Gå til innhold

Pedi's BMW E28 Alpina B7 TurboKat... Garasjeprat 18/1 s337


Pedi
 Share

Anbefalte innlegg

Har tidligere sett slike lykter bli "restaurert" med bra resultat faktisk.

I endel tilfeller er de bare matte pga støv/hinne av noe slag innvendig. Det som da har blitt gjort er at de har delt glasset fra reflektorene og gjort glassene og reflektorene rene innvendig, dette forutsetter jo selvfølgelig at reflektorene ikke er rustne/oksiderte men syns å huske resultatet ble veldig bra. Har dog ikke prøvd det selv, men hvis du likevel skal skifte de så er det jo forsøket verdt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 min på 100 grader i steikovnen så løsner limet og det blir lett å plukke ut glassene, en runde i oppvaskmaskinen gjorde underverker med mine glass.

Takk for tipset!!

Bare for å spørre, oppvaskemaskinen... 55 grader eller 70? Såg for meg å kjøre noen deler på 70 grader, men lurer på om det kan bli litt for varmt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine ble vel vaska på 50 grader, tåler sikkert mer også men tror ikke resultatet hadde blitt nå bedre uansett.

Husk at lyktene faktisk er 100 grader når du tar de ut av ovnen, jeg anbefaler tang fremfor fingre :)

Lett å skade reflektoren hvis man ikke er forsiktig med verktøyet når glasset skal ut. Jeg brukte to skrutrekkere og tok små "skritt" rundt lykta.

Brukte btw vanlig montasjelim når jeg monterte de, du bør sikkert ha hvitt på blanke lykter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bytta glass på det ene fjernlyset på 635en min. Da brukte jeg varme pistol og varmet rundt og rundt men ikke direkte på glasset men på baksiden av lykta liksom. Tilslutt slapp limen litt og litt. Rengjordennog la en tynn stripe hvit tec7 så trykkte på igjen og la med litt press , funka fint :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ligger i delelista den, er det ikke denne da? Delenr 5100051

[ Bilde ]

Vet du hva?

Dette har jeg nok oversett... thanks...

Jeg har jo liggende B7Turbo-merke (uten Katalysator-logoen) som jeg fikk fra Alpina, men er ikke sikker på hva delenummer jeg bestilte den gang da. Er jo 4 år siden... Jeg fikk iallefall det "vanlige".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dear Mr. Larsen,

Many thanks for your inquiry.

Yes, the sign "B7 Turbo Kat" is available and has the part number 51 00 051.

When ordering it, please state the ALPINA chassis-number.

I hope this will help you.

With best regards,

Bea Freibott

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...