Gå til innhold

Pedi's BMW E28 Alpina B7 TurboKat... Garasjeprat 18/1 s337


Pedi
 Share

Anbefalte innlegg

Som sagt - er forelsket i bilen din på heltid! Eneste E28 jeg virkelig liker! :-)

Takk for det Winny! Synd det ikke ble en photoshoot med oss på E30Meet....

Blir ikkeno update om mekking i dag, men har et par-tre bilder som jeg bare måtte dele...

Jeg var ute på en hyggetur i dag, og helt utav det blå dukket det opp 3 E21'er. Ble såpass paff over at det sto en Peters cab, med skilt og med cabben nede - at jeg glemte jo å ta flere bilder:

[ Bilde ]

[ Bilde ]

Var som sagt flere bilder som burde blitt tatt, men tok bare et lite snikbilde til....

[ Bilde ]

Damn, nå klør det i mekkefingrene igjen - når jeg ser slikt.... Er jo ikke sånn detailing/vaskedude jeg, er mer morro å mekke litt ;)

Ha en fin lørdag!

den e21 er gamle til muttern og stefatter. BMW-marianne/muska og odd. den bilen bygde vi opp fra en total rustholk. bare synd at det er litt dårlig lakkjobb på den

Lenke til kommentar
Del på andre sider

den e21 er gamle til muttern og stefatter. BMW-marianne/muska og odd. den bilen bygde vi opp fra en total rustholk. bare synd at det er litt dårlig lakkjobb på den

Ja, jeg fikk faktisk en mld av din mor i går (eller var det i dag?) der hun delte litt info om bilen. Morro! :)

Gleder meg til og følge med :D

:D

Det vil nok ikke bli en like rask oppdatering som i denne tråden, blir ikke mye tid til overs i den jobben jeg har nå. Får håpe det kan bli noe offshore på meg i 2014, slik at jeg kan få litt avspasering og mer mekketid i garasjen.

Gleder meg til en ny byggetråd fra din side Pedi.

Men, det forundrer meg at du ikke er en show&shine duud når man ser hvor velbygget denne bilen din er. :)

Kan love deg at jeg ikke er noen show&shine type. Jeg LIKER at bilen er ren og pen, men HATER å vaske/gnikke bil. Det har vært fantastisk å kunne stå med en "ferdig" bil og motta credz for ens arbeid utført på den. Men veien å gå for å holde den clean/ren er tung og lang.

Men jeg kjenner nå at hodet mitt spinner allerede på neste/nytt prosjekt.. Planer legges og skrinlegges. Deler monteres, prøves og sjekkes. Men det er jo selvsagt kun i mitt hode ennå. Alt for å kunne ha planen klar hvis/når neste prosjekt påbegynnes. Jeg har en lidelse som består av å bruke altfor mange timer på å bygge bil, prøve ut løsninger osv i tankeboksen. Madammen er jo ikke heeelt fornøyd med det, men slik er jo livet mitt. På godt og vondt.

Jeg har forresten dillet litt i helga med noe som jeg har utsatt siden jeg kjøpte Snake Oil'en...

Så da måtte jo kompisen rulle ut igjen ;)

mkddd1hk1t8x6hsm7och.jpg

Har jo hatt et forferdelig stoffinteriør i SnakeOil'en...

q57a7stkhk4fz46opznq.jpg

rwbfi8lvbqfkpcztp5k2.jpg

Er no dritt det greiene der, så kastet alt i hengeren. Ferdig arbeid.

Inn med Lederhosen, ble mye bedre. Eneste dritet var jo at den som hadde demontert Lederhosen-interiøret hadde selvsagt kappet sikkerhetselen på baksetet. Og da måtte det jo demonteres og flyttes over. Damn mye plastclips/låser som ville knekke overalt der. Grrr...

Men fikk det nå sammen igjen. Glemte jo å ta noen seriøse bilder, men fikk nå ett av førerstolene. Baksetet er allerede i full overload med barneseter og allslags galskap.

xc4f1l936mleq1fo1ni5.jpg

Tror jaggu jeg må bestille meg en sånn skinnrens/pleie-kit fra Swisswax, for det trengs. Beste med heile bytting av interiør-greia, var jo at jeg fikk støvsugd inni bilen, og tørket inni/vasket dashbord osv. Og for dere som trodde at jeg var show&shine-type, så hadde dere svimt av ved å se hvordan arbeidshesten min såg ut, hehe.....

Så nå skulle jeg bare byttet fjærer foran (få den litt lavere), og byttet den helsikes bakluka. Har en brand ny, ferdig lakkert luke liggende - men syter med å bytte den :)

Så vi får se om jeg gidder i løpet av uka....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en plan om å begynne på den til høsten. Nå er det sommer og payback for alle timene på E28en som gjelder. Så kanskje september/oktober?

Det høres bra ut, gleder meg :D Ja det er klart at du må nyte sommeren og E28en i sommer, etter en slik innsats så skulle det bare mangle. Når høsten kommer krypende med sitt regn og ruskevær så er det greit å ha noe i garasjen på pusle med og noe for oss å sitte inne å følge med på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

E24 er en nydelig bil. E9 er enda flottere.

E24 (facelift/E28-plattform) er mer moderne og litt meg kontra 70-talls E9. E9 er gammeldags.

E9 "Pedi Edition" kunne blitt en perfekt bil for meg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...