Gå til innhold

Pedi's BMW E28 Alpina B7 TurboKat... Garasjeprat 18/1 s337


Pedi
 Share

Anbefalte innlegg

Her stemmer ordtaket: Den som gir seg er en dritt! Beundrer pågangsmotet ditt Pedi. Jeg følger veldig nøye med her og det er fint å se at du ikke river alt av, men prøver å holde det like fint som da det ble montert. Lett å bli for rask under demonteringer. :) Gleder meg til jeg er like langt i mitt E28 prosjekt som deg. :) For dette gir pågangsmot for oss andre også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Here we go again, dette liker jeg :D

Hehe... Vet nå ikke helt om jeg liker det like godt, siden jeg ikke har funnet noen direkte feil ennå. Håper av hele mitt hjerte at jeg finner noe når blokka blir demontert igjen. DA liker jeg det også. For hvis ikke, så blir jo motor montert i bil igjen - og da er det jo bare å HÅPE at det kommer oljetrykk....

Her stemmer ordtaket: Den som gir seg er en dritt! Beundrer pågangsmotet ditt Pedi. Jeg følger veldig nøye med her og det er fint å se at du ikke river alt av, men prøver å holde det like fint som da det ble montert. Lett å bli for rask under demonteringer. :) Gleder meg til jeg er like langt i mitt E28 prosjekt som deg. :) For dette gir pågangsmot for oss andre også!

Takk Kristian... Er nok ikke beundringsverdig akkurat dette, men en liten pekefinger i siden på personer som gjerne gir sitt prosjekt opp litt for lett. Ikke morro å demontere motor, men NÅR (ikke hvis...) jeg får oljetrykk igjen - så har jeg iallefall en nylakkert bil. Og da er det bare å montere litt etter litt, og vente på ny lønning hver måned slik at de siste smådeler kan handles inn for komplettering.

Håper og tror at det kan være litt innspirerende for andre enn meg selv hele veien, for av motgang blir man sterk - er det noen som hevder. Burde vært sterk som en okse nå jeg da, men klarer jo knapt å løfte storslegga ;) Så det er psyken det går på, å ikke gi opp for lett... Takker for at du følger med, DET gir MEG pågangsmot - at andre følger med...

I morgen er det mandag, og da reiser madammen på sjøen igjen - så jeg blir hjemme alene igjen med 5 unger :) Men skal nok klare å gnu noen få timer i garasjen de neste to ukene i det minste. Målet er jo å få blokk/gir tilbake i bilen - og så får vi se når toppen kommer tilbake igjen på plass...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vært spennede å sett innvendig i blokka di, om det evt er noen sprekker e.l i oljekanalene :)

er vel vanskelig å evt finne slikt, men hadde vært litt morro å se hvor synderen ligger :)

Tro meg, når jeg sier at jeg skal lete etter en synder... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vært spennede å sett innvendig i blokka di, om det evt er noen sprekker e.l i oljekanalene :)

er vel vanskelig å evt finne slikt, men hadde vært litt morro å se hvor synderen ligger :)

Tro meg, når jeg sier at jeg skal lete etter en synder... ;)

høres bra ut, gleder meg på neste bildeupdate !!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra min gamle hjerne dukker det opp en tanke om noe man brukte før, ett eller annet man pensla på eller noe som trakk inn i sprekkene så de ble synlige når resten ble vaska bort.

Eller har jeg drømt nå igjen?

Får noe slikt til aluminium vertfall. Men blokka er vel støpejern? Vet ikke hvor godt det funker på det. Vanskelig å få trykktesta den da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et magnetisk pulver som setter seg i sprekken, og blir opplyst av et fargestoff etter hva jeg kan forstå av google.. Etter videre googling (kjedelig på jobb..) så ser det ut til å være mye brukt på både alutopp og støpejerns blokk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slike fancy greier har desverre ikke jeg i garasjen....

Så da blir det normal visuell sjekk....

Det som eg bruker hjemme er det samme som brukes på alu, rustfritt og propell blader og slikt som ikke kan brukes MPI på, trenger bare to bokser fra bycotest http://www.bycotest.se/index.php?page=f ... enetranter

Maskin forretningen selger dette, men jeg syns å huske at det var stive priser der. Skulle ikke forundre meg om du kjenner noen som har slikt på jobb :wink:

Det er helt genialt å bruke etter man har sveist i bunn panner og slikt. En boks med rød penetrant, og en hvit boks er fremkaller. Grønn boks er rense spray

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morro og se at det er fremgang i jevnt, rolig og behersket tempo.

Følger med som alltid :)

Ang den evige blinklys diskusjonen, jeg så en ny type bmw som hadde svartblanke lister og hvite blinklys med din farge ( klarte jo selvfølgelig ikke og ta bilde da den kom i mot meg ), men jeg tenkte med en gang på din bil, og siden fargen på bilen er så mørk/dyp var ikke hvite feil det heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...