Gå til innhold

Pedi's BMW E28 Alpina B7 TurboKat... Garasjeprat 18/1 s337


Pedi
 Share

Anbefalte innlegg

jeg tror det da kan bli litt for mye svart, gull bryter opp litt :)

har jo sett for meg dette tusen ganger (in my head) - og svart vil nok bli bra.

Men jeg må nesten lære meg photoshop, skulle nesten fått stripene på bilen på et bilde - med både, gull, sølv og svart farge...

For å se det "skikkelig" lixom...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette blir bra. Det skal være en 518 som er godkjent som alpina etter at de nye vekt reglene kom. Tror muligens han jobber på GS Oslo."dette vet kansje Morten noe om." Mulig søknadden ble levert inn før reglene kom, da kan man bruke de reglene som var gjeldene da.

Hvis de propene til hatthyla virker som de skal, hadde dem jo låst seg i nede pos. først når du hadde satt hatthyla på plass og trykket dem ned i stål/hatthyla i bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette blir bra. Det skal være en 518 som er godkjent som alpina etter at de nye vekt reglene kom. Tror muligens han jobber på GS Oslo."dette vet kansje Morten noe om." Mulig søknadden ble levert inn før reglene kom, da kan man bruke de reglene som var gjeldene da..

Å?? Noen som kjenner til denne?

Hvis de propene til hatthyla virker som de skal, hadde dem jo låst seg i nede pos. først når du hadde satt hatthyla på plass og trykket dem ned i stål/hatthyla i bilen.

Sant nok, men pga at de som har rep hattehulla har montert inn forsterkninger (og litt tykkere stoff enn org.) - så bygger hattehylla litt mer enn original hattehylle - så da klarer jeg ikke å trykke proppene helt ned slik at de står i lås.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette blir bra. Det skal være en 518 som er godkjent som alpina etter at de nye vekt reglene kom. Tror muligens han jobber på GS Oslo."dette vet kansje Morten noe om." Mulig søknadden ble levert inn før reglene kom, da kan man bruke de reglene som var gjeldene da.

Hvis de propene til hatthyla virker som de skal, hadde dem jo låst seg i nede pos. først når du hadde satt hatthyla på plass og trykket dem ned i stål/hatthyla i bilen.

Kan oppklare at det ikke er en alpina, og at vekten ikke er innenfor..

Ingen på GS i oslo som eier en E28 alpina. [-X

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan oppklare at det ikke er en alpina, og at vekten ikke er innenfor..

Ingen på GS i oslo som eier en E28 alpina. [-X

Pheewww!!

[-o<:whistle:

"Enda en E28 Alpina", tenkte jeg nå... (hadde vel et lite håp om at det ikke akkurat skulle dukke opp så veldig mange "Alpina" nybygg foruten min i år...) ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er vel muligens en e36 m3 motor det. Men er fortsatt rimlig sikker på at det er en 518 som er godkjent som alpine eller 535 etter at de nye reglene har kommet. Hadde tenkt til og nøste opp i det hvis jeg hadde giddet og godkjene donor bilen min.

Bra du får være nesten enerådene på b7 :iwant: Men vi har jo b7 e12 i nærheten da.

Men jeg får nøye meg med b9 motor jeg. Ekte blow "job." :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er vel muligens en e36 m3 motor det. Men er fortsatt rimlig sikker på at det er en 518 som er godkjent som alpine eller 535 etter at de nye reglene har kommet. Hadde tenkt til og nøste opp i det hvis jeg hadde giddet og godkjene donor bilen min.

Bra du får være nesten enerådene på b7 :iwant: Men vi har jo b7 e12 i nærheten da.

Men jeg får nøye meg med b9 motor jeg. Ekte blow "job." :P

jeg fikk ikke godkjent den pga vekt.

min bil det ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Gammelt jungelord hørt i Retrogarasjen: the smallest details sometimes makes the biggest differences..."

Jammen lever du opp til det der og! :applause: Mistenker det har gått med skummelt mye kronasje i nye skruer, klips og annet dill dall her =P~

(har jeg skrevet det før?... har vertfall tenkt det mang en gang jeg har vært innom her...)

vvzraplayqrm6rlerz39.jpg

Til slutt drister jeg meg til å komme med min ærlige mening ang. fargen på Alpina-stripene. Jeg ser for meg at det blir for "hardt"/"krasst" med sort blanke striper jeg :-k Det blir too much sammens med alt det andre sorte tenker jeg.... Jeg ser ikke helt at de "anonymiserer" på noen måte i forhold til de andre alternativa... Jeg skjønner det med den røde tråden men... Du er svak for gull sier du? Go for it :D

Personlig liker jeg denne fargekomboen (ja, jeg vet det er Hartge) men man kan se det litt for seg...

xin2q9vq2lai4rf6jvuf.jpg

Hvis du kan velge fargen fritt, så kan jo man dra den nærmere svart, mørkegrå eller noe liksom?

neeei jeg vet ikke.... Vanskelig det der....

Spent på å se når du smeller på sort vertfall... Du har overrasket meg før ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Dralle, det har nok gått noen femtilapper i skruer og klips ja... Et par... ;)

Jeg vet at gull hadde blitt bra, men det ser jeg for meg svart kommer til å bli også. Det er en ting som er litt viktig å tenke på her, hadde Sepang Bronze blitt levert på E28 og solgt via Alpina - så hadde det nok kommet sølvstriper på denne. Alpina har hele tiden hatt kontrasten i sin favør, stripene til Alpina har aldri vært diskré eller anonyme.

Tanken min er at jeg VIL ha Alpinastripene, de hører til der, og selvsagt skal de være synlige.

Forklaringen min til svarte striper er som følger:

Med å være svarte, følger de den røde tråd. Too much sier du? De vil vise for mye igjen? Kanskje, kanskje ikke. Det jeg ser for meg er at de fleste av dere som følger med her (tror jeg da..) har nok ikke sett denne fargen live før. Iallefall ikke på E28ens skarpe karosseri-linjer. Denne fargen er mørk i skyggen, men veldig varm og "lys" i sola. De svarte stripene vil konstant være svarte. Ergo, på grunn av fargens karakter-endring, vil stripene endre seg fra anonyme (når bilen er litt i skyggesiden) til en skarp, veldig synlig og kontrastskapende effekt (i lyse omgivelser). På denne måten satser jeg på litt "i pose og sekk", ihenhold til både mine ønsker og Alpinas "way of doing it" (som jeg også selvsagt liker).

Kanskje ikke alle er enige med meg i min påstand her, men time will show. Dette er grundig gjennomtenkt, men lett kan jeg ta feil - det har jeg jo gjort mang en gang før i livet...

Men i dag er det mandag, ny uke, og under 3 uker til visning på Bavaria. Listen over små-dilldall er lang, og det er bare å begynne i en ende - for mye av dette er ting som tar tid. Fikk meg litt i overkant av tre timer i garasjen i kveld, og skulle trudd at det var knapt en halvtime mtp hvor mange punkt som ble strøket av listen min... :oops:

Klips og skruer sier du Dralle?

Gikk endel nye skruer i dag også, jeg monterte ferdig alle 3 lokariskjermene på hver side foran i dag, og det var ikke helt eksakt antall skruer med i leveransen. Men heldigvis så har jeg jo en "sparepart" eske og to med nye skruer, klips osv til E28/E21 - så der hadde jeg en pose med eksakt antall skruer til mitt formål i dag. Ble bare ett bilde av lokari i dag også, denne gang i forkant (avbildet er begge lokariene i forkant).

IMG_0001-2_zps0cc6c8a3.jpg

Det er faktisk deilig å montere inn lokariskjermer, for det er så i "kompletteringsfasen"-aktig... Har egentlig kost meg og dillet i dag, så tiden gikk fort. Før lokariene kom på, fikk jeg installert ledning til sideblinklys HF, med ny krympestrømpe på osv. Koblet til i bil, og jaggu virket det også. Ny omgang med Tectyl dusjet jeg inni bakom lokari før montering også.

Hadde noen få nye deler til som jeg fikk montere i dag også. Nye plugger og skruer til skiltplata bak, ser litt bedre ut enn de som sto der før :) Jeg har faktisk også de proppene som skal stå utenpå skruene igjen også, men såg ikke vits i å montere de. La de heller på "lager"...

IMG_0005-2_zps6c0a8a03.jpg

Nye Hella skiltlys må jo til, E28en er jo besatt av dårlige skiltlys samt angrep av vann og påfølgende rust der. Jeg monterte de inn, og satt de inn med litt yum-yum for å ikke få noe vann inn derfra... Test-run før montering:

2da40488-f39d-4b3d-aa07-878304215f5d_zps729855d9.jpg

Jaggu var det liv!! Bilde ferdig montert får komme etterhvert - gikk tom for strøm på kamera, så jeg ga blaffen i det.

Hattehylla med påfølgende propper kom seg på plass, og det var jo deilig. Ser det bedre ut nå, Morten? Hehe....

IMG_0002-2_zpsb8635d14.jpg

Bakseterygg falt på plass som smurt, første gang jeg satt det i kødda jeg og Pernezz litt. Men i dag monterte jeg det i alene på første forsøk. Sitteputa kom også på plass, og ble sikret med skruen på midten. Denne hadde jeg faktisk ikke, så det ble en uoriginal en - grrr.... Men men, nå er baksetet montert for godt. Iallefall til jeg får avslag på vekta hos BT, og må begynne å spare vekt da, hehe.... Da må det nok ut igjen...

Tok et bilde av setet igjen, men kameraet mitt sliter med kvaliteten når det tar bilder av sort interiør... Samma det, her er det nå, med nakkeputer osv på plass.

IMG_0003-2_zps4c3abe7f.jpg

Motvillig kuttet jeg mer i dørtrekket bak, der jeg kuttet feil for lenge siden. Smatt så i en original BMW-propp, og det såg ganske greit ut. Iallefall med tanken på at jeg har gjort et feilkutt i de flotte dørtrekka.... Her også beklager jeg kvaliteten. Fikk blits også, så bildet er helt unaturlig og det viser skavanker som ikke er der engang.. Men men, samma F...

IMG_0004-2_zpsae9b7743.jpg

Fikk nå montert på plass Alpina-slepekroken før jeg gikk inn, men tom for strøm på kamera som sagt. Så det også får bli en annen gang...

God natt fra Retrogarasjen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er ikke jeg den mest aktive i denne tråden (selv om jeg leser det meste), men følte for å kommentere litt på Alpina-stripene. Personlig har jeg aldri syntes stripene er så veldig pene. Jeg mener så absolutt de skal og bør være der, men sånn rent designmessig synes jeg en bil stort sett er penere uten. Spesielt på nyere biler. På grunnlag av dette tror jeg sorte striper er så perfekt man kan få det. De skriker ikke noe veldig, men de er der likevel om man kikker en halv gang til, og de gjør det lille ekstra. At de i tillegg matcher mye av bilens ekseriør på andre steder hjelper bare på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man ser denne drakta/pysjen/bodyen skjønner man jo hvorfor framdriften er så god på dette prosjektet! Synes jeg ser deg med denne (eller vil jeg det?)

Hehe, Jeg har faktisk 2 - så hvis du vil, så kan vi møtes og kle oss opp?

Ang fremdriften så er den jo knus-elendig...

"Internrapporten" refererer til at donorbil og rep-objekt ble kjøpt inn sommeren 2008, søknaden om ombygging innvilget BT november 2008. Periodisk "rykk og napp" demonteringsarbeid 2009/2010, sandblåsing høst 2010 og endelig oppstart rep-objekt desember 2010.

Ferdigstillelse/deadline 1. Mai 2013, med mindre E28-Låven treffet kommer før.

Så det gikk hele 5 år fra innkjøp til bilen er klar. Så direkte god fremdrift kan jeg ikke skryte på meg. Tidvis har den vært god, men det har jo stoppet opp pga at jeg har jo hatt en travel reisejobb - og selvsagt venting på deler og penger (for å kunne handle deler) er jo en viktig forsinkelsesfaktor...

Men skit samma, nå er bilen faktisk snart klar. Så om det har gått 3 eller 5 år, betyr jo ingenting. Det viktigste nå er jo ferdigstillelse og godkjenning.....

Nå er ikke jeg den mest aktive i denne tråden (selv om jeg leser det meste), men følte for å kommentere litt på Alpina-stripene. Personlig har jeg aldri syntes stripene er så veldig pene. Jeg mener så absolutt de skal og bør være der, men sånn rent designmessig synes jeg en bil stort sett er penere uten. Spesielt på nyere biler..

Designmessig har de aldri vært fine, men det er nå slik de skal være. IMHO så kler ikke en standard E28 stripene, men min ville jeg ikke hatt uten. De er mer stilmessig kledelige på eldre BMWer ja, ingen tvil om det.

På grunnlag av dette tror jeg sorte striper er så perfekt man kan få det. De skriker ikke noe veldig, men de er der likevel om man kikker en halv gang til, og de gjør det lille ekstra. At de i tillegg matcher mye av bilens ekseriør på andre steder hjelper bare på.

Med denne uttalelse har du tatt hele poenget mitt. Bullseye! Det er dette jeg håper på å treffe hos øvrigheten også.

En perfekt detalj er gjerne den detaljen som du ikke ser/legger merke til - bare fordi den "skal jo være der".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...