Gå til innhold

Pedi's BMW E28 Alpina B7 TurboKat... Garasjeprat 18/1 s337


Pedi
 Share

Anbefalte innlegg

Bilen er oppgitt originalt med 320 hk. Jeg er spent på hva benken sier, etter at jeg har vært å vist den hos BT. Med inntrykket av litt "Gentleman's hp" fra Alpina samt fjerning av katalysator og større kompressordel - så kan det bli spennende å se hvor motoren havner på skalaen. Men at den nærmer seg noe perverst, det gjør den jo ikke. Men det er nå uansett ikke så mange E28er i verden som har 320 hk godkjent i vognkortet. Jeg vil nå tro at 320+ hk i en E28 vil være morro uansett...

Du kan jo uansett ha +15% effekt i forhold til hva som er oppgitt, og da kan du ende opp med 368hk \:D/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange herlige updates i det siste her nå ser jeg :) Ligger an til at du snart har en E28 2013 modell!

Får frysninger av alle detaljene dine Pedi.. Helrått 8)

Blir lengre og lengre mellom updates desverre. Men slik er det bare når det er detaljer som gjenstår. Mye småtjafs som skal dilles med, noe småting som skal bestilles, fritiden er begrenset og samme med lommeboka. Er begrenset den også... Men det er ennå en stund til sesongen 2013, og jeg skal nok komme i mål. Det viktige her nå er å ikke forhaste seg, og montere den sammen i hu og hast...

For all del, 320+hk flytter seg da igrunn bra som faen det. Jeg har bare blitt litt hjerneskada etter at "blei vant" til e30'n med 640 på hjula... Siste stunda før jeg solgte motoren så hadde jeg jo lyst på mer krutt, ihvertfall på femte og sjette gir.. Blei liksom ikke redd lenger! :D Så nå har det blitt slik at det er nesten ikke gøy engang før man passerer 500hk...! :lol:

Men på den andre sida så er det nok ikke så mange biler du treffer på i vanlig trafikk som henger på B7'n heller.. :)

Sant nok, jeg ser den. Men nå har jeg heldigvis ingen erfaring med 700hk i motor, så knappe halvparten skal nok klare å rive skinnet av pølsa mi... Foreløpig... ;)

Må jo selfølgelig komme med en kommentar angående blinklysa jeg også ;) synes det blir litt mye hvitt, MEN.. det blir nok bra til slutt, når det kommer på resten i fronten :)

Er så vidunderlig å følge med på denne tråden :)

Mye hvitt, ja, men 6 av 8 lykter i front hadde jo blitt hvite uansett... Du vil nok få et helt annet inntrykk når svarte detaljer og fanger kommer på plass. Det satser jeg på iallefall.... ;)

Tror det holder fint med de 320 hestene. Tross alt en bil som er registrert med skilter og skal brukes på veien. Og ivar. Om du skulle synes den er litt slapp, så kan jeg alltids taue deg med B6`n 8)

Hehe, jeg har kjørt noen mil i B6 2.8 - så jeg vet hva den er god for.... Og jeg holder nok en knapp på B7en denne gang ;)

Her har det jo skjedd mye i det siste!! Kjempebra !! Jeg tror nok 270 - 280 km.t holder lenge nok for oss i E28er .ellers blir det for mye mygg å vaske vekk !!!! :)

Joda Bjørn, NOE skjer nå innimellom. Men som jeg skrev innledningsvis, det er ikke lengre slik at en kan komme med store updates, nå er det mindre og mindre ting som skjer. Men de små tingene er vel så viktige, om ikke mer. For det er i denne fasen en oftest ser at folk slurver/detter av lasset. Denne kompletteringsfasen er både kostbar, tidkrevende og tolmodigheten blir satt på prøve mer enn èn gang. Det er jo så lett å "skal bare" i denne sammenheng. Og den fella MÅ jeg styre unna... Så nå kommer updates skjeldnere, og de vil bli mindre... Men selv om de gjerne føles mindre ut, så er det for meg viktige skritt. Bare se på det med den midtkonsollen som jeg monterte. Egentlig en "piece of shit"-oppdatering, men for meg så var det et løft av interiøret mitt...

Du kan jo uansett ha +15% effekt i forhold til hva som er oppgitt, og da kan du ende opp med 368hk \:D/

Arne, jeg tror nok at både den lovlig effektøknings 15% og 200 kubikk-regelen er for oss som levde i steinalderen.... Er det ikke så? Om den skulle være reell, så hadde det vært morro å vite.

Du er awesome.

Haha, det er nok flere som vil bestride den, men takk endog :)

Du kan jo uansett ha +15% effekt i forhold til hva som er oppgitt, og da kan du ende opp med 368hk \:D/

Er ikke den regelen avskaffet?

Jeg vil nok tro den forsvant for noen år siden, men hadde vært morro å sjekket opp i ståa der nå - i dagens samfunn med chip-tuning så vet en jo aldri hva som tillates lengre...

300km/t i e28 er ingen fare...

Kan godt være, men ser ikke for meg at Pedien kommer dansende i slike hastigheter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er detaljene som er hjørnene i puslespillet.

Ja, det er faktisk det...

Jeg synes hvite blinklys ble helt riktig,blir nok enda bedre når fronten er ferdig også.

Btw ser jo som alltid helt strøkent ut fra a-å.. :D og effekten holder nok i massevis..

Det er nesten så jeg angrer på at jeg ikke tok bilde av oransje blinkere, bare for å vise hvordan det ble. Men hadde egentlig lagt saken død, for avgjørelsen er tatt - så det spiller liksom ikke noen rolle om det er et par som ikke er enig. Jeg kan jo ikke gjøre alle fornøyd, det viktigste er jo at jeg selv har god-følelsen...

Ja, det begynner å se bra ut nå. "Spotless" kommer den aldri til å bli (ei heller tiltenkt), men skal nok klare å snuse på en "plassering" innen topp-10 E28er i dette ganske land. Det er iallefall planen.

Og effekten skal nok få frem et smil hos Pedi-gutt ;)

Jeg er målløs. Kan bare si... Fy fan du gjør en grundig jobb. Nydelig smykkeskrin du eier! :)

Takker og bukker, morro at du tar turen innom tråden min!

syntes du nesten må prøve den på bane, for og kjenne litt på bilen, er jo litt morro og ha bygd en bil og prøve den litt :) den blir jo ikke akkurat kjørt i filler av den grunn, kommer helt an på hvem som sitter bak rattet :)

og det er noen herlige updates du kommer med nå, me like :D

Jeg skal nok mest sannsynlig ta den på bane, men som sagt: det vil bli under familiekjøring i et heat der det ikke er for mange biler utpå. Dette fordi at:

- Bilen er foreløpig ikke testet/kjørt/røynet ennå

- Jeg er egentlig mer en som står i pit'en og skrur, enn sjåfør

- Jeg har ingen erfaring med å kjøre på bane

Ang updates...

Jeg håper at jeg faktisk kan bidra med et viktig punkt fremover nå, til "alle" andre som står i samme sko som meg: prosjektfullførelse..

Det er nettopp i denne fasen av bygginga at mange går i fella. Nå er bilen min så og si kjørbar. LETT kunne jeg på under en halvtime gjort bilen klar for både en prøvetur og for en god rånerunde. Men har en først gitt dekka asfalt-smak, er det vondt å gå tilbake til garasjen for å pille med detaljer. Jeg ønsker å få de fleste, om ikke alle, detaljer på plass innen bilen skal ut i frisk luft. Og slike detaljer tar tid å komplettere. For min egen del så er det mye fordi at jeg ikke har handlet inn noe som helst til denne fasen. Og det er nå en ser hva detaljer som mangler, bør forbedres, må handles nytt, må lakkeres, gnikkes/gnus/poleres og hva en trodde en hadde - men har kastet i søpla. Dette er tidkrevende og kostbart for å gjennomføre.

Det er nettopp av denne grunn jeg advarer dere som frekventerer denne tråden om at mine updates kommer langt sjeldnere og i mindre omfang. Hver gang jeg mangler noe nå, må jeg enten handle nytt eller søke opp på bruktmarkedet. Dette krever både $$$ og ventetid. Men siden jeg nå innehar en liten dose is i magen, så skal bilen kompletteres bit for bit, del for del... En møysommelig prosess, som mange ikke klarer å gå igjennom all the way. Jeg satser på å klare det, for blir det ikke gjort nå - er faren for at det aldri skjer, stor... ;)

Hadde vært morro å se den på bane, men da under kontrollerte omstendigheter.. har ikke kunnet tenkt meg å se denne med en 200sx i sia... [-X
Enig!! :)

Ehh... Nei. Har ingen interesse av å ha noe japcrap (eller annet for den del) liggende å snuse i eksoshalene mine, da kjører jeg heller inn i pit'en igjen. Jeg er ingen driftekonge, så om det måtte være aldri så tøft med en Sepang E28 skrensende med blårøyken veltende - så vil det neppe skje. Jeg kan ikke slik, og vil ikke lære meg det på den harde måten med denne bilen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...