Gå til innhold

Pedi's BMW E28 Alpina B7 TurboKat... Garasjeprat 18/1 s337


Pedi
 Share

Anbefalte innlegg

Blei det noe gang igår kveld ivar? :) var mening eg skulle ta turen men tar nok turen ikveld heller hvis du tutle på ;)

Jada, fikk gjort litt faktisk. Kom en bra bit med folk innom og hold meg med selskap. Morro det, å kunne kombinere sosiale antenner, alkohol, BMW og gode venner. Fikk litt hjelp her og der innimellom latter og gode historier, så noe ble faktisk gjort til tider... ;)

Har et bilde fra tidlig på kvelden...

i51hmmb3imt2x922r9hj.jpg

Ja, eg skal nok ha meg ein liten tur ut i åtte-tida... Har et par småting som jeg må få i boks før uka begynner på an igjen... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe... Ryr inn mye folk på verkstedet mitt også når jeg er der.. Kjempetrivelig det, bortsett fra de gangene jeg får besøk av verdensmestre som f.eks skal fortelle meg at det er helt umulig å få en gammal bmw 6er til å holde sammen med turbolading.. Nei det er helt umulig det.. Det er en grunn til at bmw aldri har levert motorer med turbo osv osv.. Du må skjønne det unge herr Langseth! Det er Toyota carina diesel som er bilen for ekte mannfolk [-o<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe se der ja :-) kommer ein tur innom i den tidå eg då ;)

Fine!

Hehe... Ryr inn mye folk på verkstedet mitt også når jeg er der.. Kjempetrivelig det, bortsett fra de gangene jeg får besøk av verdensmestre som f.eks skal fortelle meg at det er helt umulig å få en gammal bmw 6er til å holde sammen med turbolading.. Nei det er helt umulig det.. Det er en grunn til at bmw aldri har levert motorer med turbo osv osv.. Du må skjønne det unge herr Langseth! Det er Toyota carina diesel som er bilen for ekte mannfolk [-o<

Uffda.. Nei her er det stort sett fullblods BMW-gutter som kommer innom (nytter ikke å være ihuga DKW-schnellfahrer og komme til meg. Jeg kjenner det på lukta på 100 meters avstand, og aktiverer både strømgjerde samt veisperringer før de entrer eiendommen min..). Og verdensmestre er det få av. Men bra kompetanse er det ofte endel av, om så skal sant sies. Så det er jo nice!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser jo fantastisk ut dette her nå Pedi,skikkelig gjennomført hele veien. Gleder meg til du kommer i gang med E21`n også. Hvis den skal bli bedre en denne,må jo resultatet bli noe helt unikt.. Alltid like stas å sjekke fremdriften i Retrogarasjen!

Bra å høre ;) E21en skal bli bra, det er det ingen tvil om. Slik fremgangen er på E28en nå, så blir det nok E21 til neste vinter. Og DET skal også bli morro!!

Ang E28en...

Har fått limt siste hjulbuelista også nå, så de er nå alle på plass

IMG_0121.jpg

Ble veldig bra syns jeg. Så jeg måtte jo ta et stemningsbilde ;)

IMG_0122.jpg

For å slå ihjel enda mere tid, så fant jeg frem fangeren foran

IMG_0124.jpg

Montert sammen. Legg merke til at jeg bare har den høyre lista. Venstre list og skiltplategummien er i rest selvsagt. Og siden listene MÅ monteres FØR fangeren kommer på plass (pga trange clips som må dras i lås fra innsiden...), så blir det jo ikke noe montering på bil.

IMG_0125.jpg

Alt er selvsagt sauset inn med tynn tectyl (skruer, muttere, clips etc...)

IMG_0126.jpg

Fikk besøk av taktrekkpådriverene Pernezz, JAL_535 og RoaldJ, og da var det jo bare å kaste seg i det:

IMG_0129.jpg

Meg og Roald in action:

IMG_0130.jpg

Fokusert:

IMG_0131.jpg

God damn, det var ikke lett å montere trekket med rett spenn og uten helligdager. Her jobbes det for fullt....

IMG_0132.jpg

Frem og tilbake... Stramme litt, prøve litt, løsne litt... Sinnsykt tidkrevende!! Men det var da jævlig med bilder av meg, Per Øivind??? Skjer da??

IMG_0135.jpg

Dette var i går kveld, og vi fikk strammet opp begge C-stolpene samt venstre B-stolpe og innvendig lys.

IMG_0137.jpg

I kveld tok Pernezz og undertegnede en liten økt til på høyre B-stolpe samt lykt etter at alt besøk var gått.

Så nå er taktrekket i spenn fra takluka og helt bak. Så det er en god start. Beklager dårlige bilder, fikk ikke helt til å ta bra bilder med svart bakgrunn og lysstoffrør i bakgrunnen osv. Trekket ser til tider skittent ut, noe det ikke er... EDIT: Jeg ser også på bildene at taktrekk-monteringen ser helt dass ut. Det må være lyssettingen eller noe, for flere av bildene tilsier store helligdager, og DET er det jo IKKE. Men skit samme, den som engang får se den live vil jo fort se at det faktisk ser bra ut...

IMG_0138.jpg

IMG_0139.jpg

IMG_0140.jpg

Noen smårynker måtte det bli, men alt i alt så ble det veldig bra. Meget fornøyd.

Tilslutt så måtte jeg bare sette i bakruta før jeg tok kvelden. Låselista gjenstår, men det var godt å se ruta i posisjon...

Så ja... Det nærmer seg, sakte men sikkert...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

får ikke sagt det nok, hvergang det er update her er jeg spent :)

anngående e21, så er det nesten som jeg gleder meg til denne er "ferdig". For den tråden gleder jeg meg virkelig til å følge med på.

tilsist, et spm. Er det noen grunn til at du velger å lime hjulbuelistene isteden for å feste de som orginalt ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt ærlig...

Ved å bruke de originale innfestningene, så snakker vi 4-5 festepunkter. I tillegg så må det borres i hjulbue. Ved å montere en slik list med så få innfestinger dannes det en unormal belastning på plastlista. Dette medfører til misdannelse, og lista vil på sikt gi litt etter. Dette resulterer i at lista gliper stykkevis mot skjerm, og medfører dårlig finish samt et eldorado for vann-/skittoppsamling = rust tilslutt. Ved å lime den slik jeg har gjort, har jeg 100% passform hele veien mot skjermen, og det gir en sinnsykt mye bedre finish. De hjulbuene har i utgangspunktet en knall finish, og jeg klarer ikke å ha på noe som blir halvveis - når muligheten er der for å få det skikkelig. I mine øyne...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En fryd å lese, som alltid ;)

Ang taktrekk, sort taktrekk originalt i e28 ? evt hvilke modeller ?

Alltid vært fan av sort tak, men er litt usikker på om jeg også skal ha det... Har alltid vært skikkelig skeptisk til å ta ned taktrekket, synes det ser ut som en helt forjævlig jobb !

Finishen din ser selfølgelig ut som vanlig, bare å ta av seg hatten !

:applause::applause::applause::applause:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...