Gå til innhold

Pedi's BMW E28 Alpina B7 TurboKat... Garasjeprat 18/1 s337

Anbefalte innlegg

Skrevet

Regner med at du skal gjøre midlertidige løsninger.

Koble bort servostyring, bort med pumpe, kjøre uten dynamo, minimum frostvæske og oljenivå, bort med AC hvis du har. :-)

Min E30 316 veide 1100 kg i utgangspunktet (570 foran/530 bak).

Fjernet teppe (litt vått), bakseter, noe av asfaltplatene og reservedekket:

Totalvekt 1030 kg, men bare ti kilo på foraksel. (560 foran/470 bak)

Skrevet

Hater når jeg har rett i noe. ;-) Men liker fortsatt tankegangen og at du ikke gir opp og du skal se det ordner seg til slutt. Nå må vi bare finne en måte å få orden på dette greiene.

Hvordan var det med vektene på chassiet til den som tidligere var ombygd? Husker ikke helt hva det var for slags bil den kom fra.

Nå skal jeg prøve å finne noen vekter på 518 og 520/6. Prøve å få en bekreftelse fra BMW på at det er samme chassi på disse? så på at 520/6 og 528 er det samme chassi.. bare tenker litt. Ett steg av gangen.

Ekportere bilen til sverige som den er. Ta den tilbake til norge dagen etter at den er godkjent der. Ett eu land som Norge må følge?

Ellers så ser det ut som om du må ut å svi litt gummi for å bli kvitt litt vekt. ;-)

Understellsmasse? Så får du tatt bilen under også.

ETK. delenummer på 518 520/6

Tenke tenke....

Skrevet

Var i nogen lunde samme situasjon når jeg skulle bygge om min E39 fra 520 til 540.

Ble noen timer med kalkulator og baderomsvekt da.

Endte opp med å stippe alt fra gulvteppe til høyttalere og kupèfiltre.

Etter X antall turer ut på vekten til BT med venner og vekter som tilsvarte 75kg i hvert sete ble jeg tilslutt fornøyd og kjørte ut på BT for visning.

Først en liten prøvetur også rett på vekten. Jeg ser fornøyd på vekten så kommer det fra kontrolløren: "Ja, er nok litt over vekten her ja"

Kjente hjertet banket fortere og dro opp mobilen og begynte å trykke på kalkulatoren.

Viste seg heldigvis at han hadde vært litt kjapp med hoderegningen og var faktisk greit under vekt.

Er gjerne litt enklere å lette en E39 enn en E28, men kiloene raser av når man først begynner å plukke av "unødvendige" deler.

Har troen på det her og følger spent med.

Går utifra du ikke mente kommentarene om 518 bremser og 520 motor ? Må vel virkelig ha B7 spec. for å få den godkjent med den effekten eller ?

Skrevet

Jeg har bekreftelse på chassis og vekter osv osv...

Cluet er at jeg ikke har stikkordet "vekt-garanti"....

Så uten vektgaranti var ingenting annen godt nok plutselig...

Skrevet

Faen så jævligt å begynne plukke i denne strøkne bilen, synd di sko ver så firkanta.

Ka med bensintanken- tom? Må ut med mye interiørdeler, så tror eg det ska gå veien.

Skrevet

JFTR...

518-greiene var en spøk. :)

Men ombyggingen er godkjent, det er kun vekta som er cluet nå...

Tanken var ca halvfull...

Skrevet
JFTR...

518-greiene var en spøk. :)

Men ombyggingen er godkjent, det er kun vekta som er cluet nå...

Tanken var ca halvfull...

Gode greier. Begynte nesten å lure nå :mrgreen:

Skrevet
Faen så jævligt å begynne plukke i denne strøkne bilen, synd di sko ver så firkanta.

Ka med bensintanken- tom? Må ut med mye interiørdeler, så tror eg det ska gå veien.

Det er jo ingen problem å begynne å plukke i denne bilen. Kun glede, når alle delene er så strøkne og riktig satt sammen! Det er bare å organisere alt som blir tatt av, så er jeg overbevist om at Pedi setter verdensrekord i å montere deler igjen etter visningen! :D

Skrevet

Bort med så mye vekt foran er fort en utfordring ja. Kjipt at det ble setback, selv om den så klart skal overvinnes. Alt som er foran aksen til bakhjulene vil jo bidra hvis det er målt vekt på forhjulene alene som avgjør.

Ut med alt inventar og på med et hengerfeste av bly så er du nært ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...