Gå til innhold

Pedi's BMW E28 Alpina B7 TurboKat... Garasjeprat 18/1 s337


Pedi
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg sitter her å ønsker meg en skikkelig drive-by video med skikkelig pådrag! Ingenting er bedre enn en storsekser på høyt turtall passere forbi! :D

Hadde vært litt kult, men krever mer enn én person for å få det til...

Så det får komme etterhvert...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kul lyd! Ikke det klassiske BMW "snærret" (ref S motorer), men det er det vel helst turboen som står for.

Skal bli kult å høre lyden ved fult pådrag også.

Må vel egentlig være ærlig og si at lyden på denne filmen "don't do justice to the real world". Lyden virker litt mer spennende IRL syns jeg selv. Mørk, dempet og behagelig må være stikkord som er gjeldende hvis jeg skal forklare lyden selv. Det durer nå iallefall i hele huset mitt (visstnok... Ref: Samboer.. ;) ) når jeg rygger utav garasjen, noe det ikke gjorde før.

Lyden oppleves som litt under det jeg hadde håpet på. Jeg har en filmsnutt av Per Øivinds eksoslyd, med samme eksos - men med S50b30 som maskinist. Det er mer lyd i den, fin lyd... Men den snutten legger jeg ikke ut her, med mindre Per Øivind sier det er OK.

vent til du har varmkjørt eksosen litt skikkelig så skal du se lyden blir litt høyere :

Javel? Har aldri hatt rustfri eksos før jeg, så det visste jeg ikke.

Døll den skiltplata de, så i dag fant jeg en som sikkert kan gjøre bilen din til ett blikkfang.

Ehhhhh.... Hvis den skiltplata skal gjøre bilen min til ett blikkfang, så får jeg heller gå for den anonyme veien.

Selvfølgelig, negresser! At jeg ikke skjønte det selv. ](*,)

Hmm, er det forresten fortsatt lov til å si "negresser"? :-k

:lol::lol::lol:

Hvem bryr seg egentlig?

Som jeg alltid har sagt:

Jeg er ikke rasist, det spiller ingen rolle for meg hva farge det er på hushjelpen og gartneren min... ;)

Forøvrig har jeg jo alltid likt denne, som har et godt innhold:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legg ut "lydfilmen" av min du Ivar :wink:

Oki, her er lyden av din bil. En helt annen låt i den..

th_IMG_3262_zpsea8c63b9.jpg

Har ikke akkurat skrudd for mye på bilen i det siste. Litt har det blitt, for å fikse den støtdemperen - men ikke så mye mere.

Jeg personlig sliter jo med høyden på bilen foran. Den kunne lett vært 10-20mm lavere, helst 20mm... Avstanden fra bakken og opp til kant hjulbuelist er 630mm.

Status 1:

Jamex 45mm senk med senkeskåler: 630mm høyde.

Siden det er Jamex, så tok jeg å gjorde det som egentlig er imot min religion: kappet en ring. Men siden jeg ikke ville ha fjører som dingler rundt demperen når den henger på bukken, monterte jeg originale fjærskåler...

Status 2:

Jamex 45mm senk + 1 ring kappet bort med originalskåler: 632mm høyde.

Damn! Fikk i hus E34 60mm senkefjærer av ukjent merke, og satte de på med senkeskåler (da høyden på de var litt høyere)...

Status 3:

E34 60mm senk med senkeskåler: 635mm høyde

Sattan!!!! Syter jo med å montere kappa Jamexfjærer og senkeskåler... Ble LITT fristet til å prøve, men nei...

Var hjemme hos Margarus og hentet et sett med 35mm SSS-senkefjærer til E24 635 som fremdeles låg i eske - som jeg er riiiimelig sikker på at jeg kjøpte inn i 2004 til den ene 635en min... :) De var ca samme høyde som de kappa Jamex-fjærene, bare litt høyere... Oki... Prøv igjen...

Status 4:

E24 SSS 35mm senkefjærer med senkeskåler: 632mm

ER DET MULIG????

Tydeligvis så skal jeg ikke få bilen lavere på normalt vis...

Men jeg har bestemt meg å foreløpig la de stå, og er jeg heldig så siger de gjerne sammen 10-15mm de 50+ mila til E30Meet. Hvem vet? Maybe I'm lucky? Not...

Her er "gjengen":

IMG_1075_zps93f0c614.jpg

For å gjøre noe morsommere, så satte jeg denne kompisen i:

IMG_1078-1_zpsfb208cab.jpg

Bedre?

IMG_1079-1_zpsa95c1fd8.jpg

Litt mer anonym?

IMG_1080-1_zpsc5f1f76c.jpg

IMG_1081_zps8ee66944.jpg

En annen historie er jo denne:

IMG_1083-1_zps82351179.jpg

Jeg fikk litt "pes" for de stygge Alpinamerkene i felg-dekslene mine...

IMG_1084-1_zpsbd24d0de.jpg

Men heldigvis for meg, så kom det en lekker leveranse fra Tyskland via Arendal til Sveio (litt dårlig bilde da):

IMG_1085_zps2f06d070.jpg

IMG_1086-1_zps6bba725b.jpg

Ehhh... Ja.... LITT bedre kan en si det ble!!!

IMG_1087_zps1cda3945.jpg

IMG_1088_zpsb4765150.jpg

Herlig!

IMG_1089_zps1d046877.jpg

Med ett litt bedre finish....

Som jeg har sagt før, det er detaljene som utgjør helheten... Trodde de skulle koste en formue, men ikke så helt totalt ille heller...

Nå skal det bli spennende å prøve bilen om et par dager, med nye fremdekk. Orker ikke de RFT-dekka mere, så nå kommer det noen Toyo Comfort dekk på bilen. Skal være rolige og retningsstabile... Gleder meg til de ankommer...

Måtte som vanlig bare dele litt pjatteri, men må jo holde tråden litt varm - ikke sant? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regner med de fjærene siger litt om de var nye, for de kappa du satt på har jo sigi ferdig vell?. Men justerbart da?, eller fjærer som skal senke mere?, på e34'n min kjørte jeg ei dtund med e30 fjærer, de passa:-)

Sent from my GT-N8010 using Tapatalk 2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...