enormt fra lys til veldig mørk. Jeg tenkte litt med meg selv "er dette en farge jeg blir fornøyd med?", og tidvis så var den tøff som fy. Dette er ingen showkiller-lakk, men heller en litt "ulv i fåreklær" vil jeg tro. Jeg ser for meg at med alle detaljer på plass, så er ikke dette den første bilen en snur seg etter. Men har en først festet blikket, så vil nok endel bli litt obs allikevel. Og det er slik jeg vil ha det egentlig med denne bilen.

At denne fargen hadde vært kledelig med krom er det ingen tvil om. Tror forøvrig det kunne gjort fargen og bilen litt "gubbete". Matt shadow tror jeg ville sklidd for mye inn i fargen, mens blank shadow håper jeg kan bli en litt pikant opplevelse og fremheve fargen. Blank shadow er lett å diskutere her på forumet, men jeg er rimelig sikker på at ingen vil tenke på det når de ser bilen live før de ser etter, og DA ser det.

Dette er nok en detalj som jeg er sikker på vil bli forbigått av allmenheten. Min mening er at detaljer (i de alle fleste sammenhenger) som ser ut som de er "meant to be, and belong there" blir ikke lagt merke til. I første omgang, for det ser ikke ut som at det er gjort noe med detaljen. Tenk dere scenarioet to svarte helt like biler: den ene har rosa striper på siden og grønne stålfelger, mens den andre har en tynn sølv stripe langs bilen og sølvfargede felger av et dyrt merke som står til bilen. Bilen som det blir lagt merke til i første omgang (og gjerne andre for den del..) er den med kontrastene, mens den med skikkelige felger og en diskré stripe ikke blir lagt merke til før en ser etter... Slik vil jeg ha det. Ikke noe som skriker etter oppmerksomhet og folkemasser, heller de som har litt lidenskap for og kunnskap om BMW.

Men alt i alt, jeg setter umåtelig pris på tilbakemeldingene som kommer her. Det tyder jo på at min gambling på fargevalg gjerne kan være det eneste rette. Hvis noen ikke liker fargen (eller annet arbeid som jeg gjør selvsagt) så håper jeg at noen gir beskjed. For jeg har gjennom 118 sider her sluppet den direkte hets som mange andre har fått inne på forumet her, eneste som jeg kommer på at det har vært negative kommentarer om - er fargen på understellet på bilen. Jeg ønsker gjerne kritikk, for det tas ikke negativt med konstruktiv kritikk - det er bare positivt.

Kom gjerne med kommentarer og tanker ang farge osv., det er morro å høre hva andre tenker....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har så helt rett pedi. Man vet man har gjort det rett når det skal en entusiast til å se de "små" forskjellene. For ola normann er det en helt vanlig gammal bil, for oss med en hvit- og blåruta hjernehalvdel så er det litt av et syn.

Jeg synes fargen ser strålende ut, men bare vent til du får montert en ting eller ti, da er jeg sikker på at du også synes den ser strålende ut :) Som det er sagt tidligere, et "tomt" karroseri kan ofte se kjedelig ut, uansett farge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...