Gå til innhold

Pedi's BMW E28 Alpina B7 TurboKat... Garasjeprat 18/1 s337


Pedi
 Share

Anbefalte innlegg

Kan jo tape de på og se hvor skrikende de blir før du bestemmer deg, hvis du allikevel har de liggende.

Har liggende, dedikert E21en. Dumt å montere for å bare ta de av igjen gjerne...

Du har jo alt annet som er originalt da, prangende eller ei, for en pettimeter, entusiast som ser på bilen, vil mest sansynlig merke at de er der eller ikke.

Man er jo vandt med at de er der på alle andre biler.

Er enig i det du sier, er derfor jeg var litt usikker. Men tanken på at det blir litt prangende i motorrommet mitt, veier gjerne litt mer. Jeg er jo egentlig ikke på jakt etter noe som skriker - jeg har problemer nok med å se på den orange Alpina turbotrykkslangen. Og Alpinas dekktrykk klistremerke er jo grønt, så der også har jeg en case....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jo tape de på og se hvor skrikende de blir før du bestemmer deg, hvis du allikevel har de liggende.

Har liggende, dedikert E21en. Dumt å montere for å bare ta de av igjen gjerne...

Ikke riv av foilen bak men klask de på med vanlig blank tape i hjørnene for å se mente jeg.

Da sparer du både merkene og bilen for gugge hvis du ikke vil ha de der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men tilbake til virkeligheten.

Lørdagskveld i går, madammen på jobb - og ungene tilslutt i seng.

Lover godt? Vel, arbeidsklær fikk jeg tatt på meg - men hva med utførende arbeid?

Ingenting. Ikke i det hele tatt. En hel lørdagskveld, uten at jeg gjorde en dritt utenom å snakke med kompiser som var innom og hilste på. Litt tragisk mtp progress på "To-Do-lista" mi, men men...

Jeg har nå noen bilder å presentere dere. Må igjen advare dere om at kombinasjonen kompaktkamera, lysarmaturer og foto-Pedi er ikke noe greier når det kommer til å ta bilde av annet enn close-up av deler. Skulle ta noen bilder av bilen utvendig i går, men det er grusomt vanskelig å få tatt noen vettuge bilder (for meg) i garasjen min med så mye bakgrunnslys.

Så for dere "detailer- og photo-dudes", vær grei med meg... Dette er ikke min greie...

Dere skal få noen få bilder i dag, men kommentarene er få - og bildene som sagt elendige. Dette kun fordi dette er "way out of my league".

Hva tenker dere om første bilde ut?

IMG_0001-1_zps81840814.jpg

Stikkordet er vel 1500.

Her er halve taket pusset med 1500-papir, for å ta litt av "toppene" i strukturen på lakken.

Om det er meg som gjør dette? Nope, jeg sto å såg på i hele går... Gjorde ikke en dritt utenom å se på...

Jeg fikk det eminente besøk av min gode venn Tore P(olering), og han slipte med 1500 papir først. Gikk over med 2000 og tilslutt 4000 papir. Så rubbing, og tilslutt polering. En helsikes jobb, og tidkrevende.... Det er ingen tvil om at han kunne slipt enda lenger ned, men vi var enige om å ikke ta den helt ut. Faren for å slipe igjennom er da høyst tilstedeværende, og mtp at jeg ikke er noen detailer selv, så er det bra nok for meg den lista Tore satt for meg.

IMG_0003-1_zps0ccd7e9d.jpg

Jeg tror han brukte 3 timer kun på taket, for å få det slik han ville ha det. Og jaggu meg var det deilig å få vekk diverse knask som jeg har sett på i månedsvis....

Panser:

IMG_0004-1_zpsb14eed05.jpg

Vet jo ikke hva jeg skal kommentere, men han gikk nå løs på panser også da.. Her var det visst litt "gassing" i lakken snakket han om, ikke at jeg vet hva det betydde. Det viktigste for meg var at han sa "nå er det vekk". Jeg er enkel slik, "problem solved equals case closed - no worries"

IMG_0005-1_zps5d050f12.jpg

Jeg har noen bilder underveis, men som sagt - jeg klarer ikke å få frem på bildet det jeg virkelig vil ha frem. Så da blir det som det blir... Jeg synes bildene mine gjør skam på resultatet, men slik er det bare. Bilder må vi jo ha...

IMG_0006-1_zpse4208f90.jpg

IMG_0007-1_zpse257dcbf.jpg

Tak

IMG_0008-1_zps4d71a85d.jpg

Ja, jeg vet at jeg er med på bildet - var litt av meningen å se om jeg klarte å få til et slikt bilde...

IMG_0009-1_zps713b3cf9.jpg

Hmmm.....

IMG_0010-1_zpsfd286670.jpg

IMG_0011-1_zps37812263.jpg

No comments:

IMG_0012_zps14e73fab.jpg

Kommer seg... Siste bildet tok jeg med blits, så får vi se hvordan det ble:

IMG_0013_zpsb163bd75.jpg

Tore polerte panser og tak i går, og holdt på i 5-6 effektive timer. Så han skal tilbake en annen dag og ta bakluke, C-stolper og sidene på bilen. Er jo jaggumeg litt av en jobb det der også, steike meg. Men pent og bra ble det - så jeg gleder meg til å se bilen i sollys nå... Lysarmaturer avgir et så fryktelig feil lys...

Så noe bra skjedde nå i går, men selv var jeg kun tilskuer. Litt godt det også ;)

Ha en fin søndag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det!

Tore er en nøyen kar, det er jo derfor jeg har dratt ham til gards også..

Men en ting er soleklart, han kunne gjort den enda bedre - men jeg ser ikke vitsen. Jeg er (som sagt før) ikke typen som er Mister Gnikkus. Ikke liker jeg sånn gnikkegreier, og ikke kan jeg det heller. Jeg har INGEN intensjon om å prøve å kapre en pokal fra en "Detailer VIP-Club-bla-bla-bla" på lakk, finish eller motorrom... På show and shine-biten, så er jeg mer litt "show" enn "shine". Jeg kommer til å vaske bilen med bilshampo, tørke av den - og sikkert gni litt stoff på svarte detaljer og dekk. Og det er avansert nok for meg som normalt sett ser på en vaskeautomat som en god tjener...

Utstilling eller ei, jeg ville ha nedsliping av toppene, for selv jeg ser jo forskjell.... Og LITT standard på lakk må jeg kunne sette... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det!

Tore er en nøyen kar, det er jo derfor jeg har dratt ham til gards også..

Men en ting er soleklart, han kunne gjort den enda bedre - men jeg ser ikke vitsen. Jeg er (som sagt før) ikke typen som er Mister Gnikkus. Ikke liker jeg sånn gnikkegreier, og ikke kan jeg det heller. Jeg har INGEN intensjon om å prøve å kapre en pokal fra en "Detailer VIP-Club-bla-bla-bla" på lakk, finish eller motorrom... På show and shine-biten, så er jeg mer litt "show" enn "shine". Jeg kommer til å vaske bilen med bilshampo, tørke av den - og sikkert gni litt stoff på svarte detaljer og dekk. Og det er avansert nok for meg som normalt sett ser på en vaskeautomat som en god tjener...

Utstilling eller ei, jeg ville ha nedsliping av toppene, for selv jeg ser jo forskjell.... Og LITT standard på lakk må jeg kunne sette... ;)

Er ikke bare lakken som har "LITT standard" her akkurat.. Tror nok du drar hjem med mere enn en pokal når du kommer på treff. Er bare å bøye seg i støvet :applause:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det!

Tore er en nøyen kar, det er jo derfor jeg har dratt ham til gards også..

Men en ting er soleklart, han kunne gjort den enda bedre - men jeg ser ikke vitsen. Jeg er (som sagt før) ikke typen som er Mister Gnikkus. Ikke liker jeg sånn gnikkegreier, og ikke kan jeg det heller. Jeg har INGEN intensjon om å prøve å kapre en pokal fra en "Detailer VIP-Club-bla-bla-bla" på lakk, finish eller motorrom... På show and shine-biten, så er jeg mer litt "show" enn "shine". Jeg kommer til å vaske bilen med bilshampo, tørke av den - og sikkert gni litt stoff på svarte detaljer og dekk. Og det er avansert nok for meg som normalt sett ser på en vaskeautomat som en god tjener...

Utstilling eller ei, jeg ville ha nedsliping av toppene, for selv jeg ser jo forskjell.... Og LITT standard på lakk må jeg kunne sette... ;)

Er ikke bare lakken som har "LITT standard" her akkurat.. Tror nok du drar hjem med mere enn en pokal når du kommer på treff. Er bare å bøye seg i støvet :applause:

Kunne ikke vært mere enig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...