Gå til innhold

Pedi's BMW E28 Alpina B7 TurboKat... Garasjeprat 18/1 s337

Pedi
 Share

Anbefalte innlegg

I denne tråden er det som du selv nevner flere ganger hvor eksepsjonelt lite tullprat og negativ synsing det er her, spesielt med tanke på at den består av 318 sider and climbing! Jeg tror dette i hovedsak skyldes den åpne holdningen du viser ovenfor alle ved å så grundig dokumentere alt som gjøres med både tekst og bilder av feil (de få som er gjort) såvel som alt det riktige og viktige arbeidet som er gjort på denne bilen.

Jeg har sittet den siste uken og studert meg gjennom en fantastisk historie om en fantastisk bil og kost meg stort på denne reisen gjennom tykt og tynt; fra understellsdeler lakkert i den tilgjengelige fargen siden dette skulle bli en grei bruksbil, gjennom oljetrykksproblemer som (nesten) ingen ende ville ta, flere siders diskusjoner om noe så "essensielt" som blinklysfarge (ironi :wink: ), spørsmål om felgene ca 15 ganger på forskjellige tidspunkt, oversvømmelser, montering og demontering opp og i mente og til slutt biltilsynet som gjør det biltilsynet gjør: Bruker aaaalt for lang tid på å gjøre det eneste rette.

Denne tråden har grundige forklaringer, bilder og diskusjoner som har lært en stakkars amatør mye nyttig, og å bare kalle den en tråd blir i mine øyne som å bare kalle denne bilen en bil. Ja, den er en bil, men den er så mye mer, den har sjel, sjarm, et fantastisk utseende, et detaljnivå som går langt forbi det man vanligvis forventer seg og den er unik.

Jeg tror det er mange av både den yngre og eldre garde som kunne ha meget godt av å lære fra denne tråden, og ønsker å takke for at du har delt denne historien med oss. Med samboer, hockeylag, jobb og bil som trenger sitt er det utrolig hvordan du også har tatt deg tid til å dokumentere det for resten av oss. Denne tråden er nok en inspirasjon for flere en du vet og burde være pensum for alle som vurderer å starte et prosjekt utover nye felger og sotefilm.

All honnør til Pedi

:applause::applause::applause::applause::applause::applause::applause::applause::applause::applause::applause::applause:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I denne tråden er det som du selv nevner flere ganger hvor eksepsjonelt lite tullprat og negativ synsing det er her, spesielt med tanke på at den består av 318 sider and climbing! Jeg tror dette i hovedsak skyldes den åpne holdningen du viser ovenfor alle ved å så grundig dokumentere alt som gjøres med både tekst og bilder av feil (de få som er gjort) såvel som alt det riktige og viktige arbeidet som er gjort på denne bilen.

Jeg har sittet den siste uken og studert meg gjennom en fantastisk historie om en fantastisk bil og kost meg stort på denne reisen gjennom tykt og tynt; fra understellsdeler lakkert i den tilgjengelige fargen siden dette skulle bli en grei bruksbil, gjennom oljetrykksproblemer som (nesten) ingen ende ville ta, flere siders diskusjoner om noe så "essensielt" som blinklysfarge (ironi :wink: ), spørsmål om felgene ca 15 ganger på forskjellige tidspunkt, oversvømmelser, montering og demontering opp og i mente og til slutt biltilsynet som gjør det biltilsynet gjør: Bruker aaaalt for lang tid på å gjøre det eneste rette.

Denne tråden har grundige forklaringer, bilder og diskusjoner som har lært en stakkars amatør mye nyttig, og å bare kalle den en tråd blir i mine øyne som å bare kalle denne bilen en bil. Ja, den er en bil, men den er så mye mer, den har sjel, sjarm, et fantastisk utseende, et detaljnivå som går langt forbi det man vanligvis forventer seg og den er unik.

Jeg tror det er mange av både den yngre og eldre garde som kunne ha meget godt av å lære fra denne tråden, og ønsker å takke for at du har delt denne historien med oss. Med samboer, hockeylag, jobb og bil som trenger sitt er det utrolig hvordan du også har tatt deg tid til å dokumentere det for resten av oss. Denne tråden er nok en inspirasjon for flere en du vet og burde være pensum for alle som vurderer å starte et prosjekt utover nye felger og sotefilm.

All honnør til Pedi

:applause::applause::applause::applause::applause::applause::applause::applause::applause::applause::applause::applause:

Fantastisk førstepost! :applause:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Ikke noe ekstravagant med denne" er vel å ta litt hardt i Pedi! :wink: Er vel mer som NBCustom skriver et forbilde for riktig bygg av E28. Vi andre kan bare stille oss bak, for å si det sånn :P

Ble forresten veldig bra med de nye fjærene!

Ikke så veldig hardt, Einar.

Ekstravagant (som fikk en ekstra "a" i forrige post, sorry) betyr direkte tatt fra Store Norske Leksikon: Ekstravagant: noe som ikke holder måte, sterkt overdrevet, outrert, overdrevent flott. Så jeg syns fremdeles det passer godt å bruke det ordet i sammenhengen tidligere. At bilen min er bra, det syns jeg virkelig selv. At det ikke er en standard E28, det er det ikke - det er en ombygget 518i sammensatt etter Alpina-spec med en liten dråpe Pedimeter blandet i. Men den er ikke ekstavagant utstyrt med verken lowlow-fjærer, BigBrake-kit, stor stereo eller 1000hk. Den har faenikke radio engang! Så den er, i mine øyne, en over snittet fin og gjennomført bil - men ikke ekstravagant. Den er god å hvile øynene på, men ikke nødvendigvis et blikkfang som vekker alles oppmerksomhet i det motoren startes.

Jeg kommer garantert til å slå av en prat, så det er i boks!

Og grunnen til at jeg gleder meg spesielt mye er fordi du har fått ut et ekstremt godt resultat av noe andre ville sett på som håpløst - meg selv inkludert. Virkelig inspirerende for oss som er smånervøse men har lyst på et slikt prosjekt - gir en pekepinn på at alt er mulig så lenge man tar tiden til hjelp.

Flott, gleder meg til å slå av en prat!!!

Og takk, igjen, for dine gode veldreide ord!

Hvem skal bestille legetime for utslitt stemmebånd til Pedi, 24.juni? :-)

Hehe, du begynner å kjenne meg godt nå Trond... :) Fy satan så jeg gleder meg nå!!!

Kan ta med meg ei et par veninner som studerer sykepleier på Høgskolen i Fredrikstad? 3-4stk burde vel være nok til å se etter Pedi :mrgreen:

Gjerne noen blonde med rød leppestift og silikonpupper, men brunetter funker det også ;) Ta med RedBull ;)

Takk for utfyllende svar angående de forskjellige demperene. :)

Du har omtrent samme erfaring som "alle" andre har ser det ut som.

Prøver jo å svare etter beste evne og egen erfaring :)

ble virkelig fin høyde å stuk på den nå :D

men dette syns jeg ikke noe om....

Skal jeg ha bedre stabilitet enn dette, så får det avventes til det kommer 18" på bilen en annen sesong...

:(

Kan nesten garantere deg at du hadde blitt sjokkert over hvor fint det kunne blitt med 18" på denne....

All honnør til Pedi

Hei, og velkommet til forumet!

Tusen takk for et langt og utfyllende innlegg, det er virkelig morro å få en slik tilbakemelding! Håper du følger med videre!

Du får lage deg henger nå som du har fått på hengerfeste. Greit på småturene, når du ikke trenger campingvogna.

Samtidig som du kan kjøre bort litt hageavfall med stil. ;-)

Another project? Already?

Stilig med henger da, det skal sant sies!

Fantastisk førstepost! :applause:

Ja, ikke sant? Hvis vedkommende fortsetter i samme leia, så håper jeg han kommer med en prosjekttråd - for den vil jeg følge uansett om det så er en Audi som fikses opp...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Det var virkelig artig å få se denne live på Rudskogen, den er virkelig så flott og gjennomført som det fremgår her i tråden :D Dette er en bil du virkelig må være stolt av, til og med dama ble mektig imponert over bilen og hvor lekker den er :wink: Hun liker ikke E28 men etter noen runder rundt Taxibjørn sin M5 og din Alpina har jeg virkelig fått henne på gli, strøkene biler som dette hjelper på ett bra inntrykk av modellen :)

Du var veldig opptatt i en samtale så jeg i min beskjedenhet lot være å introdusere meg og tok heller bilen i nærmere øyensyn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror faktisk ikke jeg har kommentert i denne tråden enda, men jeg har fulgt med i stillhet i nærmere 2 år nå :)

På lørdagen fikk jeg endelig sett bilen live på Rudskogen, og den sto så absolut til forventningene! Maken til mer gjennomført bil skal man lete lenge etter. På lik linje med mange andre så tenkte jeg å slå av en prat, men det var så mye som skjedde rundt dere at jeg lot det være :) (rene kjendiscampen 8) )

Men jeg fikk tatt en lengre prat med taxibjørn, noe som var veldig hyggelig! Så hvis du ser dette Bjørn, tusen takk for praten, unikt smykke av en bil :applause:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med vel fortjente pokaler :) bilder rettferdiggjør virkelig ikke bilen din. til tross for at jeg har fulgt med på tråden din siden 2010 og sett utallige bilder av den så ble jeg virkelig helt satt ut da jeg så den, helt nydelig :D eneste jeg klarte og flisespikke litt på var vingen som var litt sliten. Men disse er vel kanskje ikke så lett å få tak i?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk endelig sett denne live og, og det sto absolutt til forventningene! For et smykke av en bil! :)

Fikk ikke snakka så mye som jeg hadde tenkt, da det ble mye snakk med andre folk, og jeg feiga ut å lå på hotell istede for camp.. :oops:

Du sa ett eller annet til meg rett før vi dro, men jeg fikk ikke med med hva du sa, da det var en del bråk og jeg sto å snakka med noen andre. Så beklager om jeg virka litt overlegen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...