Gå til innhold

Pedi's BMW E28 Alpina B7 TurboKat... Garasjeprat 18/1 s337


Pedi
 Share

Anbefalte innlegg

altid like morro og lese dine updates Ivar:) om det er mye eller lite som er gjort spiller ingen rolle, er nesten altid mye bilder og tekst og det er kjekt:)

Hehe, er bra du syns det.

Skulle hatt deg og kompisene dine her, så hadde resten av bilen blitt ferdig i løpet av ei uke...

Men dere er så langt unna, at jeg får vel dille avgårde i det vanlige sakte tempoet mitt heller... :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble mye chatting og lite bilder nå?

Vel, ble ingen mekking for min del i dag, men Pernezz var innom en tur og fikk satt sammen toppen sin, samt justert ventilene i det minste. Nye deler er gull, som alltid... Her er han i farta.... ;)

04g9wxfiov5elw4b3cye.jpg

Tok et bilde av blokka mi, i tilfelle noen lurte på hvordan underspylinga ser ut i en slik blokk:

r1cxzvviw8mk7wne80xw.jpg

Men hva i alle dager skal jeg gjøre med denne? Er litt slakk i både radial og aksial retning... Men budsjettet mitt sier "vask den, og monter den foreløpig...". Damn, what to do? Er jo en greit jobb å bytte den senere, hvis det må bli så....

g3i8sdgrrpfxe0sq7g0a.jpg

Nevertheless, jeg viste jo bildet av den sprukne flexikoplingen. Den har jeg allerede fått i hus, sjekk bildet:

8y1sy2ohs30zbe7vfe11.jpg

Her er det pakninger til topp/eksosmanifold, flexi mellom manifoldene, pakning til turbo, pakninger til wastegate og wastegate/eksos. Ny returslange turbo, slepekrok til Alpinaspoileren og nytt Alpina tagskilt. Direkte fra Alpina, ikke spør om pris.... Det er 5-sifret... Men jeg måtte jo ha det, så... ;)

Ang morgendagen, så blir det ingen mekking. Men lurte på at ta "arbeidskaren" med meg ut i morgen, litlajentå på 3 år og kle oss opp i regnklær. Har endel matter/tepper til bagasjerom som trenger sårt litt såpe og vann:

y28xpjqbug26rfs6kh23.jpg

k15meg0ca53ma8uk1o48.jpg

Så hvem vet? Kanskje teppene er vasket og tørket til mandag/tirsdag? Da er den enda en ting som kan strykes alt "lista" mi... Needs to be done, alt i sammen...

Ha en fin kveld videre!

PS! Såg "Skrik 4" sammen med kjerringa nettopp, kan ikke anbefales. Damn, den var dårlig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ser at jeg må kåmme en tur ut en kveld.. kansje til og med gi en hjelpende hånd :)

Må snart ta deg på ordet der... :wink:

Har en relativt grei kosejobb som jeg trenger litt motivasjon til å begynne på. Ikke no stress jobb, men trenger bare litt selskap og et spark bak for å begynne på den...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Satt bare å kjeda meg litt, og måtte flire litt av meg selv.

Jeg syns det går så seint med bilen min i forhold til så altfor mange prosjekt her inne. Men jeg vet jo med meg selv hvor mange reisedøgn jeg har til nå i år, og ikke minst hva det koster å kjøpe deler. For ting koster, selv om det ikke er bling-bling og 50000mm bremseskiver foran og bak... Det vet alle med meg som har hatt et prosjekt og to...

Men akkurat når jeg knurret på det meste, så dukket dette bildet opp:

wz6y6okml10cjeyoauxt.jpg

Dette er bildet fra den tida min 518 var en 518. Null utstyr, 4 sylindre, blått interiør, trommelbrems og lav pedal osv osv.

Men det er jo greit nok. Men det beste var jo datoen jeg lastet det ned på Bimmers.... 10. desember 2010 !!!

Det betyr faktisk at selv om jeg har vært mye vekke, så har det faktisk skjedd endel... (Og tro meg, jeg VET hva det går i ang det å drøye ut prosjekter... Se bare på E21en min... Har hatt den i 13-14 år nå... Og står fortsatt ikke en skrue i den.).

Så da ligger jeg jaggu ikke værst ann, syns jeg! Må selvsagt takke Pernezz for god hjelp i mange situasjoner, han er god å ha - og er godt å la han sparke meg i gang til tider...

Så mens jeg sitter her og flirer med meg selv, så har jeg faktisk trua på at det kan bli et BMW treff med egen bil til neste år? Isåfall så er det første gang, ever!!!

Ville bare dele tankene mine en sen lørdagskveld, men må stoppe nå... Får jo reneste "blogge-følelse" her nå, det er det jo ikke. Det skal vel være en grei prosjekttråd, ikke chatteri-chattera fra en galning som ikke godtar for seg selv at det faktisk er leggetid for gamle folk nå ;)

Nattinatt!

Over og ut, fra Retrogarasjen :bmw: ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan muligens skaffe deg en m106 turbo, om det er av interesse.

Usikker på stand osv, vet bare brodern har en m106 topp liggende. ;)

Det høres jo ikke helt feil ut...

Sendte en melding på facebook til han, isåfall kan jeg ta den med når jeg skal hente hjulene i neste uke ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...