Gå til innhold

Pedi's BMW E28 Alpina B7 TurboKat... Garasjeprat 18/1 s337


Pedi
 Share

Anbefalte innlegg

Blondiner i kassa? ;) Jeg spurte en gang blondina i kassa på shell om de hadde sukkerbiter, men da fikk jeg til svar at jeg burde sjekke på rema.. :)

Hvis du bare spurte etter sukkerbiter, skjønner jeg godt hu svarte som hu svarte, heller du som stilte et dumt spørsmål som du burde visst du skulle utdypt ;)

Jobbet selv en stund på bensinstasjon mens jeg var student, og det var overraskende hvor mange DUMME spørsmål jeg fikk.

Enhver som jobber på bensinstasjon bør vite hva sukkerbiter er.. Unga som jobber der vet jo ikke frem og tilbake på seg selv engang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å forlange at de skal vite hva en sukkerbit er kanskje litt mye forlangt, iallefall i dag. Men er helt enig i at de burde hadde litt mer kunnskap om bil. Flere ganger jeg har kommet over folk som står utenfor stasjoner og ikke klarer å skifte lyspærer, selv om det er en veldig enkel affære på mange biler. Da burde man kunne spørre betjening om litt veiledning, så slipper de å vente på en hjelpsom kar som meg selv :mrgreen:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg bladd side opp og side ned i x antall dager for å få med meg alle oppdateringene dine Pedi.

Å jeg må bare si at du har gjort en fantastisk jobb! Du har full kontroll på alt fra den minste klips til å ha det rette verktøy til jobben. Og nok med gode kompiser til hjelpe til.

Jeg har storkost meg med hele prosjektet, nesten litt synt at det snart er ferdig. Men gleder meg til e21 :mrgreen: Bilen ser helt praktfull ut! Riktig farge valg all over. Jeg er egentlig en e30 mann men får virkelig lyst på e28 når jeg ser på bilen din. Fortsett med det gode arbeidet og jeg skal få med meg hver minste detalje :applause:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ahh.. lest igjennom 177 sider her no, et smykke av en bil må eg sei!

Gleda meg til fortsettelsen. :)

Nå har jeg bladd side opp og side ned i x antall dager for å få med meg alle oppdateringene dine Pedi.

Å jeg må bare si at du har gjort en fantastisk jobb! Du har full kontroll på alt fra den minste klips til å ha det rette verktøy til jobben. Og nok med gode kompiser til hjelpe til.

Jeg har storkost meg med hele prosjektet, nesten litt synt at det snart er ferdig. Men gleder meg til e21 :mrgreen: Bilen ser helt praktfull ut! Riktig farge valg all over. Jeg er egentlig en e30 mann men får virkelig lyst på e28 når jeg ser på bilen din. Fortsett med det gode arbeidet og jeg skal få med meg hver minste detalje :applause:

Takk gutter, slike tilbakemeldinger er - som jeg har sagt mange, mange ganger før i denne tråden til andre også - utrolig morro å få. Bilen har blitt jobbet på siden desember 2010, og nedturene har tidvis stått i kø. Men takket være en god porsjon pågangsmot og et fantastisk støtteapparat her på Bimmers, så har jeg klart å snu nedturene til oppturer hver eneste gang. Jeg tør å påstå at foruten denne tråden hadde nok ikke prosjektet vært der det er i dag.

Jeg såg for meg i begynnelsen at det gjerne ville være et 20-talls "E28-likere" som ville følge tråden, men nå - etter 2 år - så har jeg tilogmed besøkende på tråden min som knapt noensinne har hatt kroppen sin i en BMW. Jeg har fått PM'er fra besøkende fra andre forum (Volvo, Ford og tilogmed Opel-forum) - senest i går fikk jeg en hilsen på PM fra en som aldri verken har hatt bil eller no inngående interesse for bil (og har ikke sertifikat engang), men var tipset av noen bilinteresserte kompiser. Og det er ufattelig morro, for jeg er jo BMW-gutt på min hals - og føler jo selv at selv om jeg har begge beina plantet på jorden så er det jo en gammel BMW jeg holder på med. Og tradisjonen tro, så er det jo vanligvis ikke akkurat slike halv-gamle biler som får oppmerksomhet - med mindre de er proppet i rallyrally-ting og 1000 hester.

Bilen ser jo nå rimelig klar ut, men klart - det er noen timer igjen før jeg vil kjøre den ut av garasjen på en 4-hjulsmåling. Men det er jo mye kos det arbeidet som gjenstår nå, det vanskeligste er jo å holde seg selv i nakken. Nå er det VELDIG lett å ta litt snarveier/ta litt lett på ting, og DET straffer seg i det lange løp. Så jeg får samle de siste dråper tolmodighet jeg innehar, og ikke forhaste meg.

I dag kommer det forhåpentligvis en pakke med noen få, men nødvendige skruer i posten. Kjerringa skulle gjerne ut med noen venninner i morgen kveld, så kanskje jeg kommer meg ut i garasjen i morgen kveld? Skulle fått justert takluken 100% ferdig, og byttet skruene der osv.... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...