Gå til innhold

Pedi's BMW E28 Alpina B7 TurboKat... Garasjeprat 18/1 s337


Pedi
 Share

Anbefalte innlegg

Flotte greier, Ivar!!!!

Om ikke E28-abstinensene mine var sterke fra før av, så gikk de jo helt utav skala'n nå.... 8)

Må virkelig bare legge meg i selen og bli ferdig med min.

Snart Polen-tur og myse på kjerra der også.

Om jeg står på, så er den kanskje ferdig til den er veteran... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til alle gutta (og de få jentene) som følger med... :

Jeg og Ivar har 2 like biler, men samtidig så forskjellige.... Det skulle man faktisk ikke trodd... Ivar har dreiemoment før turboen slår inn, og råskap etterpå :applause:

Men min er "snillere" (på en måte), og mer lettkjørt over hele registeret...

Min er stivere og mer "humpete"...

Ivar sin er mer "smooth" :D , og det må jeg si at jeg liker :D

Konklusjonen som jeg og Ivar kom frem til er at (etter sammenligning), hans er stillere (skulle bare mangle, siden jeg har 3" eksos), tyngre styring, men stabil på Ivar sin (M5), Lettere på min ("Søker mer", "ustabil"). Dette kan bedre seg ved bytte av diverse forstillingsdeler... (kanskje...)

Men uansett; Ivar sin bil er et fantastisk stykke bil, det er det ingen tvil om!! I tillegg er den flott å se på!!

Må si det som det er, at det var med en viss skepsis at jeg rattet denne bilen idag etter alt arbeidet som Ivar har lagt ned i den...

Men etter noen minutter var alt på sin plass, og vi var klar for å tråkke litt på :D

DEILIG!!!

Etter at jeg har dratt "litt" på sier Ivar: "Så fort har ikke jeg kjørt med bilen enda..." "Skal vi skru opp trykket nå..?"

HALLOIS!!?? Vi hadde ikke fullt turbotrykk engang... Den kødden...

Flytta seg bedre etterpå ja...!!!

Hmmmm.... Heldigvis fikk gubben sjøl sette seg bak rattet i min etterpå, og han var ikke så vanskelig å be på en turtallsvals med en sugemotor under panseret :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig morro med litt video,og det ser ut til å flytte seg bra også.

Må jo bare være super gøy å sette seg inn i en sånn maskin i godværet og bare suse avgårde.

Jeg håper bare at alt ordner seg når det gjelder godkjenning nå.Det fortjener du virkelig etter å ha bygd en "ny" bil som sikkert er bedre enn Bmw"s kvallifikasjoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis ikke jeg husker heeeelt feil (har bare sett den filmen et par-tre ganger) så filmer jeg instrumentet under andre pådrag?

EDIT: Siste pådrag vises verdiene i filmen... Litt iallefall ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det, jeg koser meg nå - og gleder meg til denne sommeren....

Jeg tror jaggu det kommer en liten update i dag også, som kan være litt morro for enkelte.

Jeg skal ha barneselskap her i dag/ettermiddag, men får se om jeg tar turen i garasjen i kveldinga. Og den updaten bør bli underholdende....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...