Gå til innhold

Pedi's BMW E28 Alpina B7 TurboKat... Garasjeprat 18/1 s337


Pedi
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg har ikke fått jobbet noe med bilen i det siste, da jeg har vært opptatt med andre ting. Men i dag var kjerringa og de eldste ungene på "nattåpent" i byen, så i dag klarte jeg å lure til meg et par timer i garasjen. Helt perfekt, for jeg trengte et par timer for å gjøre noen småting. Så ikkeno big-deal update, men bilder kommer selvsagt endog...

First out var å legge siste strøket på lykteholderene og støtfangerbrakettene:

IMG_0179.jpg

Ferdig med topcoat, før montering skal de i tillegg får et strøk med tynn Tectyl også - så de skal jaggu ikke få muligheten til å ruste... :

IMG_0181.jpg

IMG_0182.jpg

Så, mens delene fikk tørke i fred, valgte jeg å montere sammen bakfangeren:

IMG_0180.jpg

Støtfangerdeler er jo veldig utsatt, så selvsagt (som nevnt før) så får alt seg et godt lag med tynn Tectyl før montering, og et strøk etter montering - for å dekke der tectylen måttegå av ved montering.

IMG_0183.jpg

Slik ble det...

IMG_0184.jpg

Komplett fanger bak, minus braketter selvsagt...

IMG_0185.jpg

Frontfanger mangler jo venstre list og nummerplate:

IMG_0186.jpg

Nummerplata kommer forhåpentligvis fra Tyskland i neste uke (Elaoken, jeg regner med du følger med for meg her.... ;) ), men venstre list er jo allerede kommet i hus - så da er det jo bare å få den på...

IMG_0187.jpg

Bedre og bedre, del for del....

IMG_0188.jpg

Er nå godt å se den montert syns jeg:

IMG_0189.jpg

Deler ankommet. Jeg var heldig, det var 5 stk gjennomføringer til hattehylla (les: nakkestøtter) på lager i Sverige - så det passet jo bra når jeg trengte 4.. ;) Jeg manglet også 3 stk deksler til døråpnerene, og de såg så bra ut at jeg bestilte likesågreit den siste ny også. For jeg kan jo ikke ha en brukt og tre nye liksom.... Pluss noen skruer og greier til dørhåndtakene innvendig.

IMG_0190.jpg

Så da fikk jeg iallefall komplettert venstre bakdør. Ble nice den og (selv om bildet ikke ble så bra..)

IMG_0191.jpg

A-stolpene såg jo så triste ut uten deksler....

IMG_0192.jpg

Bedre? I think so...

IMG_0196.jpg

Så et siste bilde tilslutt...

Måtte jo bare ha et bilde av 2 stk støtfangere som er helt nye, orginale med nye lister, clips, braketter, skruer og muttere - nylakkert. Me likey... :)

IMG_0197.jpg

Som sagt, ikke så mye nytt i dag heller - men hvert skritt i rett retning gjør underverker... God natt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Følger stadig med :) Dette blir gjennomført og strøkent!

Liker at alt er så nøye sammensatt i rolig tempo.

Mange biler som er demontert og montert igjen og henger på halv 12 fordi eier knakk halvparten av klipsene og ikke brydde seg om det.. Dette blir jo nesten som ny bil :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Følger stadig med :) Dette blir gjennomført og strøkent!

Liker at alt er så nøye sammensatt i rolig tempo.

Mange biler som er demontert og montert igjen og henger på halv 12 fordi eier knakk halvparten av klipsene og ikke brydde seg om det.. Dette blir jo nesten som ny bil :)

Takk, det er morro at du henger med!

Det er jo ingen vits i å hive bilen sammen nå, det er jo denne delen av jobben som virkelig viser igjen. Det er rart å tenke på at rimelig mange av timene (og pengene) som er lagt i detaljer som aldri viser igjen egentlig. Det er jo en av grunnene til at jeg nå har 1200+ bilder av hele jobben... Og flesteparten av bildene ligger også her på denne tråden... Så ja, bilen begynner å bli som "ny" - og enkelte ting er faktisk bedre enn ny... Hadde BMW vært like nøye med å beskytte feks støtfangerene mot rust som jeg har vært nå, så hadde det nok ikke vært nødvendig for meg å kjøpe nye - som jeg nå måtte....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg manglet også 3 stk deksler til døråpnerene, og de såg så bra ut at jeg bestilte likesågreit den siste ny også. For jeg kan jo ikke ha en brukt og tre nye liksom....

Og det er denne innstillingen som kommer til å gjøre denne til den definitivt mest strøkne e28 i Norge. Om 30 år kommer noen til å kjøpe denne bilen (om du noensinne selger den), og den kommer fortsatt til å være fantastisk strøken. Må være en herlig tanke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra detaljert og nøye utført arbeid som vanlig! :) Likte godt hvordan fangeren ble.

Takk, er jo ikke mest utfordrende arbeid/update dette - men jeg føler at det er viktig å være litt nøyen i denne fasen også - der er jo tross alt det jeg gjør nå som blir avgjørende for det visuelle sluttresultatet. Fangerene ble dritfine, så jeg må nok montere bakfangeren i løpet av helga tror jeg. Frontfangeren blir ikke montert foran før nummerplateholderen kommer i hus.

Jeg manglet også 3 stk deksler til døråpnerene, og de såg så bra ut at jeg bestilte likesågreit den siste ny også. For jeg kan jo ikke ha en brukt og tre nye liksom....

Og det er denne innstillingen som kommer til å gjøre denne til den definitivt mest strøkne e28 i Norge. Om 30 år kommer noen til å kjøpe denne bilen (om du noensinne selger den), og den kommer fortsatt til å være fantastisk strøken. Må være en herlig tanke :)

Mest strøkne E28 i Norge blir den ikke. Hadde jeg kostet på den 100k til så skulle jeg fått den til å bli den mest strøkne, men jeg verken har midlene til det - eller intensjonen om det. Jeg vil ha en bil som jeg kan bruke, ikke en som må kjøres til treff i lukket tilhenger. Skal denne bilen selges, må det være til fordel for en orginal B7 Turbo E24... Men billig blir den ikke isåfall... ;)

Kommer seg nærmere og nærmere komplett denne nå!

Som vanlig, så er det gøy å følge med på hva du gjør. Er veldig til inspirasjon å lese oppdateringene dine! ;):applause:

Morro å høre, du skal vite at jeg koser meg ved sammenstilling nå - for jeg liker det jeg ser. Bilen begynner å ta form slik jeg har sett den for meg i 4 år nå, og det er deilig å kunne komplettere del for del av bilen....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...